ردکردن این
ورود به کانادا بعنوان نیروی کار

تاریخ انتشار

تمام آنچه که در مورد مهاجرت کنادایی و روش های مجوز کار برای نیروی کار فنی 2021 می دانید را در اینجا می خوانید.

نیرو های کار فنی چند گزینه برای مهاجرت به کانادا پیش روی خود دارند.

در ابتدا اجازه دهید درمورد ورود به کانادا صحبت کنیم. تمامی اتباع خارجی برای کار در کانادا به  مجوز کار نیاز دارند. برخی از این مجوزها مختص نیروی کار فنی است که قادرند بدون حضور در کانادا برای اقامت دائم اقدام کنند.

با توجه به موارد ذکر شده داشتن سابقه کار کانادایی تأثیر بسیاری در استخدام سریع‌ تر مهاجران و ادغام آنها در بازار کار کانادا خواهد داشت. گزینه‌ های
دریافت «اجازه کار کانادایی» و مسیرهای مهاجرتی مناسب برای نیروی کار فنی را در ادامه این مقاله مطالعه خواهید کرد.

روند استعداد جهانی

روند استعداد جهانی (Global Talent Stream) یکی از محبوب ترین روند های مهاجرتی است. این روش به صورتی طراحی شده است که 80 درصد از درخواست‌ ها را طی 2 هفته یا کمتر رسیدگی کند. اگر شغل مورد نظر افراد به ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار (LMIA) نیاز داشته باشد، دریافت آن حدود دو هفته زمان می برد. این بدان معناست که نیروی کار خارجی می‌ توانند حداکثر در عرض 4 هفته، به کانادا مهاجرت کنند.

پس از تأیید توسط کارفرمایان تحت گروه A یا B، نیروی کار خارجی می توانند مجوز کار را دریافت کنند.

گروه A :برای شرکت‌هایی است که به سرعت در حال رشد بوده، و به استعدادهای خارجی در زمینه‌های تخصصی نیاز دارند. کارفرمایان این گروه باید از یک آژانس دولتی یا نیمه دولتی در کانادا، تأییدیه دریافت کرده و سپس نسبت به استخدام نیروی کار فنی اقدام کنند.

 

گروه B برای کارفرمایانی است که به دنبال استخدام نیروی کار موردنیاز مبرم در لیست مشاغل استعداد جهانی هستند. در حال حاضر، این لیست شامل
12 شغل است که تمامی آنها در زمینه تکنولوژی هستند.

نمایش خبر  پیوستن به خانواده تان در کانادا

کارفرمایان باید معیارهای خاصی را برآورده کنند. برای مثال، آنها باید نشان دهند که استخدام نیروی کار خارجی باعث ایجاد موقعیت‌ های شغلی برای کانادایی‌ ها خواهد شد. آنها همچنین باید نشان دهند که حداقل حقوق مشخصی را به افراد با ملیت خارجی پرداخت می‌ کنند. این مبلغ با توجه به شغل و استان موردنظر، متفاوت است.

CUSMA

توافق‌نامه سرمایه گذاران کانادا، آمریکا، و مکزیک(CUSMA)  به شهروندان آمریکا یا مکزیک که در مشاغل جدید یا فعلی در کانادا سرمایه گذاری می‌کنند، امکانی برای دریافت اجازه کار می‌دهد. دو گروه “متخصصان و نقل و انتقالات داخل شرکتی” تحت این برنامه در دسترس هستند.

گروه متخصصان در حال حاضر، 63 شغل در لیست مشاغل موردتأیید «CUSMA» وجود دارد. سرمایه گذاران واجد شرایط قادرند از طریق این گروه، برای برای توسعه و هدایت بیزینس خود از داخل کانادا اقدام کنند.

نقل و انتقالات داخل شرکتی نیروی کار خارجی که قصد نقل مکان به کانادا را دارند، در صورتی که شرکت آنها دارای شعبه‌ ای در کانادا باشد، قادرند از این طریق اقدام کنند.

آنها باید حداقل یک سال در یک جایگاه مدیریتی یا تخصصی مشغول به کار بوده باشند.

انتقال درون شرکتی (بجز CUSMA)

مجوز کار ICT برای کارآفرینانی است که در کشوری غیر از آمریکا و مکزیک هستند، و قصد گسترش یک بیزینس خارجی را در کانادا دارند. این برنامه معمولاً توسط شرکت‌های چند ملیتی برای انتقال مدیریت و کارکنان اصلی بین شعب بین الملل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نیروی کار فنی که از این طریق به کانادا می‌آیند، نیازی به LMIA نخواهند داشت.
مجوز کار ICT با اعتبار 1 ساله صادر می‌شود. برای تمدید آن، متقاضیان باید
شواهدی ارائه دهند که نشان دهد بیزینس خود را به بهترین نحو اداره کرده اند.

