ردکردن این
چطور برای اقامت دائم کبک درخواست دهیم

تاریخ انتشار

پس از یکسال درگیری با شیوع ویروس کرونا، کانادا در حال حاضر بر جبران وضعیت اقتصادی تمرکز دارد. اکثر برنامه های جبران وضعیت اقتصادی متوجه موضوع مهاجرت است.

در ماه آوریل شاهد تعداد زیادی اطلاعیه مربوط به مهاجرت از سوی دولت فدرال و کبک بودیم. مهم ترین اطلاعیه در روز ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ از طرف وزیر مهاجرت، مارکو مندیچینو، مطرح شد که عنوان کرد نیروهای کار موقت خارجی در خدمات ضروری و فارغ‌التحصیلان کانادایی که در حال حاضر در کشور هستند می توانند از روند سریع اقامت دائم بهره‌ مند شوند. ۹۰ هزار نفر شانس رسیدن به اقامت دائم را پیدا کردند. این روند در دسترس افرادی در کبک هستند که به اداره مهاجرت کانادا ثابت کنند قصد اقامت در استان یا منطقه دیگری به غیر از کبک را در کانادا دارند.

در اینجا بر روند های دسته اقتصادی اصلی کبک نگاهی می اندازیم. کبک توافق نامه‌ ای با اتاوا دارد تا مهاجران را انتخاب کند و مجوز انتخاب کبک برای آنها صادر کند این مجوز برای دولت فدرال ضروری است زیرا از آن طریق می تواند وضعیت اقامت دائم را به مهاجران اقتصادی استان بدهد.

درخواست مهاجرت دائمی به کبک در دو گام پیاپی انجام می شود. گام اول تصمیمی گیری انتخاب دائمی از وزیر مهاجرت کبک و صدور مجوز انتخاب کبک است. دومین گام گرفتن اقامت دائم از دولت کانادا است که شامل بررسی‌ های پزشکی سوابق عدم سوء سابقه و مدارک بیومتریک می باشد که چندین برنامه مختلف برای آسان سازی انتخاب مهاجران که شرایط لازم را دارند ارائه می دهد. این برنامه ها از آن جهت طراحی می شوند تا کبک بتواند مهاجران را برگزیند که به بهترین نحو می توانند نیازهای بازار کار این استان را برآورده کنند.

نمایش خبر  کبک اهداف مهاجرتی بیشتری را برای استان در نظر می‌گیرد

برنامه تجربه کبک به این استان این امکان را می دهد تا به سرعت افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند و در استان زندگی می‌ کنند را در جامعه خود داشته باشد. و همچنین این برنامه به نیرو های کار خارجی و فارغ‌ التحصیلان این استان که در حال کار هستند امکان تغییر وضعیت از وضعیت موقت به دائم را می دهد. در هر دو حالت ضوابط صلاحیت سنجی شامل اقامت تحصیلی و کار در کبک می باشد که نشان دهنده سطح متوسط تسلط بر زبان فرانسوی است.

افرادی که می خواهند به طور دائمی در کبک زندگی و کار کنند، به غیر از دسته بیزینس، ممکن است بتوانند تحت برنامه نیروی کار متخصص عادی کبک نیز درخواست دهند. متقاضیان علاقمند به مهاجرت به کبک از طریق این برنامه باید ابتدا پروفایل توضیح علاقه مندی خود را در آریما ثبت کنند و پس از آن در پول متقاضیان قرار می گیرند. سپس بر اساس امتیازاتی که طبق عوامل صلاحیت سنجی دریافت می کنند از آنها دعوت می شود. اگرچه تجربه کار در کبک برای این برنامه ضروری نیست داشتن ارتباطی با این استان می تواند امتیازات اضافی برای آنها در پی داشته باشد.

دولت کبک اخیراً سه برنامه پایلوت جدید راه‌ اندازی کرده است که خدمتکاران بیمارستان، نیروهای کار در بخش فرآوری غذا و نیروهای کار فنی در زمینه هوش مصنوعی، تکنولوژی اطلاعات و جلوه‌ های بصری را مورد هدف قرار می‌دهد.

تمام این برنامه ها متقاضیان سال جاری را می‌ پذیرند و به استان اجازه می دهد تا ۵۵۰ متقاضی مهاجرت دائمی و اعضای خانواده آنها را در هر سال در استان بپذیرد.

نمایش خبر  کبک ۳ برنامه مهاجرتی جدید را راه اندازی می کند

 

کبک در جهت افزایش اهداف مهاجرتی خود

پیش از شروع ویروس کرونا، CAQ برنامه های کاهش سطوح مهاجرتی را برگزار کرده بود. شیوع ویروس کرونا کمبود نیروی کار به خاطر تعداد کاهش یافته مهاجرانی که وارد کشور می‌ شوند را بدتر کرده است. برای جبران این کمبود نیروی کار وزیر مهاجرت کبک عنوان کرد که میزان مهاجرت درجهتی تنظیم می‌شود که بحران سلامت جاری بدتر نشود. هدف استان برای سال پیش رو پذیرش بین ۴۳ هزار تا ۴۴ ۱۵۰۰ مهاجر است اکثر پذیرش های جدید در کبک یعنی ۶۲% از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استان خواهند بود.

اطلاعیه های اخیر بخشی از تلاش های چند سطحی دولت برای جبران وضعیت اقتصادی است. مهاجرت نقش مهمی در جبران وضعیت اقتصادی کانادا بازی خواهد کرد و هدف افزایش تدریجی سطوح مهاجرت در طی چند سال پیش رو است. برنامه مهاجرتی فدرال  قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ ۴۰۰ هزار مقیم دائمی جدید را در کشور بپذیرد.