ردکردن این
اکسپرس انتری : در دراو جدید برگزار شده 284 متقاضی از برنامه کاندیدای استانی دعوت شدند

تاریخ انتشار

در این دراو نسبت به دراور قبل که مختص برنامه کاندیدای استانی بود، متقاضیان بیشتری دعوت شدند.

کانادا در ۳۱ مارس، یک دراو جدید اکسپرس انتری برگزار کردو از ۲۸۴ متقاضی برای درخواست اقامت دائم دعوت به عمل آورد.

متقاضیان دعوت شده برای دریافت دعوت نامه درخواست نیاز به یک گزینش از سوی برنامه کاندیدای استانی داشتند به این دلیل حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ۷۷۸ بود.

امتیاز جدید ممکن است در مقایسه با امتیاز دفعه قبل که ۴۴۹ بود به نظر بالا بیاید اما متقاضیان برنامه کانادیدای استانی به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز علاوه بر امتیازشان در سیستم جامع رتبه ‌بندی دریافت می‌کنند. به عبارت دیگر متقاضیان با کمترین امتیازات بدون گزینش برنامه های استانی دارای امتیاز ۱۷۸ هستند.

متقاضیانی که حداقل امتیاز ۷۷۸ داشتند تنها در صورتی در این دوره در نظر گرفته می شدند که پروفایل اکسپرس انتری آنها پیش از ۱۶ مارس ۲۰۲۱ در ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر ثبت شده باشد.

 

کانادا متقاضیان داخلی را برای مهاجرت مورد هدف قرار می‌دهد

مرزهای کانادا همچنان برای سفر های بین المللی غیرضروری بسته است. اما در همین زمان دولت همچنان پذیرای تعداد بالایی از تابعان دائمی جدید در کشور است. بدین دلیل که دولت در حال حاضر با رهبری حزب لیبرال یک هدف بلند پروازانه برای پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ برنامه ‌ریزی کرده است که قصد دارد اکثر آنها را از طریق برنامه ‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری در کشور جذب کند.

برای برآورده کردن این هدف با وجود محدودیت ‌های سفر، اداره مهاجرت کانادا دراو‌های برنامه‌ های خاص را برگزار می‌کند، که آن دسته از متقاضیانی را مورد هدف قرار می ‌دهد که در حال حاضر در کشور هستند. وقتی مرزها برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۲۰ بسته شدند کانادا دور روند را مورد قرعه ‌کشی قرار دادف که یکی از آنها دراو ه خاص  برنامه های کاندیدای استانی و دیگری از متقاضیان واجد شرایط برای دسته تجربه کانادایی بودند. اداره مهاجرت کانادا تا انتهای سال در زمانی که مجددا دراوهای تمام برنامه ‌ها را برگزار کند این روند را ادامه می دهد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: دراو CEC با کمترین امتیاز CRS

از آغاز سال جاری اداره مهاجرت کانادا به برگزاری، دراو های  مختص برنامه کاندید استانی و دسته تجربه کانادایی بازگشته است. در ۱۳ فوریه دپارتمان از تمام متقاضیان واجد شرایط برای دسته تجربه کانادایی دعوت کرد جهت رسیدن به اقامت دائم کانادایی درخواست خود را ارائه دهند

درنتیجه این دراو بزرگ تعداد دعوت نامه های درخواست صادر شده که اداره مهاجرت کانادا در این سال صادر کرد از سطح سال گذشته فراتر رفت. تا این لحظه سال ۲۰۲۱ کانادا ۴۴۱۲۴ دعوت نامه برای متقاضیان اکسپرس انتری برگزار کرده است. در همین تاریخ در سال گذشته این تعداد برابر با ۲۲۶۰۰ نامه بود.

شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در دراوهای اخیر بالا و پایین شده است، که این موضوع به نوع دراو بستگی داشته است. دراو های اکسپرس انتری مختص برنامه کاندیدای استانی همیشه یک شرط امتیاز بالای ۶۰۰ داشتند، اما امتیازات دسته تجربه کانادایی به این بستگی دارد که چه تعداد متقاضی از طریق اداره مهاجرت کانادا در یک دراو دعوت می شوند. شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی برای دراو های دسته تجربه کانادایی پایین می آید زیرا این دراو ها بر اساس این هستند که چند نفر متقاضی در پول قرار دارند و همینطور تعداد دعوت نامه های صادر شده از سوی اداره مهاجرت نیز مهم است. از آنجایی که در دراوهای دسته تجربه کانادایی هیچ متقاضی ای از برنامه نیروی کار متخصص خارجی رقابت نمی کند، ظرفیت بیشتری برای متقاضیان با امتیازات کم وجود دارد تا دعوت شوند.

به گفته وکیل دیوید کوهن، همتای ارشد کمپل کوهن، ” نمی‌توانیم پیش ‌بینی کنیم که اداره مهاجرت کانادا چه زمانی مجدداً دراوهایی با حضور متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال را برگزار می‌کند. اما بر اساس سوابق در مورد درآمدهای تمام برنامه ها در سال ۲۰۲۱ خوشبین هستیم.”

نمایش خبر  راهنمای پایلوت برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا برای متقاضیان اکسپرس انتری

 

اکسپرس انتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌ آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینیم که در دراو جدید اکسپرس انتری دعوت شد.

نمایش خبر  سوپرایز یکشنبه: کانادا از ۲۷۳۳۲ متقاضی اکسپرس انتری دعوت می کند

لین ۳۹ سال دارد و دارای مدرک کارشناسی و سابقه کار شش ساله به عنوان یک مدیر ساخت و ساز است. او دارای تسلط بالایی بر زبان انگلیسی است و هرگز در کانادا کار یا تحصیل نکرده است. او با امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ۳۸۶ وارد پول اکسپرس انتری شد و اخیراً از طریق روند کسب گزینش استانی خود را دریافت کرد و امتیاز او به حدی بالا بود که بتواند دعوت نامه درخواست را بگیرد.