ردکردن این
تجربه کانادایی قابل قبول: روش هایی برای اقامت دائم برای نیروهای کار و فارغ التحصیلان در کانادا

تاریخ انتشار

بررسی مسیرهای مختلف برای اقامت دائم برای متقاضیان مهاجرتی در کانادا.

تجربه کانادایی همیشه برای درخواست اقامت دائم ارزشمند بوده است. اخیرا، مهم تر نیز شده است.

ویروس کرونا تعطیلی ها و اختلالات بسیاری برای سفرهای بین المللی غیر ضروری بوجود آورده است. به این معنا که، تا از سرگیری سفر های منظم، کانادا انرژی مهاجرتی خود را بر مقیمان موقتی متمرکز می کند که تا لحظه درخواست در کشور حضور داشتند.

در اینجا مروری بر روندهای اقامت دائم برای افرادی خواهیم داشت که دارای تجربه حرفه ایی در کانادا هستند.

 

روند های اقامت دائم زمان محدود

کانادا شش روند مهاجرتی جدید را در تاریخ 6 می راه اندازی خواهد کرد. این ها روندهای جدیدی هستند که برای نیروهای کار ضروری طراحی می شوند. متقاضیان در صورتی می توانند واجد شرایط باشند که در مشاغل ضروری مانند حوزه سلامت و موارد دیگر ممکن است واجد شرایط باشند. برای درخواست شما باید در حال حاضر در هر شغلی در کانادا مشغول به کار باشید. این برنامه ها منحصر بفرد هستند زیرا سطح مهارت دسته بندی مشاغل ملی را در نظر نیم گرفتند. بسیاری از برنامه های فدرال در این رده هستند.

کانادا برای این برنامه های جدید 90000 درخواست، و تعداد نامحدودی از فرانسوی زبانان و متقاضیان دو زبانه را می پذیرند. روندهای جدید معروف هستند- به نحوی محبوب هستند که وبسایت های ارائه دهندگان آزمون زبان انگلیسی بخاطر تقاضای بالا با مشکل روبرو شدند. متقاضیان باید یک شرط حداقلی در زبان داشته باشند و دپارتمان مهاجرتی گفته است که نتایج آزمون زبان باید در درخواست ذکر شود.

نمایش خبر  مهاجران تایید شده از 21 ژوئن امکان سفر به کانادا را دارند

 

دسته تجربه کانادایی (CEC)

دسته تجربه کانادایی یک برنامه مهاجرت فدرال طولانی مدت است که برای جذب و حفظ افرادی که در حال حاضر در مشاغل تخصصی در کانادا کار می کنند طراحی می شوند. برای واجد شرایط شدن، یک متقاضی باید دارای تجربه کار یک ساله در سه سال گذشته در کانادا باشد، و همینطور دارای سطح تسلط بالایی بر زبان انگلیسی باشند. هیچ شرط شغلی برای واجد شرایط شدن وجود ندارد.

دسته تجربه کانادایی از طریق سیستم اکسپرس انتری تحت مدیریت قرار می گیرد و به نحوی طراحی شده است که درخواست ها را در طی شش ماه یا کمتر تکمیل کنند. اکسپرس انتری از یک شبکه امتیاز دهی استفاده می کند و بطور دوره ای دعوت نامه ها را به متقاضیان با بالاترین امتیازات ارائه می دهد. داشتن پیشنهاد شغلی، تسلط بالا بر زبان انگلیسی و فرانسوی، یک مدرک تحصیلی پیشرفته، و سال های بسیار کار کانادایی و تجربه تحصیلی همگی به بهبود امتیاز شما کمک می کنند.

 

کبک

کبک برنامه های مهاجرت اقتصادی خود را مدیریت می کند. بسیاری از این برنامه ها کاملا مشابه ساختار و فرم دولت های فدرال هستند. برای مثال، یک دسته تجربه کبک وجود دارد که روندهای فرعی برای افرادی دارد که دارای تجربه کار تخصصی در استان هستند و برای تازه فارغ التحصیلان در موسسات دانشگاهی کبک هستند.

 

برنامه های کاندیدای استانی (PNP)

یک گزینش تحت برنامه مهاجرتی فدرال به یک فرد این امکان را می دهد تا در هر استان یا منطقه ای در کانادا، بجز کبک، سکونت داشته باشند. علاوه بر برنامه های فدرال و کبک، امتیازات برنامه های کاندیدای استانی هستند که به استان ها اجازه می دهند تا افرادی را گزینش کنند که به مکان خاصی مهاجرت می کنند.

نمایش خبر  روند های جدید اقامت دائم کانادا هفته ی آینده راه اندازی می شود

برای مثال، آلبرتا روندهای فرصت آلبرتا را برای افرادی برگزار می کند که در استان کار می کنند. شما باید در یک شغل قابل قبول کار کنید و نشان دهید که همچنان در همان شغل ادامه به کار خواهید داد. آلبرتا شغل های غیر قابل قبول را مشخص کرده است اما فهرستی از مشاغل قابل قبول را ارائه نمی دهد.

انتاریو اخیرا یک سیستم توضیح علاقمندی را برای دسته پیشنهاد شغل کارفرما را راه اندازی کرد. گرچه تجربه داخلی برای برنامه ضروری نیست و در شبکه امتیاز دهی EOI ارزش بیشتری دارد.

چند برنامه استانی دیگر همراستا با اکسپرس انتری و برنامه های تحت مدیریت آن هستند که شامل دسته تجربه کار کانادایی هستند. برنامه های کاندیدای استانی که با سیستم اکسپرس انتری همراستا هستند برنامه های ارتقا یافته نامیده می شوند. یک گزینش از یک برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته، به یک متقاضی 600 امتیاز اضافی در سیستم CRS می دهد و حداکثر امتیاز 1200 است. به این ترتیب، یک گزینش از یک برنامه ارتقا یافته یک شخص را به نحوی واجد شریط می کند تا دعوت نامه ای برای اقامت دائم  را دریافت کنند.

 

نتیجه

تجربه کار یا تحصیل کانادایی همیشه ارزشمند است. با این وجود، اکنون کاملا سودمند است، زیرا کانادا در طول محدودیت های سفر به غیر از ضوابط سلامت عمومی مربوط به ویروس کرونا، بر اهداف سطوح مهاجرتی خود تمرکز دارد. در هر دو سطح استانی و فدرال، فرصت هایی برای استفاده از تجربه کانادایی شما وجود دارد.