ردکردن این
برای از سرگیری سفرهای بین المللی به کانادا به چه مواردی نیاز است؟

تاریخ انتشار

به گفته ی وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو، هنوز اقدامات بسیاری باید انجام شود.

در شرایطی که هر روز به تعداد کانادایی هایی که واکسن دریافت می کنند اضافه می شود ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد تا موارد مورد نیاز برای بازگشایی ایمن مرزها برای سفرهای بین المللی نگاهی بیندازیم.

هادجو در یک مصاحبه در مرکز رادیو سی بی سی اینگونه گفت « کانادایی ها قصد سفر دارند و همانطور که تغییراتی در انواع شروط سفر به وجود آمده است کانادایی ها باید آماده باشند تا بتوانند سفر بین المللی داشته باشند و ما اطمینان حاصل خواهید کرد که آنها به خوبی آمادگی آن را دارند».

وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو، در یک کنگره مطبوعاتی مجازی تایید کرد که دپارتمان مهاجرتی کانادا در حال بحث و بررسی برای ارائه پاسپورت واکسن است .

به گفته او در این کنگره مطبوعاتی کانادا باید پشت میز بحث بین‌المللی بنشیند که بتوانند در مورد استانداردهای جهانی واکسیناسیون صحبت کنند و از آن رو سفر ایمن افرادی که تحت واکسیناسیون قرار گرفته اند را ارتقا دهند. اقدامات برای انجام این روند در دست بررسی است. دپارتمان من نقش مهمی در این اقدامات خواهد داشت اما میتوانیم با همکاری سازمان سلامت کانادا این کار را انجام دهیم. قطعاً دنیای پس از واکسیناسیون در پیش است نگرش ها در مورد آینده مثبت است اما همچنان کارهای زیادی باید در این باره انجام شود».

 

کشورهای دیگر مشغول به چه کاری هستند؟

بسیاری از مذاکرات در کشورهای دیگر در مورد سفرهای بین المللی ایده پاسپورت واکسن یا مجوز دیجیتال برای افرادی که مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند  متمرکز است. این اسناد و مدارک می‌توانند برای اثبات دریافت واکسن ویروس کرونا به یک مسئول مرزی از کشور دیگر مورد استفاده قرار گیرند. مسئولان اتحادیه اروپا محدودیت‌ های کاهش یافته برای ۲۷ ایالت عضو این سازمان را عنوان کردند. اتحادیه اروپا در حال حاضر تنها برای چند کشور که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آنجا کم است باز می باشد با این وجود، کمیسیون اتحادیه اروپا بر این باور است که این فهرست می تواند افزایش یابد.

نمایش خبر  کانادا دوره رسیدگی به درخواست های اکسپرس انتری را تا 60 روز کاهش می دهد

رئیس اتحادیه اروپا اورسولا ون در لین عنوان کرد که زمان برقراری صنعت گردشگری در اروپا فرا رسیده است. این پیشنهاد تنها اجازه ورود به افرادی را می‌دهد که واکسیناسیون شده‌اند و واکسن آن ها مورد تایید اتحادیه اروپا می باشد این واکسن ها می توانند یکی از واکسن های فایزر، مدرنا آستارازنکا، و جانسون جانسون باشند.

بریتانیا و اسرائیل هر دو به دنبال تطبیق چند شکل از مجوزهای واکسن هستند. بریتانیا به دنبال استفاده از اپلیکیشن خدمات سلامت ملی خود است و از سوی دیگر اسرائیل به دنبال استفاده از برگه عبور سبز برای مسافران بین المللی است. برگه عبور سبز به اسرائیلی ها این امکان را می دهد تا بتوانند در رستوران ها باشگاه ها کنسرت ها و رویدادهای ورزشی حضور پیدا کنند.

 

در مورد کانادا چطور‌؟

در مصاحبه رادیویی سی بی سی، هادجو با کنایه عنوان کرد ممکن است کانادا اقدامات خود را با اپلیکیشن موبایلی ارایوکن به عنوان یک مجوز دریافت واکسن تطبیق دهد.

تمام مسافران به کانادا باید از اپلیکیشن ارایوکن استفاده کنند. پیش از آن که سوار هواپیما شوند یا پیش از آن که به صورت زمینی وارد کشور شوند مسافران باید اطلاعات سفر خود به جزئیات مربوط به تماس برنامه قرنطینه و آزمایش خود ارزیابی علایم ویروس کرونا را در آن ثبت کنند.

مسافران به کانادا باید پیش از سفر یک آزمایش ویروس کرونا انجام دهند. همچنین باید به محض رسیدن و در روز هشتم قرنطینه ۱۴ روزه خود مجدداً آزمایش ویروس کرونا را انجام دهند. علاوه بر این آنها باید برای سه روز به محض رسیدن در یک هتل مورد تایید دولت اقامت داشته باشند و منتظر دریافت جواب آزمایش خود باشند.

نمایش خبر  روند جدید فارغ التحصیل بین المللی کانادا تکمیل ظرفیت می شود

دراین اپلیکیشن مسافران باید یک کد ارجاع سفر وارد کنند. آنها زمان این کد را دریافت می‌کنند که در هتل مورد تایید دولت یک اتاق رزرو کرده باشند.

به گفته سولومون اونگ، رئیس شرکت مشاوره اینترویستاس « چیزی که در مورد مطالب فراگرفته لازم است تعیین استاندارد هایی است که صفر را تضمین می کند. به نظر می‌آید که هنوز خیلی از این موضوع دور هستیم اما این امر واقعیت دارد کهآخرین چیزی که سفر گردشگری و تجارت با آن روبرو خواهند بود انواع مختلف ضوابط و شروطی است که پیش رو دارند»

در این کنگره ملیسا هاسمن, یک پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه کارلتون، اعلام کرد پیش از آنکه مرزهای بین کانادا و ایالات متحده بازگشایی شود این کشورها باید به یک حد مشخصی از واکسیناسیون رسیده باشند به نحوی که هر یک از این کشورها از عملکرد کشور دیگر رضایت داشته باشند. در این زمان بحث و بررسی بازگشایی مرزها مجدداً مطرح خواهد شد.

کانادا چه زمانی محدودیت های سفر را کاهش داده یا از بین می برد؟

کانادا در حال حاضر و تا ۲۱ می ۲۰۲۱،  برای مسافران از تمام کشورها که شامل ایالات متحده نیز می شود، محدودیت های سفر دارد. با این وجود، انتظار می‌ رود این محدودیت‌ها پس از این تاریخ نیز تمدید شوند مسافران به کانادا باید ضوابط دیگر مانند شروع آزمایش ویروس کرونا و دوره قرنطینه اجباری سه روزه در هتل را برآورده کنند.

سازمان امور جهانی کانادا اعلام می‌کند که کانادا نمی‌توان از محدودیت ها را زودتر از موعد کاهش دهد.

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا از 59 متقاضی در دراو فنی دعوت می کند

دولت کانادا همچنان از یک رویکرد شواهد محور، محتاطانه و تدریجی استفاده می ‌کند تا محدودیت های سفر را برای اتباع خارجی و کانادایی ها کاهش دهد. در حال حاضر، هیچ برنامه خاصی برای تغییر توصیه های سفر کانادا وجود ندارد و با تغییر شرایط اطلاعات را به روز رسانی خواهیم کرد.