ردکردن این
مندیچینو از دو برنامه مهاجرتی جدید برای مردم هنگ کنگ خبر داد

تاریخ انتشار

مندیچینو از دو برنامه مهاجرتی جدید برای مردم هنگ کنگ خبر داد

نیروهای کار و فارغ‌التحصیلان اخیر در کانادا که یک پاسپورت هنگ کنگ دارند، روش های بسیاری برای رسیدن به اقامت دائم پیش رویشان است.

در روز ۸ ژوئن وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو از دو روند مهاجرت های جدید خبر داد که روش برای رسیدن به اقامت دائم برای مردم با ملیت هنگ کنگ است که مشغول به کار یا تحصیل در کانادا هستند.

این برنامه ها آماده پذیرش درخواست هستند، مندیچینو در ابتدا از ضوابط و معیارها در نوامبر ۲۰۲۰ خبرداد و گزینه های مجوز کار را در ماه فوریه گذشته راه اندازی کرد. اقدامات برای آسان سازی مهاجرت هنگ‌کنگی آن پاسخ به اعمال قانون امنیت ملی از سوی چین است که منجر به از دست رفتن آزادی بیان می شود. دولت کانادا از دستگیری فعالان دموکراسی و از بین بردن سیستم الکترال در هنگ کنگ خبر داده است.

متقاضیان واجد شرایط باید وضعیت اقامت موقت معتبری داشته باشند و در آن زمان درخواست خود را ثبت کنند همچنین در زمانی که وضعیت اقامت دائم به آنها اعطا می‌شود نیز وضعیت اقامت موقت معتبری داشته باشند. علاوه بر این آنها باید شرایط زبان تحصیلات کار و صلاحیت کلی را برآورده کنند، تحت فرآیند بررسی و درخواست مهاجرتی منظم کانادا باشند. برای تایید اقامت هنگ‌کنگ این افراد به یک پاسپورت معتبر صادر شده از منطقه مدیریتی خاص هنگ‌کنگ از جمهوری چین یا انگلستان نیاز دارند.

برای آنکه در روند الف از برنامه های جدید واجد شرایط شوید، به عنوان یک متقاضی به یک مدرک تحصیلات دانشگاهی از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی نیاز دارید که در سه سال اخیر انجام شده باشد. متقاضیان باید حداقل نیمی از برنامه تحصیلی خود را در داخل کانادا گذرانده باشند که این زمان می تواند به صورت حضوری و آنلاین بوده باشد. برنامه دیپلم قابل قبول نیز باید حداقل دو سال باشد مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و بالاتر باید حداقل یک ساله باشند.

نمایش خبر  اداره مهاجرت راهنمای درخواست برای شش روند مهاجرتی جدید را منتشر می کند

روند ب ، برای آن دسته از متقاضیانی است که دارای تجربه حداقل یک ساله کار تمام وقت یا ۱۵۶۰ ساعت تجربه کار معادل در کانادا می باشند. آنها به یک مدرک دانشگاهی که در طی سال گذشته انجام شده باشد نیز نیاز دارند. برنامه‌های بالاتر از کارشناسی مانند روند الف هستند، بجز این که نیازی به تکمیل این تحصیلات در کانادا وجود ندارد.

برای گرفتن وضعیت اقامت دائم متقاضیان باید تصمیم به اقامت در هر یک از استان ‌های مناطق کانادایی بجز کبک را داشته باشند این بدان دلیل است که کانادا اختیارات قضایی لازم برای اعمال روندهای اقامت دائم در کبک را ندارد. مقیمان هنگ‌ کنگ که قصد اقامت در کبک را دارند می توانند برای اطلاع از روند های مهاجرتی موجود برای آنها با سازمان مهاجرتی کبک در تماس باشند.

به گفته مندیچینو در یک رسانه « ما قصد داریم توجه جوانانی که قصد مهاجرت از هنگ کنگ دارند را به کانادا جلب کنیم. روندهای مهاجرتی ما برای مردم هنگ کنگ یک اقدام تاریخی است که قصد جذب متقاضیان با استعدادی را دارد که اقتصاد ما را پیش می برند. مردم هنگ کنگ یک فرصت منحصر به فرد برای توسعه کار و کمک به بهبود شرایط اقتصادی کانادا در اختیار دارند این اقدام اقتصاد ما را قدرتمند تر کرده و ارتباط عمیقی میان مردم هنگ کنگ و کانادا به وجود می آورد.