ردکردن این
اکسپرس انتری: کانادا در دراو تاریخی روز یکشنبه خود از ۲۷۳۳۲ متقاضی مهاجرتی دعوت می‌کند

تاریخ انتشار

وزیر مهاجرت کانادا به خبر CIC  این گونه توضیح می‌دهد : « افزایش تعداد دعوت نامه های صادر شده برای درخواست اقامت دائم برای بیش از ۲۷ هزار مهاجرت اقتصادی بزرگترین دراو در تاریخ سیستم اکسپرس انتری را شکل می دهد».

کانادا در آخرین دراو اکسپرس انتری خود از ۲۷۳۳۲ متقاضی برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا در تاریخ ۱۳ فوریه از متقاضیان در دسته تجربه کانادایی دعوت به عمل آورد. در این دور بی سابقه از صدور دعوت نامه های اکسپرس انتری برای متقاضیان تنها داشتن شرط حداقل امتیاز ۷۵ در سیستم جامع رتبه ‌بندی کافی بود – کمترین امتیاز لازم در سیستم جامعه رتبه بندی تاکنون.

وزیر مهاجرتی کانادا به خبر کانادا اینگونه توضیح داد که « افزایش دعوت نامه ها برای درخواست اقامت دائم برای بیش از ۲۷ هزار مهاجر اقتصادی بزرگترین دراو در تاریخ سیستم اکسپرس انتری کانادا است. کانادایی های علاقمند در حال حاضر در این جا سکونت پیدا کرده‌اند و مهارت های ارزشمندی دارند. در بخش های مهم اقتصاد ما به سختی کار می کنند و آماده اند تا آینده خود را در کانادا بسازند».

به گفته وکیل دیوید کوهن، همتای ارشد کامپل کوهن، « دراور امروز تقریباً نسبت به اکسپرس انتری قبلی با صدور ۵ هزار دعوت نامه ۶ برابر بزرگتر بود ».

۵۰۰۰ دعوت نامه درخواست در هر یک از چهار دراو اکسپرس انتری صادر شد، این دراوها در ۱۸ نوامبر تا ۲۳ دسامبر سال گذشته برگزار شدند. تا قبل از امروز کمترین شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی ۱۹۹ امتیاز در دراو ۱۶ می ۲۰۱۷ بود که از متقاضیان برنامه تجارت های تخصصی فدرال دعوت به عمل آورد. اکسپرس انتری در ژانویه ۲۰۱۵ راه‌ اندازی شد.

در روز چهارشنبه کانادا نیز یک دراو اکسپرس انتری برگزار کرد و از ۶۵۴ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای درخواست اقامت دائم دعوت به عمل آورد، که کل دعوت نامه های صادر شده در این هفته را به تعداد ۲۷۹۸۶ دعوت نامه می ‌رساند.

نمایش خبر  دراو برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا: 72 متقاضی مهاجرتی دعوت شدند

اداره‌ مهاجرت از قانون شکستن گره استفاده کرد به این معنا که متقاضیان با حداقل امتیاز ۷۵ در صورتی درنظر گرفته می‌شدند که پروفایل اکسپرس انتری خود را پیش از ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ ثبت کرده باشند.

دراو امروز تعهد اداره مهاجرت کانادا جهت رسیدن به هدف پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد. در این میان، طبق برنامه سطوح مهاجرتی طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، اداره مهاجرت کانادا قصد دارد از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری ۱۰۸۵۰۰ مهاجر را دعوت کند. سال آینده این هدف تا ۱۱۰۵۰۰ ارتقا می‌یابد و سپس در سال ۲۰۲۳ به عدد ۱۱۳۷۵۰ می رسد. کانادا بر اساس برنامه‌ های تخصصی فدرال برای سه سال آینده بیشترین ظرفیت را تخصیص داده است. این بدان معناست که سیستم اکسپرس انتری منبع اصلی کانادا برای جذب مهاجر خواهد بود.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، اخیرا اعلام کرد که اداره مهاجرت کانادا تلاش می کند تا با تغییر دادن وضعیت تابعان موقت به اقامت دائم در طول شیوع ویروس کرونا به اهداف مهاجرتی بلند پروازانه خود دست یابد.

دراو بی سابقه امروز نشان می‌دهد که اداره مهاجرت کانادا قصد دارد تا جای ممکن در آغاز سال جاری دعوت نامه صادر کند، به نحوی که مقیمان دائمی در پایان سال ۲۰۲۱ بتوانند با موفقیت به کانادا بیایند. این شرایط فرصت بهتری را در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار می دهد تا بتواند به اهداف خود جهت پذیرش مهاجران در سال جاری دست یابد. اداره مهاجرت و مندیچینو به اتفاق تاکید می کنند که به دنبال استعداد های جهانی هستند، افرادی که خارج از کانادا زندگی می‌کنند که اما می ‌توانند پس از دوران شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد کشور و جبران ضررهای اقتصادی در طول این مدت کمک کننده باشند.

