ردکردن این
شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی دراو برنامه کاندیدای استانی آلبرتا تا ۳۰۱ افت پیدا می‌کند

تاریخ انتشار

تا این لحظه از سال ۲۰۲۱ آلبرتا از  ۱۴۰۹ متقاضی مهاجرت برای درخواست گزینش استانی دعوت به عمل آورده است.

آلبرتا در روز ۲۰ آوریل از ۲۰۰ متقاضی اکسپرس انتری دیگر برای درخواست گزینش استانی دعوت کرد.

متقاضیان دعوت شده به حداقل امتیاز ۳۰۱ در سیستم جامع رتبه بندی احتیاج داشتند. این شرط امتیاز در مقایسه با دراو قبل کاهش داشت.

اگر این متقاضیان برای گزینش استانی از طریق روند اکسپرس انتری آلبرتا واجد شرایط باشند به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم اکسپرس انتری دریافت می کنند. زمانی که این اتفاق بیافتد آنها برای دریافت اقامت دائم کانادا دعوت می شوند.

این استان درخواست ها را از طریق برنامه کاندیدای مهاجرتی آلبرتا مدیریت می‌ کند که برنامه های کاندیدای استانی برای مهاجران آلبرتا را تحت کنترل دارد.

روند اکسپرس انتری آلبرتا یک برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته است به این معنا که متقاضیان را از پول اکسپرس انتری برمی‌گزیند اولین گام برای واجد شرایط شدن در این برنامه ایجاد یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری است.

 

 اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌ آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

نمایش خبر  آلبرتا جزئیات جدیدترین دراو برنامه کاندیدای استانی را منتشر می کند

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

روند اکسپرس انتری آلبرتا

این برنامه کاندیدای استانی ارتقا یافته برای آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری است، که ارتباط قوی با آلبرتا دارند یا می توانند در مورد اولویت های مختلف و توسعه اقتصادی دولت حمایت کننده باشند. در طول دوران شیوع ویروس کرونا آلبرتا تنها آن دسته از متقاضیان را در نظر می ‌گیرد که در آن زمان در حال کار و زندگی در آلبرتا بودند.

متقاضیان باید در یکی از شغل های قابل قبول نیز دارای تجربه کاری باشند. برنامه کاندیدای مهاجرتی آلبرتا فهرستی از مشاغل غیر قابل قبول برای شروط این روند را ارائه می دهد.

درتاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۰ دولت فدرال تعداد مشاغل غیر قابل قبول برای ارزیابی تاثیر بازار کار در این استان را افزایش داد. با این وجود، متقاضیان یکه در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۰ و پس از آن دعوت نامه را دریافت کردند هنوز می تواند از طریق روند اکسپرس انتری دعوت شوند، حتی اگر در شغلی کار می ‌کنند که دولت فدرال ارزیابی تأثیر بازار کار را برای آنها در نظر نمی‌گیرد.

نمایش خبر  دراو برنامه کاندیدای استانی آلبرتا: حداقل امتیاز CRS تا 300 امتیاز افت می کند

آلبرتا مجاز به صدور ۶۲۵۰ مجوز گزینش در سال ۲۰۲۰ بود. با این وجود، به خاطر شیوع ویروس کرونا این استان میزان و گزینش ها را تا ۴۰۰۰ گزینش کاهش داد تمام گزینه‌ها تا ژوئن سال ۲۰۲۰ صادر شدند که به همین دلیل هیچ دراوی برای نیمه دوم سال باقی نماند.

برنامه کاندیدای مهاجرتی آلبرتا هنوز تعداد گزینه های تخصیص یافته به این استان در سال ۲۰۲۱ را منتشر نکرده است.

 

برخی از مشاغل زمان بیشتری برای رسیدگی می خواهند

برنامه کاندیدای مهاجرتی آلبرتا حجم بالایی از درخواست های اکسپرس انتری را در مشاغل زیر دریافت می‌کنند و ممکن است زمان بیشتری برای رسیدگی به آنها نیاز باشد:

  • راننده کامیونهای حمل و نقل
  • آشپزان
  • ناظران خدمات غذا
  • ناظران فروش
  • مربیان کودک و دستیاران
  • تکنسین های حسابرسی و کتابداران
  • دستیار مدیر اجرایی
  • مسئول اجرائیات