ردکردن این
آزمون اسپیکینگ آیلتس : مکالمه های واقعی با انسان های واقعی شما را برای زندگی آماده می کند

تاریخ انتشار

در اینجا نکاتی در مورد نحوه گرفتن بهترین نمره در بخش مکالمه آزمون آیلتس را می‌خوانید.

فرقی نمی کند قصد مهاجرت به کانادا یا تحصیل در این کشور را داشته باشید، تسلط بر زبان انگلیسی بسیار مهم است.

فقط فکر کنید مکالمه ها می توانند به شما کمک کنند تا با جامعه در ارتباط باشید و دوست پیدا کنید. تسلط بر یک زبان به این معناست که می‌توانید با وجود ترس هایتان ارتباط برقرار کنید و نیازها و اهداف خود را عملی کنید.

بهترین روش برای آزمون مهارت های زبانی شما مکالمه با یک شخص دیگر است به این دلیل است که آزمون مکالمه آیلتس از آزمون گیرندگان انسانی استفاده می‌کند تا موقعیت ها را به زندگی واقعی نزدیک کند.

 

نمره دهی با هوش مصنوعی در مقابل نمره ای توسط انسان

از آنجایی که دنیای امروز با تکنولوژی در آمیخته شده است تصور می‌شود که هوش مصنوعی سوگیری ندارد. شواهد خلاف این را ثابت می‌کنند. به عنوان یک جامعه جهانی در حال یادگیری در مورد سوگیری در هوش مصنوعی هستیم و فرصت بررسی این را داریم که آیا کامپیوتر می تواند تفاوت ها، تجربه های دنیای واقعی و احساسات فرد در هنگام صحبت کردن را به درستی تشخیص دهند.

در حالی که به قدرت و تمرکز تکنولوژی خود مفتخر هستیم در آزمون آیلتس از آزمون گیرندگان انسانی استفاده می‌کنیم زیرا آنها بهتر می توانند توانایی صحبت کردن شما را مورد ارزیابی قرار دهند.

 

این چطور آزمون دهی شما در بخش مکالمه را تحت تاثیر قرار می دهد؟

اگر به دنبال آزمون های مکالمه بر پایه هوش مصنوعی هست نخواهید داشت، حتما شنیده اید که برخی می گویند که در میکروفون فریاد می زنند یا تلاش می کنند لهجه کامپیوتر را متوجه شوند.

نمایش خبر  چطور برای اسپانسرشیپ مهاجرت کانادایی درخواست دهیم

تمام دستگاهها از طریق آموزش با کامپیوتر آموزش می بینند. این بدان معناست که از داده ها تغذیه می شوند اگر اکثریت اطلاعات گفتاری شامل نمونه‌هایی از آزمون دهند گان اروپایی باشد دستگاه هوش مصنوعی تشخیص لهجه های هندی خاورمیانه یا بومیان انگلیسی زبان را سخت انجام خواهد داد. بدین دلیل ممکن است دستگاه لهجه شما را نشناسد و امتیاز شما کم‌ شود.

در مقایسه با آزمون گیرندگان انسانی، اسنان است که می‌تواند لهجه‌های مختلفی را متوجه شود ، در حالی که کامپیوتر نمی تواند مکالمه انسان را در موارد زیر انجام دهد:

  • توانایی آزمون گیرنده برای تکرار سوال در صورت نیاز
  • آزمون گیرنده می تواند در صورت نیاز، از شما درخواست تکرار پاسخ کند
  • درک لهجه های مختلف
  • شرکت در یک مکالمه دوطرفه که نشان دهنده زندگی واقعی است
  • احساس راحتی بیشتر به هنگام مکالمه با یک شخص در مقایسه با مکالمه با یک دستگاه.

 

فرمت آزمون مکالمه

اطلاع از فرمت هریک از بخش ها پیش از شرکت در آزمون آیلتس مهم است. برای اینکه دچار سردرگمی نشوید، آزمون مکالمه در یک اتاق خصوصی و ایمن در مقابل ویروس کرونا انجام می شود که در آنجا شما و آزمون گیرنده شما حضور خواهد داشت. هر آزمون ضبط می‌شود و حدود ۱۱ تا ۴ دقیقه زمان می‌برد این آزمون شامل سه بخش خواهد بود.

 

بخش اول: مقدمه و مصاحبه (۴ تا ۵ دقیقه)

آزمون گیرنده خودش را معرفی می کند و از شما می خواهد که خودتان را معرفی کنید آزمون گیرند از شما سوالات عمومی در مورد شما می پرسد. ای سوالات شامل زندگی خانواده کار یا علایق شخصی شما خواهد بود.

