ردکردن این
برنامه های مهاجرتی برای فارغ التحصیلان در کانادا

تاریخ انتشار

تبریک برای فارغ التحصیلی شما از یک دانشگاه کانادایی. حالا گام بعدی چیست؟

شما چند گزینه برای اقامت در کانادا پس از فارغ التحصیلی پیش روی خود دارید. با داشتن یک مدرک کانادایی و تجربه کار داخلی یک کاندید با شرایط عالی برای چند برنامه مهاجرتی خواهید بود.

چند روند وجود دارند که به مدرک نیاز دارند، مانند کارشناسی ارشد یا دکتری، اما داشتن تجربه کار کانادایی یا پیشنهاد شغلی درهای بیشتری را به روی شما باز خواهد کرد.

پس از فارغ التحصیلی، گزینه گرفتن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را پیش روی خود خواهید داشت که به شما امکان کار تا سه سال در هرجای کانادا را می دهد. می توانید از کانادا و در هر زمانی پیش از انقضای  PGWP خود درخواست دهید. اما حتی اگر آن مدرک منقضی شود نیز باید در انتظار تصمیم گیری برای درخواست خود بمانید، و می توانید با مجوز کار باز بریجینگ در کانادا اقامت داشته باشید.

بهترین برنامه های مهاجرتی برای شما به چند عامل مختلف وابسته خواهد بود.

  • جایی که در کانادا در آنجا اقامت دارید.
  •  قصد اقامت در کجا را در کانادا دارید.
  •  بالاترین مدرک تحصیلی شما.
  • میزان تجربه کاری شما.
  • نوع تجربه کاری شما.
  • زبان رسمی ای که به آن تسلط دارید.
  • مدت زمان انتظار برای رسیدگی به درخواست شما .
  • میزان هزینه برای دستمزدهای درخواست که تمایل دارید بپردازید.

بیش از 100 روند مهاجرت اقتصادی وجود دارد که می توانید برگزینید. می توانید فهرست گزینه های پیش روی فارغ التحصیلان بین المللی را مشاهده کنید.

 

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

نمایش خبر  بسیاری از کارفرمایان ایالات متحده به دنبال استخدام استعداد ها در کانادا هستند

زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

برنامه کاندیدای استانی

برنامه کاندیدای استانی به استان های کانادایی این امکان را می دهد تا به مهاجرانی که به بهترین نحو می توانند نیازهای بازار کار استان را برآورده کنند روش های مهاجرتی را ارائه دهد. اکثر استان های کانادایی برنامه های کاندیدای استانی مختص به خود را دارند.

فرآیند برنامه‌ های کاندیدای استانی یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا شما باید برای گزینش استانی از استان مورد نظر درخواست دهید. سپس اگر گزینه را دریافت کنید می‌توانید از آن گزینش برای اقامت دائم کانادا استفاده کنید. تنها دولت فدرال اختیار صدور وضعیت اقامت دائم را دارد.

اینها تمام برنامه های کاندیدای استانی نیستند که فارغ‌التحصیلان می‌ توانند برای آنها درخواست دهند. اما در اینجا گزینه‌ هایی را مشاهده می‌کنیم که برای فارغ التحصیلان بین المللی در نظر گرفته شده است.

 

انتاریو

انتاریو دو روند مختص دانشجویان بین المللی دارد روند فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و روند فارغ التحصیلان مقطع دکترا نیز از این برنامه ها شما را ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی برای درخواست نمی کند.

 

منیتوبا

روند تحصیلات بین المللی منیتوبا برای آن دسته از افرادی است که از یک موسسه دانشگاهی در این استان‌ها فارغ التحصیل شده اند. این روند ۳ دسته فرعی دارد روند استخدام شغلی، روند انترشیپ فارغ التحصیلی و روند کارآفرینی دانشجو

نمایش خبر  مجوز های کار سریع تحت CUKTCA

 

