ردکردن این
آیا کانادا پس از شیوع یک مقصد جذاب برای مهاجران باقی می ماند

تاریخ انتشار

چرا کانادا احتمالا حتی پس از شیوع ویروس کرونا مقصد اول استعدادهای جهانی خواهد بود.

کانادا قبل از شروع ویروس کرونا یک مقصد به شدت جذاب برای استعدادهای جهانی بود.

بیش از یک میلیون مقیم دائمی جدید نیروی کار خارجی موقت و دانشجوی بین المللی هر ساله به کشور وارد می شوند. شیوع ویروس کرونا قطعاً چیزهای زیادی را تغییر داده است. از این رو بررسی مجدد این که آیا این تغییرات جذابیت کانادا برای تازه واردان را تغییر داده است یا خیر، مهم است.

به طورکلی تازه واردان جذب استانداردهای بالای زندگی در کانادا می شوند، که شامل فرصت‌ های اقتصادی سیستم مهاجرتی باز و پذیرش هرنوع نگرشی از سر تا سر دنیا می شود. دانشجویان بین المللی سهم زیادی از تازه واردان به کشور را در دهه های گذشته به خود اختصاص داده اند. در تحقیقات انجام شده از سوی دفتر کانادایی تحصیلات بین‌ المللی دانشجویان بین المللی کانادا را به‌عنوان یک جامعه پایدار، به دور از هرگونه تبعیض و کشوری امن معرفی می‌ کنند.

با این وجود، ویروس کرونا چالش‌ های بسیاری به وجود آورده است که ممکن است جذابیت کانادا را برای مهاجران دچار تغییر کند. تاخیر ها در فرآیند درخواست برای تازه واردان خسته‌ کننده است. گروه های برجسته و مهم تازه واردان مانند دارندگان تاییدیه اقامت دائم هنوز از سفر به این کشور محروم هستند. شرایط اقتصادی ضعیف در کانادا نیز ممکن است جذابیت این کشور را دچار مشکل کند.

چندین دلیل وجود دارد که نشان می دهد چرا جمعیت افرادی که پس از دوران شروع ویروس کرونا قصد ورود به کشور دارند همچنان زیاد خواهد بود.

 

چرا کانادا همچنان برای استعدادهای جهانی جذاب باقی می ماند؟

در سال ۲۰۲۰ تحقیق خدمات آموزش جهانی از ۲۸ هزار مهاجر احتمالی در مورد علاقه ایشان برای مهاجرت به کانادا در دوران شیوع ویروس کرونا سوالاتی پرسید. این سازمان از جمله سازمان های تعیین شده از سوی اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی مدارک خارجی افراد است.

نمایش خبر  قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ در اینجا در مورد نحوه آمادگی برای موفقیت مالی خود می خوانید

سازمان خدمات آموزش جهانی سه تحقیق انجام داد و سه نتیجه گیری مهم را ارائه داد:

  • علاقه به مهاجرت به کانادا در طول دوران شوروی ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ افزایش داشت.
  • تعداد پاسخ دهندگان ای که به دنبال تاخیر انداختن مهاجرت به کانادا بودند کاهش داشت.
  • پاسخ‌دهندگان شرایط اقتصادی کشور خود را بدتر از کانادا می دانستند.

 

این نتایج از آن جا اهمیت پیدا می‌ کند که مشخص می‌کند مهاجرت به کانادا تحت تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته است و تازه واردان به کشور ممکن است در نهایت به این کشور مهاجرت ‌کنند. علی‌ رغم اینکه چالش های اقتصادی بسیاری وجود دارد، آنها بر این باورند که شرایط اقتصادی در کشور خودشان بدتر نیز خواهد بود.

قابل درک است که چرا مهاجران آینده این دیدگاه را دارند که کانادا هزینه های بسیاری برای جبران وضعیت اقتصادی در طول دوران شیوع ویروس کرونا کرده است. پیش بینی های مالی برای حمایت از افراد و کارفرمایان انجام شده است و همچنین این پیش‌بینی‌ ها هزینه‌ های مربوط به ویروس کرونا را نیز پوشش می دهند. دولت کانادا و بانک کانادا این رویکرد را توجیه کرده اند. برای مثال دولت فدرال عنوان کرده است که نرخ پایین بهره از سوی بانک کانادا در آغاز بحران وام گرفتن را ارزان تر می کند و پس جبران وضعیت اقتصادی باز پرداخت را ممکن می‌ کند. رئیس سابق بانک کانادا گفت یک آتش‌ نشان هیچگاه به خاطر استفاده بیش از حد از آب مورد انتقاد قرار نمی گیرد

علاوه بر این، اکنون مشخص است که کانادا زودتر از کشورهای دیگر از شیوع ویروس کرونا بیرون می آید. کمپین واکسیناسیون کانادا در ابتدا کند بود اما خرید واکسن و واکسیناسیون در هفته گذشته افزایش داشته است. ایالات متحده قصد دارد کمپین واکسیناسیون خود را در طی چند ماه آینده به پایان برساند.

