ردکردن این
عدم پذیرش بر اساس دلایل کیفری

تاریخ انتشار

برخی از پاسخ ها به سوالات پرتکرار در مورد ورود به کانادا با وجود داشتن سوابق کیفری

هر فردی که در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به کانادا، تحصیل، کار یا دیدن این کشور است و دارای سوابق کیفری می باشد، امکان ورود را نخواهد داشت. حتی تخلفات کوچک نیز ممکن است باعث عدم پذیرش فرد در کشور شوند.

در اینجا به برخی از سوالات پرتکرار پاسخ می دهیم که از سوی افرادی مطرح شده است که مجاز به ورود به کشور نشدند.

 

1.آیا هر تخلف کیفری ای منجر به عدم پذیرش در کشور می شود؟

این موضوع به چند عامل بستگی دارد، مانند نوع جرمی که بخاطر آن محکوم شده اید، طول و نوع حکمی که دریافت می کنید، و مدت زمانی که از آن حکم گذشته است نیز تاثیر گذار خواهند بود.

با این وجود ، باید جرم یا محکومیت به قانون کانادایی تبدیل شود. قانون کیفری در کانادا تخلفات را به دو دسته تقسیم بندی می کند: آنهایی که تحت جرم ساده هستند و آنهایی که کیفرخواست هستند. یک تخلف تحت کیفر خواست، بسیار جدی تر محسوب می شود. تفاوت بین این دو بسیار مشابه تفاوت میان جرایم جنایی و جنایت ها در ایالات متحده امریکا است.

خوشبختانه روش هایی برای حل مورد عدم پذیرش وجود دارد.

 

2. چطور می توانم تشخیص دهم که تخلف من جرم ساده است یا کیفرخواست؟

شما یا وکیلتان با مجموعه قوانین کیفری کانادا یا مراجع قانونی دیگر فدرال مشاوره خواهید داشت تا معادل جرم خود را در قانون کیفری بیابید.  این تبدیل جرم مهم است زیرا عامل تاثیر گذاری در توانایی شما برای ورود به کانادا محسوب می شود. در صورتی که این تبدیل جرم به چند جرم مختلف تبدیل شود، به این معناست که می تواند مورد مجازات از طریق هر دو نوع جرم شناخته شده در سیستم قانون کانادا می تواند  مورد مجازات قرار گیرد.

نمایش خبر  ورود به کانادا بعنوان نیروی کار

 

3. من تصور می کنم از نظر کیفری صلاحیت ورود به کانادا را ندارم. آیا گزینه ای برای حل این وضعیت وجود دارد؟

پاسخ کوتاه به این سوال بله است، دولت کانادایی راه حل های کوتاه مدت و موثری بعنوان مجوز اقامت موقت و توانبخشی کیفری را پیشنهاد می دهد.

TRP یا مجوز اقامت موقت برای افرادی طراحی شده است که مورد پذیرش کشور نیستند و به ورود موقت به کانادا نیاز دارند. TRP ها معمولا به افرادی داده می شوند که دلایل قانع کننده ای برای ورود به کشور داشته باشند.

درخواست توانبخشی کیفری برای افرادی است که برایحذف دائمی سوابق کیفری گذشته خود واجد شرایط هستند. اگر در یک کشور خارجی محکوم به جرمی هستید و از زمان صدور حکم بیش از 5 سال می گذرد، احتمالا شرایط درخواست برای توانبخشی کیفری در کانادا را دارید.

 

4. من اخیرا در ایالات متحده دستگیر شدم، آیا امکان ورود به کانادا برای من وجود دارد؟

هر فردی که با یک تخلف متهم شده باشد اما هنوز محکوم نشده باشد می تواند اقداماتی برای جلوگیری از عدم پذیرش در کانادا بردارد. یک وکیل مهاجرت کانادایی می تواند یک نامه نظر قانونی با جزئیات در مورد اتهام فرد و مشاوران قانونی وکیل درمورد شرایط مربوطه را بصورت پیش نویس ارائه دهد.  هدف از این نامه روشن کردن موضوع قانونی، شناسایی خطرات و قانون کانادایی مربوطه و توضیح این موضوع است که چرا فرد باید در کشور مورد پذیرش قرار گیرد.

5. چطور مسئول مرز کانادا از محکومیت های اخیر من مطلع می شود؟

وقتی کانادایی ها تلاش می کنند به ایالات متحده وارد شوند، پاسپورتشان به سوابق کیفری RCMP متصل می شود. یک ارتباط مشابه نیز برای افرادی وجود دارد که از ایالات متحده وارد کشور می شوند. این پاسپورت شخص یک ارتباط مستقیم با مدارک پیشنه ی FBI دارد که در آنجا DUI های اخیر یا گذشته قابل مشاهده هستند. حتی اگر محکومیت یا اتهام شما برای چند دهه ی گذشته باشد هنوز سوابق شما در اینجا موجود هستند و می توانند در مقابل شما برای ورود به کشور استفاده شوند.

نمایش خبر  کبک در دراو جدید خود ۸۳ دعوت نامه صادر می کند

 

6. آیا باید یک وکیل مهاجرتی استخدام کنم؟

هیچکسی نیاز به استخدام یک وکیل مهاجرتی ندارد. بیشتر شبیه یک دکتر، وقتهایی هستند که شما باید احتمالا کسی را ملاقات کنید. هر فردی که سوابق کیفری دارد موقعیت منحصر بفرد خود را دارد. تصمیم گیری دولت کانادا درمورد اینکه مجاز هستید به کشور ورود پیدا کنید یا خیر تعادلی میان امنیت ملی و همدردی است.

یک وکیل مهاجرت کانادایی نمی تواند تضمین کند که قطعا در کشور مورد پذیرش قرار می گیرید اما می توانند کمک کنند که درمورد نحوه تبدیل سوابق کیفری خود در قانون کانادایی مطلع شوید.  آنها به شما می گویند که آیا سوابق کیفری شما مانع از ورود شما به کشور می شود یا خیر. اگر چنین باشد، سپس یک مخصص جرم شناسی گزینه های پیش روی شما برای حل این مشکل را برایتان توضیح می دهد.