ردکردن این
کبک پرستاران خارجی را استخدام می کند

تاریخ انتشار

پرستاران آموزش دیده خارجی نقش مهمی در رویارویی با کمبودهای نیروی کار حوزه سلامت کانادا بازی می‌کنند.

شبکه سلامت کبک به دنبال استخدام پرستاران خارجی برای پر کردن فرصت های شغلی خالی موجود در این استان است. این اطلاعات از سوی رسانه‌ ی فرانسوی زبان در کانادا منتشر شد.

طبق اطلاعات گزارش داده شده برای جذب حداقل ۱۷۰۰ پرستار و بیش از ۲۰۰ خدمتکار بیمارستان، در ماه های پیش رو جلسات استخدام در فرانسه و بلژیک برگزار خواهد شد.

کمبود نیروهای کارمند پرستاران و خدمتکاران بیمارستان در کبک چیز جدیدی نیست. شیوع ویروس کرونا نیز این شرایط را بدتر کرده است. مردم ترجیح می‌دهند که زودتر بازنشسته شوند و به همین دلیل کار خود را ترک می‌کنند.

در نتیجه، طبق گزارش منتشر شده از سوی رادیو کانادا، تعداد پرستاران خارجی که استخدام می شوند نسبت به دو سال گذشته پنج برابر بیشتر شده است.

کبک تنها استانی نیست که با کمبود پرستار روبه رو است. اکنون چند هفته است که استان‌های سر تا سر کانادا در مورد کمبود نیرو در این زمینه شغلی گزارش می دهند که به دوران قبل از شیوع باز می گردد اما شیوع این شرایط را بدتر کرده است.

طبق Globe and Mail ظرفیت‌های خالی شغل پرستاری در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است، به ویژه در در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه. اطلاعات اخیر منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا در مورد پست های شغلی نشان دهنده افزایش استخدام در حوزه سلامت و بهداشت است.

در ماه نوامبر ۲۰۲۰ ، میزان شغل ‌ها در بخش مراقبت سلامت نسبت به گذشته بیشتر بود و یک پنجم یا ۱۱۲۷۰۰ مورد از تمام شغل های خالی را تشکیل می داد.

نمایش خبر  کبک از 90 نیروی کار خارجی برای درخواست انتخاب دائمی دعوت می کند

میزان بالای فرصت های شغلی خالی در بخش سلامت از طرفی می تواند به خاطر اختلالات مهاجرتی ناشی از محدودیت های سفر به ویروس کرونا باشد، زیرا بر اساس تحقیقات، مهاجران نقش مهمی در این بخش بازی می کنند. در ماه ژانویه. ۴۱.۳ درصد از کمک پرستاران و نظافت کاران و ۴۲.۸ درصد از متخصصان حوزه پزشکی از میان مهاجران بودند.

چطور می ‌توانید به عنوان یک پرستار به کانادا مهاجرت کنید؟

برای این که بتوانید شغلی به عنوان یک پرستار در کانادا به دست آورد باید اثبات کنید که به اندازه فردی که در این حوزه در کانادا مشغول به کار است واجد شرایط می باشید. از این رو ، این فرایند شامل ارزیابی مدارک تحصیلی، بازبینی تجربه کاری قبلی شما و در نهایت اثبات برآورده کردن شروط مربوط به این بخش برای شما می باشد. پرستاران می ‌توانند به عنوان نیروهای کار متخصص از طریق یکی از برنامه ‌های مهاجرت اقتصادی استانی و فدرال به این کشور مهاجرت کنند. به عنوان یک پرستار خارجی ممکن است تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال برای اکسپرس انتری واجد شرایط شناخته شوید که نشان می‌دهد شروط برنامه را برآورده می کنید.

باید یک پروفایل در پول متقاضیان ثبت کنید که پس از آن بر اساس فاکتورهایی مانند تحصیلات، سن، تجربه کاری، و مهارت شما در زبان یک امتیاز از سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنید.

متقاضیان با بالاترین امتیازات بر اساس دوره های قرعه‌ کشی منظم انتخاب می‌شوند، و یک دعوت نامه برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. هیچ دستمزدی برای ورود به پول اکسپرس انتری از شما دریافت نمی ‌شود و متوسط زمان برای دریافت دعوت نامه در این روش حدود ۶ ماه است. گزینه ی مهاجرتی دیگر برای پرستاران، برنامه کاندیدای استانی است. تقریباً هر استان یا منطقه یک برنامه کاندیدای استانی دارد تا بتواند از طریق آن نیروهای کار متخصص در سرتاسر دنیا را به کانادا بیاورد، تا بتوانند به رشد اقتصادی کشور کمک کنند. اکثر روند های برنامه کاندیدای استانی برای جبران فرصت های شغلی در استان ها یا مناطقی است که نیازمند نیروهای کار و متخصص هستند.

نمایش خبر  کبک اهداف مهاجرتی بیشتری را برای استان در نظر می‌گیرد

استان های کانادا به طور منظم دراوهای خود را برگزار می ‌کنند، همانطور که اخیراً در نوا اسکوشیا یک دراو برگزار شد و به طور خاص پرستاران را مورد تمرکز داشت.

به دست آوردن یک گزینش استانی و داشتن یک پروفایل در اکسپرس انتری ۶۰۰ امتیاز اضافی برای شما در پی خواهد داشت و تضمین می کند که برای اقامت دائم دعوت خواهید شد. مهاجرانی که می ‌خواهند در استان فرانسوی‌ زبان کبک اقامت داشته باشند، می ‌توانند از طریق برنامه نیروی کار متخصص کبک نیز اقدام به مهاجرت کنند. متقاضیان موفق تحت این برنامه اقامت دائم در کانادا را نیز به دست می‌آورند. متقاضیانی که به عنوان نیروی کار متخصص به کبک مهاجرت می ‌کنند، هدف خاص برای اقامت در این استان را دارند.