نمایش خبر  مروری بر نتایج مهاجرت برنامه کاندیدای استانی کانادا در ماه می 2021

نرخ بالاتر واکسیناسیون در کانادا به ایالات متحده و کانادا این امکان را می دهد تا به طور جدی در مورد برداشته شدن محدودیت های مرزی که رشد اقتصاد کانادا را در سال گذشته دچار مشاهده کرده بود فکر کنند. این می تواند خبر خوبی برای کانادایی ها و مهاجران احتمالی آینده باشد تا بتوانند از بهبود وضعیت اقتصادی بهره‌مند شوند. علاوه بر این، با تکمیل شدن کمپین های واکسیناسیون ایالات متحده و کانادا با هم کار خواهند کرد تا به جوامع جهانی در واکسیناسیون کشور خود و خروج از شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

مهم است که به یاد داشته باشیم دلایل اصلی برای جذابیت کانادا برای تازه واردان همچنان پابرجا است. کانادا می‌خواهد تازه واردان را از سرتاسر جهان به این کشور جذب کند و در حال حاضر برای گروه هایی مانند نیروهای کار خارجی موقت دانشجویان بین المللی اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی معافیت هایی را مطرح کرده است. دولت های فدرال و استانی در طول شیوع ویروس کرونا از متقاضیان مهاجرت دعوت کرده و در نهایت آنها مجاز هستند با بهبود شرایط موجود به کشور ورود پیدا کنند.

کانادا با پذیرش بیش از ۴۰۰۰۰۰ مقیم دائمی در هر سال بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ ۳ تعهدی خود به مهاجرت را نشان داده است. کانادا تنها کشوری در دنیا است که بیش از ۱۰۰ روش مهاجرتی برای مهاجران دسته اقتصادی پیشنهاد می‌دهد. با درنظر گرفتن اینکه این روش های مهاجرتی تا چه حد متفاوت هستند کانادا مشکلی برای جذب متقاضیان کافی پس از دوران شیوع ویروس کرونا نخواهد داشت.

علاوه بر این، کانادا همچنان برای نیروهای کار خارجی موقت و دانشجویان بین المللی جذاب باقی می ماند، زیرا فرصت های مهاجرتی اقتصادی و آموزشی بسیاری برای این گروه ها از مهاجران در کانادا وجود دارد. تعداد مشخصی از نیروهای کار خارجی موقت مانند آنهایی که تحت روند استعداد جهانی هستند برای مجوز های کار سریع واجد شرایط شناخته می شوند. جوانان از کشور های صنعتی برای گرفتن مجوز کار باز تحت برنامه دسته تجربه بین المللی واجد شرایط هستند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: امتیاز ۴۰۰ CRS برای متقاضیان دسته تجربه کانادایی

کانادا یکی از جذاب ترین پکیج ها را در دنیا به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می دهد. دانشجویان می توانند با هزینه رقابتی جهانی تحصیلات با کیفیت بالا داشته باشند و در طول تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار نیز باشند سپس می‌ توانند از مزیت درخواست برای برنامه های مهاجرتی بهره مند شوند. نیروهای کار موقت خارجی نیز می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند. این مزیت این است که برنامه های استانی و فدرال مختلف امتیازات بیشتری در پی خواهند داشت یا روندهای مشخصی به متقاضیان تجربه کانادایی ارائه می دهند.

 

آینده روشن مهاجرت به کانادا

چالش های مربوط به شیوع ویروس کرونا در کانادا و خارج از آن همچنان ادامه دارند اما چالش های کوتاه مدت وجود دارند که کانادا باید بتواند در حمایت از از تلاش ها در جهت جذب تازه واردان و بر آنها فایق آید.

علاوه بر دلایل فوق الذکر کانادا به خاطر ویژگی های جذابش باید تازه واردان را در کشور جذب کند. پیش از دوران شوروی کانادا از ۱۷۰ مختلف پذیرای مهاجر بود.

اداره مهاجرت کانادا هر ساله دو میلیون دلار برای خدمات اقامت مهاجر مانند آموزش زبان و حمایت برای پیدا کردن شغل هزینه صرف می کند. چنین خرج هایی پیغام زیر را به تازه واردان می‌رساند: کانادا متعهد است به شما کمک کند تا با وجود چالش هایی که ممکن است در طول دوران شروع ویروس کرونا با آنها روبه رو باشید در کشور به موفقیت برسید.