ساسکچوان

روند تجربه ساسکاچوان دانشجویانی که اخیراً از یک دانشگاه قابل قبول کانادایی فارغ التحصیل شده اند ممکن است بتوانند برای دسته فرعی دانشجویان درخواست دهند. شما به یک شغل تمام وقت از یک کارفرما در این استان احتیاج دارید که توسط استان نیز به تایید رسیده است. کارفرمای شما باید در وبسایت کارفرما برنامه کاندیدای مهاجرتی ساسکاچوان ثبت نام کند تا تاییدیه را بگیرد. دولت استانی یک نامه تایید شغل را به شما ارسال می کند و شما سپس می توانید درخواست خود را در برنامه کاندیدای مهاجرت به ساسکاچوان ثبت کنید.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا چند گزینه برای فارغ التحصیلان بین المللی از طریق روند اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و روند مهاجرت تخصص‌ها دارد. گرچه روند های فرعی این برنامه‌ ها متقاضیان را ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی می کند. اگر برای دسته فارغ‌ التحصیل بین المللی واجد شرایط هستید نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید.

 

نیوبرانزویک

فارغ‌ التحصیلان نیوبرانزویک ممکن است برای روند نیروی کار متخصص نیوبرانزویک واجد شرایط باشند. این برنامه برای آن دسته از اتباع خارجی است که از یک کارفرما در نیوبرانزویک دارای پیشنهاد شغلی هستند اما به طور خاص برای فارغ التحصیلان بین المللی نیست. اما افرادی که یک برنامه آموزشی یک ساله در دانشگاههای نیوبرانزویک داشته‌ اند می‌توانند شرط تجربه کاری یک ساله را نداشته باشند.

 

نوا اسکوشیا

روند کار آفرین فارغ‌ التحصیل بین المللی برای آن دسته از فارغ‌ التحصیلانی است که دارای سابقه تحصیل تمام وقت حداقل ۲ سال در یکی از دانشگاه‌ ها و کالج‌ های نوا اسکوشیا را داشته اند شما باید برای حداقل یک سال بیزینس خود را در استان انجام داده باشید و تمایل داشته باشید تا در این استان زندگی کنید.

نمایش خبر  مهاجران تایید شده از 21 ژوئن امکان سفر به کانادا را دارند

 

جزیره پرنس ادوارد

روند فارغ التحصیلی بین المللی برای آن دسته از تازه فارغ التحصیل شدگان است که از موسسات دانشگاهی جزیره پرنس ادوارد  فارغ التحصیل شده اند و  در حال حاضر دارای پیشنهاد شغلی در این استان هستند یا در آنجا کار می کنند.این پیشنهاد شغلی باید در یکی از مشاغل تخصصی همراه با زمینه تحصیلی شما باشد.

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور دو روند برای فارغ التحصیلان پیشنهاد می‌ دهد. دسته فارغ التحصیل بین المللی برای آن دسته از فارغ التحصیلانی است که از یکی از موسسات دانشگاهی قابل قبول کانادا فارغ التحصیل شده اند و از یک کارفرما در این استان دارای پیشنهاد شغلی هستند و یا برای او کار می‌کنند. این شغل باید در زمینه تحصیلی آنها باشد .

دسته کارآفرین فارغ‌ التحصیل بین المللی برای آن دسته از فارغ‌ التحصیلان از این استان است که می‌خواهند در این استان یک بیزینس راه‌اندازی کنند.

 

کبک

کبک برنامه مهاجرت اقتصادی مخصوص به خود را دارد. دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل کرده اند ممکن است برای برنامه تجربه کبک واجد شرایط باشند. علاوه بر پیشنهاد شغلی و تجربه کاری شما باید نشان دهید که بر زبان فرانسوی تسلط دارید.

 

پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

این پایلوت به نحوی پیش می‌ رود که در سال ۲۰۲۲ به یک برنامه دائمی تبدیل شود. در این پایلوت کارفرمایان در چهار استان آتلانتیک می توانند استعدادهای خارجی را استخدام کنند و روشی برای رسیدن به اقامت دائم را برای آنها فراهم آورند. فارغ التحصیلان از موسسات قابل قبول در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک می‌ توانند برای برنامه فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک درخواست دهند. این برنامه به فارغ‌ التحصیلان این امکان را می‌ دهد تا بدون داشتن تجربه ی کار قبلی برای اقامت دائم درخواست دهند.