ردکردن این
اداره مهاجرت راهنمای درخواست برای شش روند مهاجرتی جدید را منتشر می کند

تاریخ انتشار

تمام اطلاعات مورد نیاز برای روندهای اقامت دائمی جدید را در این مقاله خواهید خواند.

کانادا راهنمای کامل برای شش روند مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی و نیروهای کار ضروری را منتشر کرده است.

راهنمای ارائه شده در وبسایت دولت دستورالعمل های رسمی در مورد نحوه درخواست برای روند های مهاجرتی زمان محدود جدید را در روز 6 می باز کرد. دپارتمان مهاجرتی کانادا، اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا در 5 نوامبر یا تا زمانی که ظرفیت درخواست ها تکمیل شود درخواست های دیگری را نمی پذیرد.

در ادامه فهرست شش روند مهاجرتی جدید و ظرفیت پذیرش آنها را مشاهده خواهید کرد :

  • نیروهای کار در کانادا- روند الف برای نیروهای کار حوزه سلامت (20000 درخواست)
  • نیروهای کار در کانادا – روند ب برای نیروهای کار غیر از حوزه سلامت (30000 درخواست)
  • فارغ التحصیلان بین المللی (40000 درخواست)
  • نیروهای کار در کانادا- روند الف برای نیروهای کار فرانسوی زبان حوزه سلامت (بدون ظرفیت برای پذیرش)
  • نیروهای کار در کانادا- روند ب برای نیروهای کار فرانسوی زبان در حوزه های غیر از سلامت (بدون ظرفیت برای پذیرش)
  •  فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان (بدون ظرفیت پذیرش)

 

موارد مهم این دستورالعمل ها

پیش از درخواست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • در زمان درخواست باید در کانادا مشغول به کار باشید.
  • شما در زمان درخواست می توانید در هر شغل دیگری مشغول به کار باشید. اگر بعنوان یک نیروهای کار ضروری درخواست می دهید به 1560 ساعت کار در یک شغل قابل قبول در سه سال قبل از درخواست نیاز دارید و متقاضی روند فارغ التحصیلی به یک مدرک کانادایی نیاز دارد.
  • شما باید یک درخواست کامل همراه با مدارک لازم، مانند آزمون های زبان و پرداخت هزینه ها را ثبت کنید.
  • شما می توانید در صورت تمایل برای روند های چندگانه ذرخواست دهید اما باید برا یهر درخواست هزینه پرداخت کنید.
  • فرایند پذیرش بر اسا روند ارائه خدمات به اولین درخواست های ثبت شده خواهد بود.
  •  اگر در حال حاضر در کبک زندگی می کنید، ممکن است هنوز و تا زمانی که  بتوانید به مسئول مهاجرتی تمایل خود نسبت به زندگی در استان دیگری غیر از کبک را نشان دهید، واجد شرایط باشید.
  •  تجربه خویش فرما برای این روند ها در نظر گرفته نمی شود.
  • امضای مدارک به صورت غیر الکترونیکی ضروری نیست، مگر اینکه فرم برای نماینده نیاز باشد. درپایان درخواست آنلاین یک گواهی ارائه خواهد شد که به عنوان یک امضا عمل می کند.
  • می توانید هزینه ها را بصورت آنلاین پرداخت کنید و رسیدن پرداخت را در درخواست خود آپلود کنید یا از طریق پورتال آنلاین پرداخت را انجام دهید. اگر بیش از میزان پرداخت کنید، اداره مهاجرت پرونده را مورد رسیدگی قرار داده و هزینه اضافی را به شما باز می گرداند.
نمایش خبر  اکسپرس انتری: امتیاز ۴۰۰ CRS برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی

 

فرایند درخواست چیست؟

پورتال در 6 می در ساعت 12 ظهر باز شد.

در وبسایت دولت یک ابزار مشخص وجود دارد . که این ابزار به شما این امکان را می دهد تا روند مهاجرتی مورد نظر خود را برگزینید، و شرایط صلاحیت سنجی خود را مورد بررسی قرار دهید. این گام در روند ثبت درخواست ضروری نیست، اما برای مطلع شدن از شرایط خود می توانید از آن بهره مند شوید.

برای درخواست باید شرایط و بندهای مشخصی را بپذیرید. سپس میتوانید یک حساب ایجاد کنید و ایمیل و پسورد خود را ثبت کنید. یک کد تایید به آدرس ایمیلی که ثبت کرده اید ارسال می شود که شما آن را کپی و ثبت می کنید. پس از اینکه آدرس ایمیل و پسور خود را ثبت کردید باید درخواست را امضا کنید.

سپس یک فهرست اسناد و مدارکمورد نیاز را دریافت می کنید و باید اطمینان حاصل کنید که فرم های شمامعتبر هستند و سپس بارکد های دو بعدی را ثبت کنید. این فرم امضا ندارد. یک گواهی در پایان بعنوان امضای مشتری در نظر گرفته می شود. تنها فرمی که نیازمند امضا است استافده از فرم نماینده است. تنها فرمی که نیاز به امضای کاغذی دارد فرم استفاده ی نماینده است. یک فضا جداگانه برای آپلود این فرم نیز وجود دارد.

از شما خواسته می شود تا مدارک دیگر مانند مدارک نشان دهنده تجربه کار و تحصیل قابل قبول در کانادا را نیز ارسال کنید. فضاهای اضافی دیگری برای اضافه کردند وابستگان نیز وجود خواهد داشت.

