ردکردن این
افزایش محدودیت های سفر با وجود انواع جدید ۲۰۱۹

تاریخ انتشار

ممنوعیت سفر برای پروازهای مسافری و تجاری از هند و پاکستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا.

همانطور که کانادا شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا با انواع مختلف و جدید ویروس کرونا است، دولت فدرال در ۲۲ آوریل خبرداد که محدودیت‌ های جدی‌ تری برای سفر در نظر دارد تا از کانادایی ها حمایت کند.

محدودیت های سفر شامل ممنوعیت تمام پروازهای مسافری و تجاری از هند و پاکستان از ساعت ۱۱:۳۰ شب روز ۲۲ آوریل ۲۰۲۱ به مدت ۳۰ روز است.

با این وجود، پروازهای باربری که واکسن و تجهیزات حمایتی حمل می کنند همچنان مجاز به ورود به کانادا هستند. افرادی که از هندوستان و پاکستان با یک مسیر غیر مستقیم وارد کانادا می شوند باید یک آزمایش منفی ویروس کرونا از آخرین محل سوار شدن به هواپیما ارائه دهند.

طبق اظهارات دولت فدرال ۳۵ پرواز بودند که در دو هفته گذشته با حداقل یک مبتلا به ویروس کرونا وارد کانادا شده‌اند.

این اولین باری نیست که کانادا چنین قوانینی را وضع می کند. در دسامبر ۲۰۲۰ پروازهای بین‌ المللی  بریتانیا برای بیش از دو هفته وقتی که نوع جدیدی از ویروس کرونا کشف شد منع شدند.

نوع هندی ویروس کرونا نگرانی هایی را در کانادا به وجود آورده است.

این نوع ب.۱.۶.۱۷ نامیده می شود. طبق گفته دکتر هوارد انجو مسئول ارشد سلامت عمومی کانادا این نوع از ویروس جالب است.

چند واکسن ممکن است برای این نوع جدید موثر نباشند. در صحبت با خبر سی‌ بی‌ سی دکتر کورا کونستنینسکو از کلینیک واکسن هزیتنسی در بیمارستان کودکان آلبرتا گفت « دو جهش در آن هستند که واگیر دار بودن آن را بسیار بالا می برند باعث می‌شود برخی از واکسن ها نتوانند بر آن کنترل داشته باشند»

نمایش خبر  آیا کانادا پس از شیوع یک مقصد جذاب برای مهاجران باقی می ماند

در روز سه شنبه هندوستان بالاترین تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در یک روز را در دنیا ثبت کرد، این رقم بیش از ۳۱۴ هزار مبتلای جدید و ۲۱۰۴ فوت شده بود. به طور کل این کشور بیش از ۱۵.۲ میلیون مبتلا به ویروس کرونا دارد که در رده دوم پس از ایالات متحده قرار می گیرد.

 

مسافران بین المللی به کانادا چه اطلاعاتی را باید بدانند؟

در حال حاضر مسافران بین المللی باید یک آزمایش منفی ویروس کرونا که در ۷۲ ساعت قبل از سفر به کانادا انجام شده است را ارائه دهند و اهمیتی ندارد که آیا سفر آنها هوایی است یا زمینی.

این مسافر پس از رسیدن به کشور باید برای سه روز در هتل‌ های مورد تایید دولت در قرنطینه باشند و منتظر نتایج خود بمانند پس از آزمایش منفی همچنان باید قرنطینه ۱۴ روزه خود را تکمیل کنند. اما برای ادامه آن می توانند در محل اقامت خود یعنی منزل خود بمانند.

تا پایان دوره قرنطینه باید یک بار دیگر آزمایش منفی ویروس کرونا را ارائه دهند.

 

محدودیت های سفر کانادا

کانادا در مارس ۲۰۲۰ برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌ های سفر را مطرح کرد.  محدودیت های سفر از آن زمان تا کنون پابرجا بوده اند. تمام سفرهای غیر ضروری به کانادا همچنان محدود هستند. در ادامه فهرستی از مواردی را می‌بینیم که از محدودیت‌ های سفر معاف هستند و اجازه ورود به کشور را دارند.

  • شهروندان کانادایی
  • مقیمان دائم کانادا
  • اعضای خانواده درجه یک و درجه دو شهروندان و مقیمان دائمی کانادا
  • نیروهای کار موقت خارجی
  • دانشجویان بین المللی که در یک آموزشگاه کانادایی با برنامه آمادگی ویروس‌کرنا حضور می‌یابند
  • دارندگان تاییدیه اقامت دائم که تاییدیه آنها پیش از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ صادر شده باشد
  • افرادی که برای دلیل همدردی مانند شرکت کردن در مراسم ختم به کانادا می آیند
  • افراد محافظت شده
  • افرادی که تحت مصوبه هندی کانادا ثبت نام شده اند
  • مسافران ترانزیت
نمایش خبر  روند جدید فارغ التحصیل بین المللی کانادا تکمیل ظرفیت می شود

دارندگان تاییدیه اقامت دائم کانادا که مدرک آنها پس از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ صادر شده بود هنوز امکان ورود به کشور را ندارند.

 

کانادا با موج سوم ویروس کرونا روبرو است

استان‌ ها و مناطق کانادایی با موج سوم ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا رو به‌ رو هستند و ضوابط مربوط به تعطیلی ها را سختگیرانه تر اجرا می‌کنند. اونتاریو از اول ماه آوریل هر روز شاهد ۳۰۰۰ مبتلای جدید بوده است. در نتیجه این استان دستور ماندن در خانه را صادر کرد. گردهمایی‌ های اجتماعی بیرون از منزل را برای اعضای مختلف خانه ممنوع کرد.

مانند کبک، مناطق دیگر در استان با تعطیلی ۸ ظهر یا نه و نیم ظهر روبرو هستند. بریتیش کلمبیا نیز روابط جدیدی را مطرح کرد.

در حال حاضر کانادا بر تغییر وضعیت مقیمان موقت ساکن کانادا به وضعیت اقامت دائم تمرکز دارد. این موضوع همراستا با تعهد این کشور برای رسیدن به هدف ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱ است. چنین اقدامات شامل دراو های اکسپرس انتری است که مختص دسته تجربه کانادایی و معرفی شش روند مهاجرتی جدید به کشور است.

این روندها به نیروهای کار حوزه سلامت نیروهای کار ضروری و فارغ التحصیلان و بین المللی و فرانسوی زبان ساکن کانادا امکان رسیدن به اقامت دائم را می دهد. این روند تا از ششم ماه می ۲۰۲۱ وارد مرحله اجرا می‌شوند. اداره مهاجرت کانادا عنوان کرده است که به دنبال پذیرش مهاجران متخصص برون مرزی پس از بهبود شرایط ویروس کرونا خواهد بود.