ردکردن این
کانادا به طور موقت برخی از مهاجران را از آزمایشات پزشکی معاف می کند

تاریخ انتشار

درخواست های مهاجرتی که از داخل کانادا ارائه می‌ شوند ممکن است نیازی به انجام آزمایشات پزشکی اضافی برای درخواست ها اقامت دائمشان نداشته باشند.

اتباع خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند ممکن است مجبور به تکمیل آزمایشات پزشکی به عنوان بخش از درخواست مهاجرتی خود نباشند.

وقتی برای اقامت دائم یا یک ویزای اقامت دائم درخواست می دهید، شما باید آزمایش پزشکی مهاجرتی یا شماره شناسایی پزشکی منحصر به فرد خود را از آزمایش پزشکی که قبلا انجام داده اید را ارائه دهید.

سیاست عمومی جدید شامل حال آن دسته از اتباع خارجی در کانادا می شود که:

  • برای اقامت دائم درخواست داده باشند و آزمایش پزشکی مهاجرتی جدیدی انجام نداده باشند.
  • یک آزمایش پزشکی را در ۵ سال اخیر انجام داده باشند و مشخص شده باشد که هیچ خطری برای سلامت امنیت آن ها مطرح نیست.
  • برای بیش از شش ماه در سال گذشته جهت زندگی در کشور دیگری که در فهرست دولت فدرال است کانادا را ترک نکرده باشند.

اعضای خانواده متقاضی تنها در صورتی می‌ توانند تحت سیاست عمومی و جدید واجد شرایط شوند که شرایط عنوان شده در بالا را رعایت کرده و در کانادا زندگی کنند.

این قوانین تا ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱ برقرار خواهند بود اداره مهاجرت پناهندگی و تابعیت کانادا بیان می کند که سیاست های جدید به سرعت بخشیدن رسیدگی به درخواست های مهاجرتی کمک می کند و به موقع ایمان موقت بیشتری امکان رسیدن به وضعیت اقامت دائم کامل را میدهد.

در عوض این کمک می کند تا دولت به هدف پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در سال جاری برسد. از ماه آپریل کانادا در حال حاضر نتوانسته است به انتظارات خود در این جهت دست یابد.

نمایش خبر  بسیاری از کارفرمایان ایالات متحده به دنبال استخدام استعداد ها در کانادا هستند

در حال حاضر متقاضیان مهاجرت بسیاری در کانادا حضور دارند در کل دوران شروع ویروس کرونا، دولت تلاش های خود را بر روش های مختلف برای مقیمان موقت جهت رسیدن به اقامت دائم متمرکز کرده است. این بخشی از تلاش های دولت برای کار در جهت رسیدن به اهداف مهاجرتی در بحبوحه‌ی محدودیت های صفر و ضوابط دیگر مربوط به ویروس کرونا بود.

دولت این کار را از طریق دو راه اصلی انجام داد از سیستم اکسپرس انتری خود برای ارسال دعوت نامه های درخواست برای اقامت دائم به متقاضیان استفاده کرد که در کانادا حضور داشتند. همچنین در ماه مه وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو شش روند مهاجرتی برای رسیدن به اقامت دائم برای فرانسوی‌ زبان، نیروهای کار ضروری و فارغ التحصیلان بین‌ المللی فراهم آورد. در طی ۲۵ ساعت تمام ۴۰ هزار ظرفیت برای فارغ التحصیلان بین‌المللی پر شد.  دولت هنوز درخواست‌ها برای نیروی کار ضروری و روند فرانسوی ‌زبان را تا ۵ نوامبر یا تا زمانی که ظرفیت‌ها پر شوند می پذیرد.