ردکردن این
اکسپرس انتری: ۶۷۱ متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت شدند

تاریخ انتشار

آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری که گزینش استانی دریافت کرده اند برای اقامت دائم دعوت شدند.

کانادا در ۸ ماه مارس از ۶۷۱ متقاضی اکسپرس انتری برای ارسال درخواست خود جهت رسیدن به اقامت دائم دعوت کرد.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا از متقاضیان با حداقل امتیاز ۷۳۹ دعوت به عمل آورد. این شرط امتیاز به نظر بالا می آید اما به این خاطر است که افراد دعوت شده قبلا گزینش استانی از یک برنامه کاندیدای استانی را دریافت کرده بودند. متقاضیان اکسپرس انتری که گزینش استانی را دریافت می کنند، به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز به امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه‌ بندی اضافه می‌شود، به این مفهوم که افراد دارای حداقل امتیاز  ۱۳۹ استانی  بودند.

به گفته وکیل دیوید کوهن، همتای ارشد کمپل کوهن, « کاندیدهای برنامه های استانی نشان داده اند که از بازار کار استانی بهره مند خواهند شد. در عوض استان ها نیز با دادن امتیاز اضافی از متقاضیان اکسپرس انتری خود حمایت می‌کنند که تضمین کند برای اقامت دائم دعوت خواهند شد».

متقاضیانی که حداقل امتیاز ۷۳۹ را به دست آورده بودند تنها در صورتی درنظر گرفته می شدند که پیش از ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ در ساعت ۱۹ و ۱۰ دقیقه پروفایل اکسپرس انتری خود را ثبت کرده باشند.

تا این لحظه از سال جاری کانادا ۳۸۶۵۷ دعوت نامه درخواست صادر کرده است. این میزان سه برابر بیشتر از تعداد دعوت نامه های درخواست صادر شده در سال گذشته از سوی اداره مهاجرت کانادا می باشد. به خاطر تعداد پایین مهاجران جدید که در سال ۲۰۲۰ در کشور پذیرفته شده اند، کانادا هدف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین کرده است، که پذیرش ۴۰۱ هزار تازه وارد در سال ۲۰۲۱ در کشور می باشد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: امتیاز ۴۰۱ در دراو جدید دسته تجربه کانادایی

اکثر اینها به متقاضیانی اختصاص داده می‌شود که از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کشور می‌شوند. اکثر این افراد زمانی پذیرفته شدند که اداره مهاجرت کانادا در دراو خود در روز یکشنبه ۱۳ فوریه ۲۷۳۳۲ دعوت نامه درخواست صادر کرد. این فقط بزرگترین دراو تاریخ اکسپرس انتری نبود. بلکه از لحاظ حداقل چند امتیاز نیز بسیار جالب توجه بود به نحوی که کمترین امتیاز ۷۵ امتیاز در سیستم‌ جامعه رتبه بندی بود.

معمولاً  دراو ها هر دو هفته یک بار انجام می‌شوند و اینکه هیچ دراوی برای بیش از دوهفته برگزار نشود غیرعادی است.  دراو امروز ۲۲ روز پس از دو دراو روز یکشنبه انجام شد، که در آن تمام متقاضیان در پول که برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط بود برای اقامت دائم دعوت شدند.

 

اکسپرس انتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌ آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

نمایش خبر  منیتوبا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از ۲۰۷ متقاضی دعوت می‌کند

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود ؟

در ادامه یک مورد فرضی از فردی را می‌بینیم که در دراو اکسپرس انتری که اخیراً انجام شده است دعوت شد:

هیماری ۳۴ سال سن دارد و دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد. برای ۱۰ سال به عنوان یک تحلیل گر پایگاه داده کار کرده است. او مدرک آیلتس خود را با نمره ۷.۵ در بخش شنیداری و ۶.۵ در بخش های دیگر این آزمون دریافت کرده است. او هرگز در کانادا تحصیل یا کار نکرده است.‌ او از طریق نیروی کار متخصص بین المللی یک پروفایل در وبسایت استان ساسکاچوان ثبت کرده است و همین طور در پول اکسپرس انتری نیز وارد شده است‌. او دارای امتیاز ۳۶۰ در پول اکسپرس انتری است و کمی پس از ثبت پروفایل در ساسکاچوان توانست گزینش استانی را از این استان دریافت کند. امتیاز او به ۹۶۰ امتیاز رسید و از طریق آن توانست دعوت نامه درخواست برای رسیدن به اقامت دائم را در این طریق دریافت کنند.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو فنی جدید خود 82 دعوت نامه صادر می کند