نمایش خبر  چطور می توان از ایالات متحده به کانادا مهاجرت کرد

اقامت دائم کانادا برای نیروی کار فنی

متقاضیانی که اقامت دائم کانادا را کسب می‌کنند، برای اشتغال دیگر نیازی به اجازه کار نخواهند داشت. مقیمان دائم پس از چند سال زندگی در
کانادا، قادرند برای شهروندی نیز درخواست دهند. برخی از مسیرهای مهاجرتی برای نیروی کار فنی در ادامه آمده است.

اکسپرس انتری

نیروی کار فنی می‌توانند از طریق دو برنامه از سه برنامه‌ای که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شود، به کانادا بیایند: برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه تجربه کانادایی (CEC).

80 درصد درخواست‌های ارسال شده تحت اکسپرس انتری، طی 6 ماه
یا کمتر، پردازش می‌شوند.

متقاضیان FSWP به حداقل یک سال سابقه کار (طی 3 سال گذشته) در یک شغل تخصصی، و نمره CLB (انگلیسی) یا NCLC (فرانسه) حداقل 7 نیاز دارند.

متقاضیان CEC باید حداقل یک سال سابقه کار کانادایی (طی 3 سال گذشته) در یک شغل تخصصی، و نمره CLB یا NCLC حداقل 7 (برای مشاغل در گروه شغلی A) داشته باشند.

برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا

برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا یک برنامه انتخاب استان پرسرعت برای نیروی کار فنی و دانشجویان بین المللی موردنیاز است.
متقاضیان باید تحت یکی از دسته های فرعی  مهاجرتی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کرده، و دارای پیشنهاد شغلی معتبر حداقل 1 ساله در یکی از 29 شغل واجد شرایط باشند.

 

دراو های فنی انتاریو

انتاریو هر چند وقت یک بار دراو های فنی  را برگزار می کند. برای واجد شرایط شدن شما باید برای روند اولویت های سرمایه انسانی واجد شرایط باشید. این بدان معناست که شما باید برای  برنامه نیروی کار فدرال یا دسته تجربه کانادایی واجد شرایط شناخته شوید. برای واجد شرایط بودن در دراو فنی باید در یکی از شش شغل فنی دارای تجربه کاری باشید: مهندس نرم افزا، طراح وب، برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه تعاملی؛  مهندس کامپیوتر و توسعه دهده ی آن. تحلیل گر پایگاه داده و مدیران داده و مدیران سیتس های اطلاعات و کامپیوتر.
افراد همچنین باید دارای سابقه کار در یکی از 29 شغل عنوان شده باشند.

نمایش خبر  چرا درخواست ها برای شش برنامه جدید مهاجرت کانادا زیاد است

برای واجد شرایط شدن باید حداقل برای یک از برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا شرایط لازم را داشته باشند. سیستم فنی یک روش خاص است که در برنامه های دیگر نیز کار می کند، و به طور خاص یک برنامه مجزا نیست. شما باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. این پیشنهاد باید برای حداقل یک سال زمان از آن باقی مانده باشد.

برنامه‌های پایلوت مهاجرتی جدید در کبک در زمینه های  هوش مصنوعی، تکنولوژی اطلاعات و جلوه های بصری

 استان کبک این پایلوت مهاجرتی را تنها چند ماه پیش در  آوریل 2020 راه اندازی کرد.

هوش مصنوعی (AI)

متقاضیان زیرشاخه «AI» می‌توانند به عنوان نیروی کار خارجی
یا فارغ التحصیل کبک، درخواست خود را ارائه دهند. هر زیرشاخه همچنین شامل دو نوع پروفایل است: این دو  متفاوت از یکدیگر هستن، برای مثال، روند فارغ التحصیلی کبک متقاضی را ملزم می کند تا پیشنهاد شغلی و تجربه کاری داشته باشد. روند های فرعی نیروی کار خارجی، در برخی موارد، به پیشنهاد شغلی نیاز ندارد.  اما هر دو می خواهند که متقاض با یکی از مدارک معادل کارشناسی کبک تحصیلات داشته باشند.

تکنولوژی اطلاعات و جلوه های بصری

افراد در این برنامه باید برای حداقل دو سال از پنج سال را در 10 شغل کار کرده باشند. آنها باید در شغلی در حال کار باشند و یا در آن زمینه دارای پیشنهاد شغلی باشند. علاوه براین، باید شروط تحصلات را نیز برآورده کنند. باید اثبات کنند که حداقل معادل دیپلم تحصیلات فنی یا مدرک کارشناسی را دارند.