ردکردن این
اکسپرس انتری: کانادا بزرگترین دراو مختص برنامه کاندیدای استانی خود را برگزار می کند

تاریخ انتشار

کانادا از 940 متقاضی برنامه کاندیدای استانی با حداقل امتیاز 711 دعوت می کند.

کانادا در 9 ژوئن، یک دراو اکسپرس انتری جدید برگزار کرد و از 940 متقاضی برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

تمام متقاضیان دعوت شده قبلا از برنامه کاندیدای استانی گزینش دریافت کرده بودند. بدین دلیل است که حداقل امتیاز بالا و  برابر با 711 بود. متقاضیانی که گزینش دریافت می کنند 600 امتیاز به طور خودکار به امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی اضافه می شود. بدون گزینش متقاضیان با کمترین امتیاز تنها 111 امتیاز داشتند.

اداره مهاجرت کانادا شرط امتیازات برابر را برای این دور استفاده کرد به این صوتر که آن دسته پروفایل های ثبت شده در سیستم اکسپرس انتری مد نظر قرار گرفتند که پیش از 16 فوریه 2021، در ساعت 09:06:30 به وقت استاندارد شرقی در سیستم ثبت شده بودند.

در دراو قبل مختص برنامه کاندیدای استانی ، کانادا از 500 متقاضی دعوت کرد و شرط امتیاز برابر با 713 بود. این دراو تعداد دعوت ها را دوبرابر کرد و دو امتیاز کمتر بود.

 

شیوع همچنان دراوهای اکسپرس انتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

از آغاز سال ۲۰۲۱ اداره مهاجرت کانادا تنها دراو های اکسپرس انتری با هدف گذاری متقاضیان داخل کشور را در دستور کار خود داشته است. این بخش از اقدامات در جهت پذیرش ۴۰۱ هزار مقیم دائمی در سال ۲۰۲۱ در کشور است.

متقاضیان برنامه کاندیدای استانی اغلب به تجربه کار، تجربه تحصیل یا ارتباط دیگر با استان نیاز دارند تا بتوانند گزینش را بگیرند.

کانادا در مقایسه با سال 202 در همین زمان دعوت نامه های بیشتری را صادر کرده است، که این میزان بخاطر دراو استثنائی در 13 فوریه بود که در آن دراو 27332 متقاضی اصلی دعوت شدند. اداره مهاجرت کانادا به خبر CIC اطلاع داد که از این متقاضیان، 87 درصد از متقاضیان، درخواست ها را در طی 90 روز پر کردند. تا این لحظه از سال 2021، کانادا 75713 دعوت نامه صادر کرده است.

نمایش خبر  برای از سرگیری سفرهای بین المللی به کانادا به چه مواردی نیاز است؟

متقاضیان بسیاری برای دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی در کانادا هستند. این بدان دلیل است که برنامه های کاندیدای استانی اغلب به تجربه کار یا تحصیل از استان گزینش کننده نیاز دارند و متقاضیان دسته تجربه کانادایی باید حداقل یک سال تجربه کار کانادایی داشته باشند.

دراوهای برنامه کاندیدای استانی همیشه شرط امتیاز بالاتری دارد زیرا این دسته از متقاضیان ۶۰۰ امتیاز اضافی نیز دریافت می کنند. دراو های دسته تجربه کانادایی امتیاز کمتری دارند زیرا این متقاضیان با متقاضیان اکسپرس انتری رقابت نمی کنند.

 

چطور می توان از طریق اکسپرس انتری به اقامت دائم دست یافت؟

اولین گام برای مهاجرت به کانادا ورود به سیستم اکسپرس انتری است. از این سیستم استفاده می شود تا مشخص شود آیا برای یکی از برنامه های تخصصی فدرال واجد شرایط هستید یا خیر. اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

نمایش خبر  مهاجران تایید شده از 21 ژوئن امکان سفر به کانادا را دارند

 

چه کسی دعوت می شود؟

در اینجا یک نمونه فرضی را مشاهده می کنید که دعوت نامه درخواست را دریافت کرده است.

کیانوش 34 ساله است. او مدرک کارشناسی دارد و برای شش سال بعنوان نیروی کار خدمات اجتماعی سابقه کار دارد . او دارای مدرک آیلتس با نمره 7.5 در بخش شنیداری و 6.5 در مهارت های دیگر است. کیانوش هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. او با امتیاز 333 وارد پول اکسپرس انتری شد. او برای گزینش استانی دعوت شد و درخواستش با موفقیت مورد رسیدگی قرار گرفت و امتیاز او را به امتیاز 933 رساند که به اندازه کافی بالا بود تا بتواند در دراو جدید اکسپرس انتری دعوت نامه درخواست را دریافت کند.