ردکردن این
google header samakav
اکسپرس انتری: 500 متقاضی برنامه کاندیدای استانی یک گام به اقامت دائم نزدیک تر می شوند

تاریخ انتشار

افت شرط امتیاز CRS تا 39 امتیاز در مقایسه با دراو قبل مختص برنامه کاندیدای استانی.

کانادا در روز 26 می از 500 متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت نمود.

متقاضیان برای واجد شرایط شدن به یک گزینش از یک برنامه کاندیدای استانی نیاز داشتند. شرط حداقل امتیاز 713 امتیاز بود، زیرا آنها با گرفتن برنامه کاندیدای استانی بطور خودکار 600 امتیاز دریافت می کردند. بدون گزینش، متقاضی با کمترین امتیاز تنها 113 امتیاز داشت.

در مقایسه با دراو برنامه کاندیدای استانی قبل، کانادا 57 متقاضی کمتر دعوت کرد و شرط امتیاز تا 39 امتیاز افت داشت.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا حداقل امتیاز را برای این دراو مطرح کرد. از این جهت در دراو جدید متقاضیانی دعوت شدند که پروفایل اکسپرس انتری خود را تا قبل از ساعت 9 و 50 دقیقه صبح روز 6 آوریل 2021 ثبت کرده باشند.

 

اداره مهاجرت کانادا متقاضیانی را مورد اولویت قرار می دهد که در کانادا حضور دارند

از آغاز سال جاری، کانادا تنها آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری را دعوت کرده است که برنامه کاندیدای استانی را در پروفایل خود داشته اند یا برای یک دسته تجربه کانادایی واجد شرایط بوده اند. این بدان دلیل است که محدودیت های سفر مربوط به شیوع ویروس کرونا امکان ورود مقیمان دائمی را به کشور نمی دهد و دولت قصد دارد تا در طی سه سال پیش رو تعداد بالایی از مهاجران در کشور جذب کند.

در سال 2021 به تنهایی، کانادا پذیرای 108500 مهاجر جدید از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری بوده است. تا این لحظه از سال، اداره مهاجرت کانادا از 68817 متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت کرده است.

نمایش خبر  2020 یک سال مهم برای برنامه های کاندیدای استانی کانادا بود

دراو های برنامه کاندیدای استانی و دسته تجربه کانادایی شروط متفاوتی دارند. این بدان دلیل است که متقاضیان برنامه کاندیدای استانی 600 امتیاز اضافی دارند. متقاضیان دسته تجربه کانادایی به تعداد زیادی دعوت شدند و برای دعوت نامه با دسته های دیگر مقایسه نمی شوند. هر چه اندازه دراو بزرگتر باشد، متقاضیان با امتیازات بالاتری می توانند دعوت نامه دریافت کنند، از اینرو حداقل امتیاز پایین تر خواهد بود. در دراو دسته تجربه کانادایی قبل، شرط حداقل امتیاز 397 بود.

 

سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

نمایش خبر  ترجمه معتبر برای مهاجرت به کانادا: مواردی که باید بدانید

 

چه کسی دعوت می شود؟

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینید که ممکن است این دراو دعوت شده باشد:

انگوزیا 34 ساله است و دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد و برای 10 سال بعنوان یک تحلیلگر داده کار کرده است. او نمره 7.5 را برای امتحان آیلتس خود در بخش شنیداری و 6.5 برای مهارت های دیگر دریافت کرده است. او هرگز در کانادا تحصیل یا کار نکرده است. او با یک پروفایل در استان منیتوبا وارد پول اکسپرس انتری شد و امتیاز 360 را دریافت کرد. پس از تایید پروفایلش از سوی استان منیتوبا 600 امتیاز اضافی دیگر دریافت کرده و به امتیاز 960 دست یافت. این امتیاز دریافت دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم را برای او تضمین کرد.