ردکردن این
کانادا درخواست های اسپانسرشیپ همسری یا شریک زندگی را از اتباع خارجی بدون وضعیت اقامت می پذیرد

تاریخ انتشار

اگر با همسر یا شریک زندگی خود در کانادا هستید و وضعیت اقامت شما مشخص نیست هنوز می توانید برای اسپانسرشیپ و خانواده درخواست خود را ارائه دهید.

به خاطر چالش های اخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد نمی توانند طبق برنامه ریزی های خود به جایی که قصد آن را داشتند سفر کنند و در حال حاضر در جایی که بودند گیر افتاده اند.

یک نمونه قابل توجهی از این پدیده، گیر افتادن اتباع خارجی است است که مجبورند برای همسر یا شریک زندگی خود که یک تابع یا شهروند کانادایی است به کانادا بیایند. آنها با وضعیت اقامت موقت و با هدف تبدیل وضعیت خود به قامت دائم به کانادا آمدند. با این وجود به خاطر عوامل مختلف در حال حاضر دارای وضعیت اقامتی مشخصی نیستند، شاید اسناد و مدارک آنها منقضی شده است یا  مدارک لازم برای اقامت در کانادا را ندارند.

به طور عادی، بودن در این شرایط بدین معناست که اتباع خارجی می‌توانند به صورت غیرقانونی در کانادا حضور داشته باشند. و احتمال اینکه دستور خروج از کشور برای ما صادر شود وجود دارد، که در این صورت باید کشور را ترک کنند. برخی از دستورات برای بیرون کردن آنها از کشور ممکن است حتی مانع از بازگشت دوباره آنها به کشور شود.

 

خوشبختانه اداره مهاجرت کانادا سیاست جدیدی را مطرح کرده است که دستورات مربوط به همسر و شریک زندگی خارجی یک کانادایی که دارای وضعیت اقامتی مشخصی نیست را متعادل می کند. گروه قبل از افرادی بودند که در کانادا گیر افتادند. اینها افرادی هستند که با یک فرد کانادایی در کانادا ارتباط زناشویی دارند که یکی از روابط قوی با کانادا محسوب می شود و دلیل خوبی برای آنها است تا بتوانند در آینده به کانادا بیایند.

نمایش خبر  زمستان های سرد، خوش آمد گویی های گرم: تازه واردان چطور میتوانند در کانادا اقامت پیدا کنند.

در نتیجه اداره مهاجرت کانادا سیاست ارائه روش مهاجرتی جدیدی را برای این افراد در نظر گرفته است. اساساً این سیاست عنوان می‌کند که برای این افراد، اداره مهاجرت کانادا نداشتن وضعیت اقامتی را مدنظر قرار نخواهد داد، تا فرد را ملزم به ترک کشور کند و سپس به عنوان یک همسر وارد کشور شود و تحت حمایت قرار گیرد. در عوض تا زمانی که فرد کانادایی این زوج، قصد حمایت طرف دیگر را داشته باشد، آنها هنوز می توانند طبق قوانین داخل کشور برای اسپانسرشیپی همسر یا شریک زندگی حمایت کنند.

ذکر این نکته مهم است که این استثنا تنها به افرادی اعمال می‌شود که دارای وضعیت اقامتی نیستند و به افرادی که مهاجرت شان به کانادا به خاطر عواملی مانند بزهکاری یا خطرات امنیت ملی دچار مشکل است اعمال نمی شود. پارتنر ها نیز باید برای اسپانسر شیپ واجد شرایط شوند.

سیاست اسپانسرشیپ و همسر یا شریک زندگی داخل کشور یک ابزار مهم است که به اداره مهاجرت کانادا اجازه می دهد تا افرادی که نگران هزینه یا غم‌ و اندوه هستند را از این وضعیت رها سازد.