ردکردن این
اکسپرس انتری: در دراو جدید دسته تجربه کانادایی، امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی تا ۴۳۲ افت می کند

تاریخ انتشار

امتیاز سیستم جامع رتبه ‌بندی نسبت به دراو قبل دسته تجربه کانادایی تا ۱۷ امتیاز افت می کند.

این دروغ ماه اوریل نیست – کانادا در ۱ آوریل از ۵ هزار متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت کرد.

متقاضیان دعوت شده باید برای دسته تجربه کانادایی واجد شرایط می بودند، و هیمنطور دارای حداقل امتیاز ۴۳۲ می بودند تا بتوانند دعوت نامه درخواست را دریافت کنند که این امتیاز ۱۷ امتیاز از دور قبل کمتر بود.
متقاضیانی که حداقل امتیاز ۴۳۲ را داشتند تنها در صورتی دعوت شدند که پروفایل اکسپرس انتری خود را پیش از ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ در ساعت ۹ صبح ثبت کرده باشند. اداره مهاجرت کانادا این زمان را به عنوان یک شرط برای امتیازات برابر مطرح می کند.

به گفته دیوید کوهن، وکیل ارشد کمپل کوهن « امروز سومین امتیاز پایین در دراو دسته تجربه کانادایی در طول دوران شیوع ویروس کرونا بود. تنها دراو تاریخی ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ ، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰ از دسته تجربه کانادایی کمترین شروط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی را در سال های گذشته داشتند».

اداره مهاجرت کانادا متقاضیان اکسپرس انتری که در داخل کشور حضور دارند را در اولویت قرار می دهد.

مرز کانادا هنوز برای سفر های غیر ضروری بین المللی بسته است. اما در همین زمان دولت هنوز باید تعداد بالایی از تابعان دائمی جدید را در کشور بپذیرد. این به خاطر هدف بلند پروازانه ی دولت یعنی پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۱ است، انتظار می ‌رود که اکثر این مهاجران از برنامه تحت مدیریت اکسپرس انتری وارد کشور شوند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری در سه ماهه دوم 2021: کانادا رکورد جدیدی را می شکند

برای برآورده کردن این اهداف در بحبوحه ی محدودیت ‌های سفر اداره مهاجرت کانادا دراو های برنامه‌های خاص را برگزار می‌کند که متقاضیانی را مورد هدف قرار داده است که در حال حاضر در کشور حضور دارند. متقاضیان دسته تجربه کانادایی به حداقل یک سال کار تمام وقت در یک شغل تخصصی نیاز دارند . بنابراین انتظار می رود که وقتی پروفایل اکسپرس انتری خود را ثبت می کنند در کانادا حضور داشته باشند.

کانادا قبلا گزارش داد که حدود ۹۰ درصد از متقاضیان دسته تجربه کانادایی در کانادا حضور دارند. وقتی مرزها برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۲۰ بسته شدند، کانادا به برگزاری داو های خاص برنامه کاندیدای استانی و دعوت نامه هایی که تنها از متقاضیان واجد شرایط برای دسته تجربه کانادایی دعوت می‌شد تغییر وضعیت داد.

داره مهاجرت کانادا تا پایان سال یعنی زمانی که بتواند مجدداً دراو های تمام برنامه ‌ها را برگزار کنند، از این الگو استفاده خواهد کرد. که طی آن هیچ متقاضی از برنامه دیگری را مد نظر قرار نمی دهد. از آغاز سال جدید دارای مهاجرت کانادا در آو‌های خاص دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی را برگزار کرده است. در ۱۳ فوریه اداره مهاجرت کانادا از تمام متقاضیان واجد شرایط برای دسته تجربه کانادایی جهت رسیدن به اقامت دائم دعوت به عمل آورد.

دراو اکسپرس انتری قبل که در تاریخ ۳۱ مارس برگزار شد، متقاضیان برنامه کاندیدای استانی را مورد هدف داشت. متقاضیان برنامه های کاندیدای استانی به استان ها اثبات کرده اند که گزینش آنها می توانند مهارت های خاص آنها را برای حمایت از بازار کار منطقه به همراه داشته باشد. این متقاضیان به خاطر دریافت ۶۰۰ امتیاز خودکار از طریق گزینش برنامه کمیته استانی امتیازات بالاتری در سیستم جامع رتبه بندی دارند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: دومین امتیاز کم CRS در دراو جدید CEC

اوایل سال جاری، اداره مهاجرت کانادا از تمام متقاضیان واجد شرایط دسته تجربه کانادایی از پول اکسپرس انتری در تاریخ ۱۳ فوریه دعوت کرد. در این دراو ۲۷۳۳۲ متقاضی مهاجرتی دعوت شدند. به خاطر این درا چشمگیر، تعداد دعوت نامه های صادر شده در سال ۲۰۲۱ به عدد ۴۹۱۲۴ رسید، که تقریبا نیمی از هدف متقاضیان جدید اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱ را برآورده می کند.

در همین زمان در سال گذشته اداره مهاجرت کانادا ۲۲۶۰۰ دعوت نامه صادر کرده بود.

 

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.
زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود؟

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینیم که در دراو جدید اکسپرس انتری دعوت شد.

نمایش خبر  منیتوبا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از ۲۰۷ متقاضی دعوت می‌کند

میلو ۳۶ ساله است و دارای مدرک کارشناسی و تجربه کار یک ساله در زمینه تحلیلگر پایگاه داده است. پیش از ورود به کانادا برای ۶ سال در این زمینه کاری کار کرده بود. میلو دارای سطح زبان انگلیسی پیشرفته است.  امتیاز او در سیستم جامع رتبه بندی ۴۵۶ بود که در دراو اکسپرس انتری انجام شده به اندازه کافی بالا بود تا انتخاب شود.