ردکردن این
کانادا در دراو اکسپرس انتری روز یکشنبه از تمام متقاضیان دسته تجربه کانادایی دعوت کرد

تاریخ انتشار

دفاتر مهاجرتی کانادا جزئیات بیشتری در مورد دراو اکسپرس انتری منتشر می کند، که در این دراو ۲۷۳۳۲ متقاضی برای درخواست اقامت دائم در کشور دعوت شدند. دپارتمان مهاجرتی کانادا به CIC اعلام کرد ” هر فردی که در پول اکسپرس انتری برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط بود در روز یکشنبه به تاریخ ۱۳ فوریه برای اقامت دائم دعوت شد.”

آن یکشنبه روزی بود که اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا از ۲۷۳۳۲ متقاضی برای درخواست دعوت به عمل آورد، که تقریباً ۶ برابر دور قبل دعوت نامه درخواست صادر شد. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ۷۵ بود، که یک رکورد دیگر محسوب می شود در حالی که در دور قبل این امتیاز ۴۱۵ بود.

قانون امتیازات برابر به عنوان یک شرط اجرایی انجام شده است، در حالیکه اداره مهاجرت کانادا در واقع از آن استفاده نکرد. این بدان معناست که هیچ متقاضی واجد شرایطی در دسته تجربه کانادایی با امتیاز ۷۵ در پول وجود نداشت که پروفایل خود را قبل از ۱۲ سپتامبر، ۲۰۲۰ ثبت کرده باشد، و دعوت نشود.

برای اینکه بگوییم این دراو موجب افزایش تعداد پروفایل های اکسپرس انتری جدیدشد ، به خصوص برای افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند و ممکن است برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط شناخته شوند، زود است.

با این وجود، می دانیم که به خاطر اهداف مهاجرتی و محدودیت های سفر، کانادا متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را در اولویت قرار می دهد. علاوه بر این دولت کانادا می داند که کانادا هنوز برای کمک به رشد جمعیت کشور به وجود مهاجران در کشور نیاز دارد. پیش از شیوع ویروس کرونا به خوبی مشخص شده بود که کانادا باید برای حفظ رشد جمعیت بر مهاجران تکیه کند و اطمینان حاصل کند که نیروی کار کافی در بازار کار وجود دارد تا بتواند فرصت های شغلی خالی در بازار کار را پر کنند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: دعوت از ۵۵۷ متقاضی در آخرین دور برنامه کاندیدای استانی

به گفته یک سخنگوی اداره مهاجرت کانادا در یک ایمیل « مهاجرت مطلب مهمی برای مقابله با چالش های آماری و کمبودهای بازار کار محسوب می شود، به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا» در حالی که محدودیت های سفر برای حفاظت از سلامت و ایمنی کانادایی ها برقرار باقی خواهد ماند، اداره مهاجرت کانادا به دنبال راهی برای حفظ افرادی که در حال حاضر در کانادا کار می کنند است و قصد دارد وضعیت اقامت آنها را به وضعیت دائمی تبدیل کند.

 

شروط صلاحیت سنجی دستی تجربه کانادایی کدام ها هستند؟

به منظور آنکه برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط شناخته شوید باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری ثبت کنید. سپس باید بر اساس تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی، سن و موارد دیگری امتیاز دریافت کنید.

اداره مهاجرت کانادا پس از بررسی ضوابط صلاحیت سنجی شما برای دسته تجربه کانادایی، از شما برای اقامت دائم دعوت به عمل می آورد.

برخی از شروط تایید صلاحیت جمله موارد زیر هستند:

  • داشتن ۱۵۶۰ ساعت تجربه کار کانادایی همراه با حقوق برای شغل های تخصصی که معادل با یک سال کار تمام وقت یا دو سال کار نیمه وقت است.
  • داشتن حداقل نمره ۷ در سلپیپ برای شغل های حرفه ای و مدیریتی یا سلپیپ ۵ برای شغل های فنی و مهارت های همراه با تخصص.

حدود۹۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط برنامه تجربه کانادایی در حال حاضر در کشور زندگی و کار می کنند گرچه این امر یکی از گزینه های صلاحیت سنجی نیست.

 

نمایش خبر  اگر برنامه اکسپرس انتری را در کانادا دریافت کنید چه کاری باید انجام دهید؟

گام بعدی پس از دریافت دعوت نامه درخواست؟

زمانی که دعوت نامه درخواست را دریافت می کنید ۹۰ روز کاری برای درخواست مهاجرت کانادایی یا رد دعوت نامه خود زمان در اختیار دارید. اگر این ۹۰ روز تمام شود و شما هیچ اقدامی نکنید دعوت نامه درخواست شما منقضی خواهد شد و دیگر در پول اکسپرس انتری متقاضیان نخواهید بود.

زمان خوبی است که بررسی کنید آیا هنوز شرایط لازم برای واجد شرایط شدن تحت دسته تجربه کانادایی یا دیگر برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری را دارید یا خیر. اگر هر تغییری در موقعیت شخصی شما ایجاد شود که باعث کاهش امتیاز شما شود اداره مهاجرت کانادا به شما توصیه می کند که امتیاز خود را مجدداً محاسبه کنید.

برخی از شرایط که می‌تواند امتیاز شما را کاهش دهد شامل موارد زیر هستند.

  • دیگر دارای پیشنهاد شغلی معتبر نباشید
  • دیگر گزینش استانی نداشته باشید
  • آزمون زبان شما منقضی شده باشد یا آزمون مجدد نمره شما کاهش یافته باشد.

اگر امتیاز خود را مجدداً محاسبه کردید و امتیازتان از دور قبل کمتر شد به گفته اداره مهاجرت کانادا باید دعوت نامه را رد کنید. بدین معنا که مجدداً به پول اکسپرس انتری باز می گردید و برای دوره های آینده در نظر گرفته می شوید. اگر چه تضمینی وجود ندارد که در دفعات بعد دعوت شوید، گزینه دیگر می تواند به معنای رد درخواست باشد.