ردکردن این
برای ورود به کانادا از طریق کنفرانس ها و کنگره ها چه نوع ویزایی نیاز است؟

تاریخ انتشار

اسناد و مدارکی که بعنوان یک ورزشکار، ارائه دهنده نیاز دارید و اقداماتی که باید در صورت سوابق کیفری باید انجام داد.

 

سازمان دهندگان ایونت ها در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ها و کنفرانس های حضوری در سال 2022 هستند . برخی از آنها برای کنگره های فصل پاییز برنامه ریزی کرده اند.

در حال حاضر برای شهروندان و تابعان دائم ایالات متحده ورود به کشور به عنوان یک توریتس ممکن است. تا 7 سپتامبر، انتظار می رود مرزها به طور کامل به روزی توریتس های واکسینه شده از سرتاسر دنیا باز شوند. احتمالا برای مدت زیادی به روی مسافران غیر ضروری واکسینه نشده بسته خواهد ماندئ.

معیارها و ضوابط عمومی سلامت در مورد مسافران بین المللی از سوی دولت فدرال تعیین می شند و به کل کشور اعمال می شوند. با این وجود استان ها می توانند  ضوابط سلامت عمومی خود را نسبت به شرایط ویروس در منطقه اشان داشته باشند. پیش از ورود به کانادا در طول شیوع ویروس کرونا باید ضوابط موجود را بررسی نمایید. سیاست های دولت فدرال در  وبسایت خود دولت فدرال و وبسایت های استانی مطرح شده اند.

وبسایت نهاد خدمات مرزی کانادا فهرستی از مدارک و ملاحظات دیگر برای عبور از مرزها را نیز به شما می دهند. برای ویزاهای ویزیتوری، مجوز های کار، و عدم پذیرش کیفری در این مقاله موارد مورد نیاز را مطالعه می کند.

 

 

حضار و ارائه دهندگان به اسناد مختلفی نیاز دارند

فردی که برای حضور در کنگره ای وارد کشور می شود نیاز به تایید برای ورود دارد. این تایید می تواند شامل دریافت ویزای ویزیتوری یا eTA باشد.  هیچ مجوز کاری لازم نیست. شهروندان ایالات متحده که از ایالات متحده می آیند می توانند در مرز مجوز بگیرند. هر فردی دیگری می تواند ویزای ویزیتوری بخواهد

نمایش خبر  برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا از 59 متقاضی در دراو فنی دعوت می کند

(eTA): این روند مخفف نام مجوز سفر الکترونیکی است. برای گرفتن این ویزا می توانید یک فرم آنلاین را پر کنید. پر کردن فرم آنلاین تنها چند دقیقه از شما زمان می گیرد. هزینه این فرم 7 دلار کانادا است. اکثر آنها در طی چند دقیقه بعد از درخواست ارائه می شوند. اما برخی از آنها ممکن است چند روز زمان ببرند.eTA برای پنج سال اعتبار دارند. شما با داشتن این مدرک می توانید در طی شش ماه جندین بار به کشور وارد و خارج شوید. تنها یک مقیم دائم ایالات متحده یا شهروند یک کشور عنوان شده می تواند برای eTA در خواست دهد. در حال حاضر حدود شصت کشور مجاز به داشتن این مدرک هستند. این گروه شامل بریتانیا، فرانسه و استرالیا است.

 

ویزای اقامت موقت(TRV): در تمام موارد دیگر، فرد می تواند برای ویزا ویزیتوری درخواست دهد. گاهی بعنوان ویزای اقامت موقت نیز شناخته می شود.  اکثر ویزاهای ویزیتوری تا شش ماه معتبر هستند، اما اعتبارشان قابل تغییر است. مانند eTA می توانید به صورت آنلاین برای ویزای ویزیتوری درخواست دهید.

فردی که برای حضور در کنگره ای وارد کشور می شود و قصد اقامت پنج روزه یا کمتر را دارد برای ورود به مجوز نیاز دارد. آنها به مجوز کار نیازی ندارند و یک ویزای ویزیتوری یا eTA برای شرایط آنها کفایت می کند، البته اینکه کدام یک برای آنها مناسب است به کشور مبدا آنها مرتبط است.

 

عبور از مرز با یک مدرک کیفری

داشتن سوابق کیفری امکان ورودتان به کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. موقعیت هر فرد متفاوت است. اینکه فرد برای ورود صلاحیت کیفری داشته باشد یا خیر به چند عامل وابسته است: مانند:

  • نوع و تعداد جرایم
  • طول مدت حکم حبس
  • از زمان تکمیل حکم (حبس، ممنویت، توقیف، جریمه و …) چه مدت گذشته است.
نمایش خبر  مندیچینو از دو برنامه مهاجرتی جدید برای مردم هنگ کنگ خبر داد

سه راه حل احتمالی مطرح هستند تا بتوانید شرایط را جبران کنید.

مجوز اقامت موقت (TRP): اگر فردی بخاطر شرایط کیفری شدید مجاز به ورود به کشور نیست  و کمتر از 5 سال از زمان کم گذشته سات این تنها گزینه برای این شخص است. یک TRP ممکن است برای یک روز معتبر باشد یا برای سه سال. می تواند برای یک استفاده یا چند بار وورد باشد. متقاضی باید دلیل خود مبنی بر ورود را ارائه دهد. آنها باید نشان دهند که دیدارشان خطری بوجود نمی آورد.

 

توانبخشی کیفری: این فرایندی است که فرد بواسطه آن مجددا امکان ورود پیدا می کند. علارغم TRP، این روند دائم است. این بدان معناست که فرد مجبور نیست برای هر بار ورود به کشور درخواست مجدد  توانبخشی کیفری دهد. در برخی موارد، فرد برای توانبخشی فردی درخواتس می دهد. این گزینه در دسترس افرادی است که 5 سال قبل حکمشان تمام شده.  توانبخشی خاص نیز وجود دارد که بصورت خودکار  اجا می شود. و تنها برای افرادی اعمال می شود که جرایم کم اهمیتی را مرتکب شده اند و ده سال از آن گذشته است.

نامه نظر قانونی: این مدرکی است که یک وکیل ارائ می دهد و سوابط و تاثیر کیفری جرم را توضیح می دهد. یک نامه نظر قانونی نشان می دهد که چرا فرد صلاحیت ورود دارد و یا چرا او شایسته دریافت توانبخشی و یا TRP است. این نامه می تواند به کمک افرادی بیاید که متهم شده اند اما محکوم نشده اند. و به مسئول مهاجرتی شرایط فرد را توضیح می دهد.

نمایش خبر  دانشجویان بین المللی بیشتری برای درخواست از سوی برنامه کاندیدای استانی انتاریو