ردکردن این
اکسپرس انتری: دومین امتیاز کم CRS در دراو جدید CEC

تاریخ انتشار

کانادا از متقاضیان CEC با امتیاز 357 دعوت کرد.

در روز 22 جولای کل 4500 متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم

دپارتمان مهاجرتی کانادا از متقاضیان با حداقل امتیاز 357 دعوت کرد. متقاضیان باید برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط باشند تا دعوت شوند. علاوه براین، اگر خداقل امتیاز را داشته باشند تنها در صورتی در نظر گرفته می شوند که پیش از 14 فوریه 2021 در ساعت 9 و 4 دقیقه پروفایل خود را ثبت کرده باشند.

در دور قبل صدور دعوت نامه های CEC، 4500 متقاضی دعوت شدند و کمترین امتیاز 369 بود. با این وجود، در دور قبل نیز CEC امتیاز 357 داشت. این دراو دومین امتیاز کم را برای یک دراو CEC دارد. کمترین میزان زمانی بود که اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا از متقاضیان CEC با حداقل امتیاز 75 دعوت به عمل آورد.

 

دراو های CEC و PNP

در کل دوران شیوع، IRCC تنها دراو های خاص برنامه کاندیدای استانی و CEC را برگزار کرده است. این بدان دلیل است که این متقاضیان احتمالا در حال حاضر در کانادا سکونت دارند و این احتمال بالا است که تحت تاثیر محدودیت ها و ضوابط نیستند.

ضوابط مربوط به ویروس کرونا در کانادا به حالت قبل خود باز می گردند. در ماه آگوست مرز کانادا به روی مسافران غیر ضروری تا مسافران ایالات متحده به طور کامل واکسیناسیون شده اند بازگشایی می شود. سپس در ماه سپتامبر مرز به روی افرادی که به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند و از شهرهای مختلف در سراسر دنیا هستند بازگشایی خواهد شد. با این وجود پروازهای مستقیم به هندوستان همچنان تا ۲۱ آگوست در حالت تعلیق هستند.
در سال جاری در مقایسه با همین زمان در سال گذشته کانادا دو برابر بیشتر از متقاضیان اکسپرس انتری دعوت کرده‌ است. بیشترین تعداد در تاریخ مهاجرت کانادا در ۳۳ فوریه انجام شد که اداره مهاجرت کانادا از ۲۷۳۳۲ مهاجر دعوت کرد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: ۶۵۴ متقاضی برنامه کاندیدای استانی دعوت نامه ی درخواست دریافت می ‌کنند

سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل: سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینید که ممکن است این دراو دعوت شده باشد:

نمایش خبر  اگر برنامه اکسپرس انتری را در کانادا دریافت کنید چه کاری باید انجام دهید؟

شانیک 36 سال دارد و دارای مدرک کارشناسی می باشد. برای بیش از یک سال بعنوان یک تحلیل گر پایگاه داده بازی کرده است. شانیک در سطح پیشرفته بر زبان انگلیسی مسلط است. امتیاز cRS او 456 است و به اندازه کافی بالا است تا بتواند در دراو اکسپرس انتری جدید ITA را دریافت کند.