ردکردن این
اقامت خود در کانادا به عنوان یک فارغ‌ التحصیل بین المللی را تمدید کنید

تاریخ انتشار

ارغ التحصیلان بین المللی می توانند از برنامه های مهاجرتی زمان محدود کانادا برای رسیدن به اقامت دائم استفاده کنند.

کانادا دو روند اقامت دائم جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی معرفی می‌کند ،که مهارت های لازم چون وضعیت اقتصادی پس از دوران شیوع ویروس کرونا در کانادا را دارند.

سیاست‌ های جدید بین ششم ماه می ۲۰۲۱ تا ۵ نوامبر ۲۰۲۱ وارد اجرا می شوند. متقاضیان باید خارج از کبک ساکن باشد یا قصد اقامت خارج از کبک را داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط شوند. این مسیر برای دانشجویان بین المللی است که در حال حاضر از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند. کانادا به دنبال پذیرش ۴۰ هزار درخواست از طریق این برنامه موقت است اگر بیش از ۵ نوامبر ۲۰۲۱ ظرفیت برسد این روند متوقف می‌ شود و دیگر درخواست نمی پذیرد.

دومین روش برای فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان است. برای این روند هیچ سقف پذیرشی در نظر گرفته نشده است این بدان دلیل است که نیروهای کار متخصص فرانسوی زبان در کشور که در استان‌ها و مناطق ایران است که زندگی می کنند کم هستند.

آیا برای روند اقامت دائم برای فارغ التحصیلی بین المللی انگلیسی زبان با چه شرایطی هستم؟

برای اینکه در این مسیر مهاجرتی واجد شرایط شوند متقاضیان باید از یک موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی قبل از ژانویه ۲۰۱۷ فارغ التحصیل شده باشند. آنها باید مدارک تحصیلی دریافت کرده باشند و این مدرک باید مدرک تحصیلی دانشگاهی کالج یا از یک مدرسه فنی یا تجاری از کبک باشد.

نمایش خبر  کانادا برنامه ریزی می کند تا ابتدای جولای قرنطینه را برای مسافران معاف از محدودیت ها بردارد

مدارک دانشگاهی شامل مدرک اسوشیت مدرک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. مدارک کالج مانند دیپلم مجوز یا گواهی باید با یک برنامه تحصیلی حداقل هشت ماهه همراه بوده باشند. دوره ترکیبی برای این مدارک ۱۶ ماه است. دیپلم تحصیلات کاربردی یا تخصص کاربردی باید یک برنامه تحصیلی حداقل ۹۰۰ ساعت داشته باشد و زمان ترکیبی برای این مدارک باید ۱۸۰۰ ساعت باشد.

فارغ التحصیلان یک برنامه فنی و تجاری که دارای مدرک دیپلم مجوز یا گواهی هستند نیز واجد شرایط هستند این مدارک باید به شغل یک تجارت تخصصی در فهرست گروه مشاغل دسته بندی ملی قرار گیرند.

  • گروه اصلی۷۲  : مشاغل ساخت و ساز فنی و صنعتی
  • گروه اصلی ۷۳: مشاغل کار تجهیزات و نگهداری
  • گروه اصلی ۸۲: مشاغل فنی و نظارت در منابع طبیعی کشاورزی و تولیدات مربوطه
  • گروه اصلی ۹۲ : اپراتور های کنترل مرکزی پردازش ساخت و ناظران تجهیزات
  • گروه فرعی ۶۳۲ : آشپزان و سرآشپزان
  • گروه فرعی ۶۳۳: قصابان و نانوا ها

متقاضیان باید با یک مشخصات کار معتبر یا مجوز برای کار در زمان درخواست مشغول به کار در کانادا باشند.

آنها باید شرط زبان انگلیسی و فرانسوی با نمره حداقل ۵ را داشته باشند.

علاوه بر این شروط متقاضیان باید به طور قانونی در کانادا زندگی کنند و شروع به پذیرش را نیز برآورده کند این بدان معناست که آنها نباید بنابر دلایل کیفری یا پزشکی در کانادا مجاز نباشند.

آیا برای روند فارغ‌التحصیل بین المللی دو زبان و فرانسوی زبان جهت رسیدن به اقامت دائم واجد شرایط هستم؟

برای واجد شرایط بودن از طریق این روند متقاضیان باید شروط عنوان شده در بالا را برآورده کنند به جز شرایطی که باید سطح متوسط زبان فرانسوی در چهار مهارت زبانی را داشته باشند: نوشتاری، خواندن، مکالمه و شنیداری.

نمایش خبر  دراو کاندیدای استانی انتاریو از نیروهای کار سلامت و تجارت ها دعوت می کند

متقاضیانی که می‌خواهند به وضعیت اقامت دائم از طریق بیرون برسند باید دارای مدرک زبان فرانسه حداقل ۵ باشند.