نمایش خبر  کانادا در حال راه ‌اندازی ۶ برنامه مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی، نیروهای کار ضروری و فرانسوی زبانان

 

سیستم اکسپرس انتری کانادا چیست؟

اکسپرس انتری یک برنامه مهاجرتی نیست اما سیستم مدیریت درخواست ها برای ۳ برنامه تحت دسته تخصصی فدرال محسوب می‌شود: برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی به منظور آنکه در پول متقاضیان اکسپرس انتری به عنوان نیروی کار متخصص در نظر گرفته شوید، باید اطمینان حاصل کنید که تحت یکی از این سه برنامه واجد شرایط شناخته می‌شود. اگر چنین  باشد، یک امتیاز در سیستم جامع رتبه‌ بندی دریافت خواهید کرد که بر اساس فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و فاکتورهای دیگر می باشد.  متقاضیانی که از طریق برنامه کاندیدای استانی گزینش استانی را دریافت می‌کنند، می‌توانند ۶۰۰ امتیاز علاوه بر امتیازشان در سیستم جامع رتبه‌ بندی داشته باشند که این امر دریافت دعوت نامه درخواست در دور بعدی صدور دعوت نامه های اکسپرس انتری را برای آنها تضمین می‌کند.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا هر دو هفته یکبار این دراوها را برگزار می ‌کند و از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. کانادا هنوز در سال ۲۰۲۱ هیچ دراوی برای تمام برنامه‌ ها برگزار نکرده است، که شامل متقاضیان از برنامه نیروی کار متخصص فدرال می باشد. در عوض متقاضیان برنامه کاندیدای استانی و تجربه کانادایی تحت دراوهای مجزا به نام برنامه خاص دعوت شدند.

کانادا در طول شیوع ویروس کرونا این متقاضیان را اولویت ‌بندی می‌کند، زیرا عموماً آنها در حال حاضر در کشور حضور دارند . متقاضیان برنامه کاندیدای استانی بر اساس استان یا منطقه آنها انتخاب می شوند تا نیازهای بازار کار محلی خود را برآورده کنند. متقاضیان دسته تجربه کانادایی اغلب اوقات در کانادا حضور دارند. اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا در یک اطلاعیه مجزا اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد از متقاضیان دسته تجربه کانادایی در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند. اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا دراو های اکسپرس انتری برنامه خاص را برای حدود ۳ ماه پس از اولین تعطیلی ها در ماه مارس ۲۰۲۰ در کانادا برگزار کرد. تا ماه سپتامبر این دپارتمان به دراو های تمام برنامه ها در هر دو هفته بازگشت و این روند تا پایان سال برقرار بود. این احتمال وجود دارد که اداره مهاجرت کانادا یک بار دیگر در سال ۲۰۲۱ در طول شیوع دراو تمام برنامه ‌ها را برگزار کند، همان طور که در گذشته نیز این کار انجام شد. قابل ذکر است که گزارش منتشر شده نشان می دهد که اداره مهاجرت کانادا همچنان درخواست اکسپرس انتری را می پذیرد و آنها را مورد رسیدگی قرار دهد و به دنبال پذیرش نیروهای کار متخصص از خارج از کشور می باشد.

نمایش خبر  نوا اسکوشیا از متقاضیان اکسپرس انتری فرانسوی ‌زبان دعوت می کند

 

چه کسی دعوت می‌شود؟

در ابتدا یک مورد فرضی از فردی را می بینید که درد را به امروز دعوت شده است.

روث: سی ساله و متاهل است.  او مدرک کارشناسی خود را در ماه می ۲۰۱۹ در کانادا گرفت. از زمان فارغ التحصیلی با مدارک کارشناسی به عنوان یک مدیر رستوران در کانادا مشغول به کار بوده است. پیش از ورود به کانادا او به عنوان یک مدیر رستوران خارج از کانادا کار می‌کرد. همسر او، پینکی، ۳۳ سال دارد، و برای یک سال به عنوان یک حسابدار در کانادا کار می‌ کرده است. او پیش از ورود به کانادا مدرک کارشناسی خود را دریافت کرد. هر یک از آنها آزمون آیلتس خود را با نمره ۶ دریافت کردند و با پرونده روث به عنوان متقاضی اصلی وارد پول اکسپرس انتری شدند. امتیاز سیستم جامع رتبه بندی آنها ۴۳۷ بود و به اندازه کافی بالا بود تا در دراو ۱۳ فوریه اکسپرس انتری بتوانند دعوت نامه درخواست را دریافت کنند.