سپس فرم رضایت و یکی بند محرمانه بودن درخواست را خواهید دید. یک دکمه آبی بزرگ Submit را در پایان فشار خواهید داد و از آن طریق درخواست شما ارسال می شود. در نهایت صفحه ایی وجود خواهد داشت که از آنجا باید درخواست شما ثبت شود.

نمایش خبر  پایان قرنطینه هتل در کانادا

سپس می توانید پس از تکمیل درخواست تاییدیه را مشاهده کنید.

 

مدارک مورد نیاز

طبق وبسایت اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا، در اینجا فرم های مورد نیاز برای متقاضی اصلی را مشاهده خواهید کرد:

  • فرم درخواست برای کانادا
  • جدول الف- پیش زمینه/ اظهاریه
  • جدول 3- روند اقامت موقت به اقامت دائم: روند الف و ب و فارغ التحصیلان بین المللی (شامل روندهای فرانسوی زبان)
  • اطلاعات خانواده
  • اطلاعات تکمیلی – سفرهای شما

 

فرم هایی که متقاضی اصلی باید پرکند:

  • وابستگان دیگر/ اظهاریه
  •  اظهاریه والد/ سرپرست غیر همراه برای مهاجرت های افراد زیر 18 سال به کانادا
  • بیانیه قانونی اتحادیه قانون عرفی
  • استفاده از نماینده

 

اداره مهاجرت و پناهجویی کانادا نکاتی را برای تکمیل فرم های درخواست در اختیارتان قرار می دهد:

  • اطمینان حاصل کنید که پی دی اف خوان 10 یا بالاتر و جاوااسکریپت دارید. اگر برای دانلود، راست کلیک و انتخاب  save target as…. مشکل دارید، انها را حل کنید.
  • فرم ها را بجای دستی در کامپیوتر تکمیل کنید.  اصلاح اشتباهات ساده تر خواهد بود.
  • جدول 3 باید در کامپیوتر تکمیل شود.
  • فرم های درخواست خود را تکمیل کرده، چاپ کنید، امضا کرده و تاریخ آنها را ثبت کنید.

اگر سن شما بین 14 تا 79 سال است باید بیومتریک خود را نیز ثبت کنید، حتی اگر در گذشته بیومتریک را انجام داده باشید باید مجددا این مدارک را ثبت کنید. اداره مهاجرت کانادا نامه ای به شما ارسال می کند که در مورد زمان انجام بیومتریک، نحوه پرداخت برای آن به شما اطلاع رسانی می کند. سی روز از تاریخی که نامه را دریافت می کنید برای انجام و ثبت مدارک بیومتریک زمان در اختیار خواهید داشت. برای شروط بیومتریک و رویه های جمع آوری آنضوابط موقتی مقابله با ویروس کرونا مطرح هستند.

نمایش خبر  IRCC دستورالعمل های جدیدی برای دارندگان COPR منقضی شده ارائه می دهد

 

اطلاعات برای متقاضیان روند فارغ التحصیلی

می توانید در زمان ثبت درخواست در یک شغل نیمه وقت مشغول به کار باشید و این در صورتی قابل قبول است که یک مدرک تحصیلی کانادایی داشته باشید و همچنین شروط زبان را نیز برآورده کنید. متقاضیان فارغ التحصیلی بین المللی به یک مدرک زبان کانادایی یا فرانسوی با نمره 5 نیاز دارند.

دانشجویان بین المللی که از موسسات مشخص کانادایی فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر بدنبال یک مدرکدیگر هستند ممکن است با اثبات مشغول به کار بودن خود واجد شرایط شوند.

 

اطلاعات برای متقاضیان روند نیروهای کار ضروری

شما برای درخواست از طریق روند نیروهای کار ضروری کانادا باید یک نمره CLB یا مدرک فرانسوی 4 را ثبت کنید.

اگر تحت روند نیروهای کار حوزه سلامت درخواست می دهید باید در یک شغل نیز مشغول به کار باشید. با این وجود باید دارای تجربه کاری حداقل یک ساله در یکی از مشاغل قابل قبول باشید. این مشاغل در ضمیمه الف ثبت شده اند.

اگر برای روندی غیر از نیروهای کار ضروری درخواست می دهید می توانید تجربه کاری خود در مشاغل عنوان شده در ضمیمه الف ( مشاغل حوزه سلامت)، و ضمیمه ب ( مشاغل ضروری دیگر ) را ترکیب کنید.

 

چرا کانادا این برنامه ها را ارائه می دهد؟

محدودیت های سفر اعمال شده برای  کاهش روند سرعت انتشار ویروس کرونا تاثیرات بسیاری بر بازار کار داشت. کانادا عموما برای جبران کمبود نیروی کار بر مهاجران تکیه دارد.

کانادا با نظر به 401000 مهاجر جدید تا پایان سال، برای سال 2021 اهداف بلند پروازانه ای دارد. بخاطر تعهد برای برآورده کردن این هدف، کانادا شش روند مهاجرتی جدید را معرفی کرد. این روند ها به افرادی کمک می کنند که در حال حاضر برای گرفتن اقامت دائم در کشور اقامت دارند.

نیمی از روندها برای فرانسوی زبانان هستند. این بدان دلیل است که کانادا به دنبال افزایش مهاجران دو زبانه و فرانسوی زبان خارج از کبک است.