ردکردن این
کانادا معافیت سفر برای بازیکنان NHL را می پذیرد

تاریخ انتشار

بازیکنان هاکی که برای بازی در کاپ استنلی به کشور می آیند نیازی به قرنطینه ی 14 روزه نخواهند داشت.

دولت فدرال به تیم هاکی ملی این اجازه را می دهد تا برای دو دور نهایی مسابقات پلی آف از مرز عبور کنند.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، یک معافیت “به نفع کشور” صادر کرده است که به این بازیکنان اجازه ی عبور از مرز را می دهد ، در حالیکه نیازی به قرنطنه 14 روزه نیست.

تیم ها تنها می توانند از بین کشورهایی باشند که هواپیمای خصوصی دارند.  بازیکنان و کارکنان مربوطه که از ایالات متحده می آیند باید پیش از رسیدن به کشور آزمایش ویروس کرونا بدهند و تحت آزمایشات روزانه قرار بگیرند.

بازیکنان در یک فضای قرنطینه مشخص در هتل تیم می مانند و تحت قوانینی خواهند بود که اجازه تعامل و ارتباط با مردم را به آنها نمی دهد.

این معافیت به تیم های واقع در ایالات متحده اجازه ورود به کانادا و برعکس، را می دهد.

برندگان بخش کانادایی در روز 7 زوئن مورد تصمیم گیری قرار گرفتند. زمانی که این دور مورد تصمیم گیری قرار گرفتن تیم وینپگ تنها تیم کانادایی در دور نیمه نهایی بود. سفر برون مرزی برای بازی تیم های کانادایی و ایالات متحده با یکدیگر ضروری است.

این اولین باری نیست که کارکنان NHL معافیت دریافت کردند. در ماه دسامبر، کانادا یک معافیت برای شرط قرنطینه ی اجباری برای بازیکنان NHL  و کارکنان این زمینه برای برگشت به کانادا جهت شرکت در کمپ های آموزشی صادر کرد. که تحت دلایل ملی بود.

نمایش خبر  پایان قرنطینه هتل در کانادا

محدودیت های سفر در ماه جاری کاهش می یابند

ممنوعیت هایی که کانادا همراه با همتایان مهم خود برای سفرهای غیر ضروری اعمال کرده است در 21 ژوئن منقضی می شود و ااین مساله مطرح می شود که محدودیت ها باید به روند عادی قبل خود برگردند.

فشارهای زیادی در ایالات متخده برای یک بازگشایی یک جانبه وجود دارد. کاخ سفید از مرکز کنترل بیماری ها خواسته است تا در مورد کاهش محدودیت ها راهنمایی کند.

ضمنا، جاستین ترودو عنوان کرده است که کانادا عجله ای برای بازگشایی مرزها ندارد. نخست وزیر می ترسد که یک بزگشایی همراه با عجله موجب افزایش مبتلایان شود. کانادایی ها خودشان نیز در مورد بازگشایی سریع مرزها مطمئن نیستند.

نخست وزیر قبلا اعلام کرده بود که 75 درصد از کانادایی ها باید پیش از برداشته شدن محدودیت های سفر واکسیناسیون شوند. در حال حاضر دستور جاری  با 20 درصد از واکسیانسیون کانادایی ها هرماه است. تا 21 جولای ، انتظار می رود 75 درصد از کانادایی ها  به طور کامل واکسیناسیون شوند.