نمایش خبر  ورود به کانادا بعنوان نیروی کار

 

بخش دوم: صحبت تک گوینده ( ۳ تا ۴ دقیقه)

یک کارت به شما داده می شود که از شما خواسته می شود تا در مورد یک موضوع مشخص صحبت کنید. آزمون گیرنده نکاتی به شما ارائه می دهند که باید در پاسخ پوشش داده شوند. یک دقیقه برای آمادگی زمان در اختیار دارید و می توانید نکاتی را روی کاغذ یادداشت کنید و برای ۲ دقیقه در مورد موضوع صحبت می کنیم و سپس از آزمون گیرنده یک یا دو سال در مورد موضوع از شما می پرسد.

 

بخش سوم : بحث دو طرفه ( ۴ تا ۵ دقیقه)

در این بخش آزمون گیرنده سوالات بیشتر در مورد موضوع بحث شده در بخش دوم از شما می پرسد این بخش فرصت خوبی به شما ارائه می دهد تا مهارت های زبانی و خود را نشان دهید و در مورد موضوع ها و ایده های کلی تر به بحث بنشینید.

 

نکاتی برای موفقیت

نگران لهجه خود نباشید.

با صحبت کردن رو در رو نیازی به نگرانی در مورد لهجه خود نخواهید داشت. آزمون گیرندگان با رفتار دوستانه لهجه‌ های مختلفی را می‌شناسند و بررسی می تواند شما را متوجه شوند.

 

زمان برای فکر کردن در اختیار خواهید داشت

نیازی به عجله نیست چند لحظه مکث کنید افکار خود را پیش از پاسخگویی جمع کنید و سپس صحبت کنید می توانید از عبارات برای گرفتن زمان بیشتر در طول صحبت کردن استفاده کنید مانند:

  • اجازه دهید یک دقیقه در مورد آن فکر کنم
  • نکته جالبی را مطرح کردید

 

از کلمات پر کننده استفاده نکنید

نسبت به چیزی که در مورد آن صحبت می کنید اعتماد کامل داشته باشید.  اغلب وقتی اضطراب داریم و اگر نمی دانیم چه چیزی بگوییم از کلمات پر کننده استفاده می کنیم. با این کار به آزمون گیرنده نشان می‌ دهد که از سطح تسلط خوبی در زبان برخوردار نیستید، یا ایده ای ندارید پس بهتر است از عبارتهای مانند: em… um… استفاده نکنید.

نمایش خبر  نکاتی برای اقامت در کانادا

 

از کلمات بزرگ یا غیر آشنا استفاده نکنید

ممکن است بخواهید آزمون گیرنده را با چند کلمه پیچیده تحت تاثیر قرار دهید با این وجود اگر با آن کلمات آشنا نیستید، از این کلمات استفاده نکنید. زیرا ممکن است آنها را به اشتباه تلفظ کنید یا در زمینه موضوعی استفاده کنید که بحث شما مرتبط نیست.

 

موضوعات رایج آیلتس را تمرین کنید

بخش دوم آزمون گفتاری آیلتس از شما می خواهد که به مدت ۲ دقیقه در مورد یک موضوع صحبت کنید. بهترین را برای آماده سازی تمرین موضوعات رایج با خانواده و دوستان است‌. موضوعات رایج مانند سرگرمی زندگی خانوادگی ورزش و تفربح، گردشگری و تحصیلات هستند.

 

مطالب و منابع تمرینی برای بخش گفتاری

بهترین راه برای اعتماد برای صحبت کردن، تمرین کردن است:

  • از فرم آزمون مکالمه اطلاع پیدا کنید
  • با مطالب اصلی آزمون آیلتس تمرین کنید
  • پیشرفت خود را در آیلتس با مجموعه ی ما بررسی کنید، و در مورد عملکرد خود بازخورد بگیرید.

 

به تالار گفتگوی کانادا ویزا بپیوندید

آیلتس مفتخر به مشارکت با تالار گفتگو کانادا ویزا است.  ما از شما دعوت می‌کنیم تا به ما بپیوندید تا راحت تر بتوانید به اهداف مهاجرت‌ کانادایی خود دست یابید.

اگر در کانادا هستید و به دنبال درخواست از طریق روندهای نیروی کار و فارغ التحصیل بین المللی هستید تالار گفتگوی ما را دنبال کنید.