ردکردن این
بازگشایی روندهای مهاجرتی در 6 می

تاریخ انتشار

90000 متقاضی در کانادا شانس رسیدن به اقامت دائم را خواهند داشت.

اداره مهاجرت کانادا برای شش روند مهاجرتی زمان محدود جدید در روز سه شنبه درخواست ها را می پذیرد.

اداره مهاجرت کانادا در روز 4 می در طی جلسه ای با بخش قانون مهاجرت انجمن کانادا و انجمن های دیگر به نمایندگی وکلا و مشاوران این اطلاعات را منتشر نمود.

بخش قانون مهاجرت CBA یک دستور گسترده دارد که شامل آموزش وکلای مهاجرتی در سرتاسر کانادا است و درمورد قوانین مهاجرتی و سیاستهای مربوطه به دولت فدرال توصیه هایی را ارائه می دهد. این بخش بطور منظم با اداره مهاجرت و دپارتمان های فدرال جلساتی را برگزار می کند تا بررسی کند تغییرات چطور می توانند سیستم مهاجرتی کشور را تحت تاثیر قرار دهند.

در طول جلسه اخیر، اداره مهاجرت کانادا درمورد فارغ التحصیلان بین المللی و نیروهای کار ضروری که انتظار می رود درخواست دهنده صحبت شد.

در یک پورتال درخواست، صلاحیت متقاضیان بر اساس شش روند جدید مورد ارزیابی قرار می گیرند.

متقاضیان باید فرم های مختلفی را از طریق الکترونیکی تکمیل کنند که شامل فرم درخواست نوعی IMM 0008 است. متقاضیان می توانند امضای الکترونیکی خود را نیز ثبت کنند. آنها نیازی به پرینت فرم ها، امضای انها و اسکن کردن مجدد آنها ندارند.

هر روند شروط مربوط به خود را دارد. متقاضیان به نحوی مورد راهنمایی قرار می گیرند که از اسناد و مدارک مورد نیاز برای آپلود کردن مطلع شوند.

زمانی که متقاضیان درخواست های خود را تکمیل می کنند از آنها دعوت می شود تا دکمه ثبت درخواست را فشار دهند. اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا تمام ثبت مدارک را برای این روند ها در نظر خواهد گرفت:

  • نیروهای کار در کانادا- روند الف برای نیروهای کار حوزه سلامت و مراقبت (20000 درخواست)
  • نیروهای کار در کانادا- روند ب برای نیروهای کار ضروری برای حوزه های غیر از حوزه سلامت (30000 درخواست)
  •  فارغ التحصیلان بین المللی (40000 درخواست)
  • نیروهای کار در کانادا- روند الف برای نیروهای کار حوزه سلامت که فرانسوی زبان هستند(بدون سقف پذیرش)
  •  نیروهای کار در کانادا- روند ب برای نیروهای کار غیر از حوزه سلامت فرانسوی زبان( بدون سقف پذیرش)
  •  فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان (بدون سقف پذیرش)
نمایش خبر  تجربه کانادایی قابل قبول: روش هایی برای اقامت دائم برای نیروهای کار و فارغ التحصیلان در کانادا

ثبت برخی از اسناد و مداک برای متقاضیان اجباری است. با این وجود، اداره مهاجرت کانادا راهنمای مربوط به افرادی که نمی توانند مدارک خود را ارائه دهند نیز منتشر کرده است. برای مثال، باید شواهدی مبنی بر تکمیل آزمایشات پزشکی و انتظار برای گرفتن مدارک عدم سو سابقه را ارائه دهند. اداره مهاجرت کانادا اعلام می کند اگر مجبور به این کار هستید می توانید آزمایشات پزشکی قدیمی خود را ثبت کنید و در  انتظار نمونه جدید نیز باشید.

انتظار می رود اداره مهاجرت کانادا بتواند تحت این روند در سال 2021 تعداد 40000 درخواست اقامت دائم را مورد رسیدگی قرار دهد. این بدان معناست که اکثر متقاضیان می توانند انتظار رسیدن به اقامت دائم در سال 2022 را داشته باشند.

اطلاعات بیشتر را می توانید در راهنمای مربوط به متقاضیان مشاهده کنید. و همینطور وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو نیز در یک کنگره مطبوعاتی اطلاعاتی را در این زمینه مطرح کرده است که می توانید در خبر دیگری مطالعه کنید.