ردکردن این
اکسپرس انتری : دراور جدیدبرنامه کاندیدای استانی از ۲۶۶ متقاضی دعوت می کند

تاریخ انتشار

شرط امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در دور جدید صدور دعوت نامه ها ۲۵ امتیاز کمتر از دراو قبل بود.

کانادا در ۱۴ آوریل از ۲۶۶ متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت به عمل آورد.

به منظور آنکه در این دراو دعوت شوید، به حداقل امتیاز ۷۵۳ نیاز دارید. ممکن است این شرط حداقل امتیاز ، در مقایسه با متوسط تمام برنامه ها، یا دراو سطح تجربه کانادایی بالا به نظر بیاید، اما این بخاطر آن است که متقاضیان دعوت شده باید قبلاً یک گزینش استانی را از برنامه کاندیدای استانی دریافت کرده باشند.

متقاضیان برنامه کاندیدای استانی به طور خودکار ۶۰۰ امتیاز دریافت می کنند که این امر دریافت دعوت نامه درخواست در دوره بعد را برای آنها تضمین می‌کند. متقاضیانی که حداقل امتیاز ۷۵۳ را به دست می‌ آورند تنها در صورتی دعوت می‌ شوند که پروفایل اکسپرس انتری آنها پیش از ۱ مارس ۲۰۲۱ در ساعت ۱۵ و ۲۲ دقیقه ثبت شده باشد.

 

دراو های اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱

به گفته دیوید کوهن، وکیل ارشد کمپل کوهن، « این دراوها برای اولین سه ماهه سیستم اکسپرس انتری رکوردشکن بوده است. اگر همه چیز به خوبی پیش برود در ادامه سال کانادا به اهداف بلند پروازانه خود برای سال ۲۰۲۱ دست خواهد یافت» .

اداره مهاجرت کانادا تا این لحظه از سال ۲۰۲۱ از متقاضی اکسپرس انتری برای اقامت دائم دعوت کرده است، که تقریباً دو برابر چیزی است که در همین زمان در سال گذشته صادر شده بود. این بدان دلیل است که در ۱۳ فوریه اداره مهاجرت به کانادا ۲۷۳۳۲ دعوت‌ نامه صادر کرد یعنی تمام متقاضیان که دستگاه تجربه کانادایی در پول قرار داشتن دعوت نامه را دریافت کردند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: 1002 متقاضی برنامه کاندیدای استانی در دراو جدید دعوت شدند

کانادا پذیرش اکسپرس انتری خود را افزایش می دهد، تا بتواند اهداف مهاجرتی خود برای سال جاری را برآورده کند. پاییز سال گذشته دولت فدرال متعهد به پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱ شد حدود یک چهارم از این جمعیت از طریق سیستم اکسپرس انتری خواهد بود.

از آغاز سال ۲۰۲۱ کانادا ۱۲ دراو برگزار کرده است که تمام آنها متقاضیان برنامه کاندیدای استان یا متقاضیان دسته تجربه کانادایی را نشانه گرفته بودند

دراوهای مختص برنامه‌ های کاندیدای استانی حداقل امتیاز بالاتری دارند. زیرا متقاضیان در این روند ۶۰۰ امتیاز از طریق گزینه دو انسانی دریافت کرده اند. دراوهای دسته تجربه کانادایی شروط امتیاز کمتری دارند زیرا با متقاضیان در دسته های دیگر رقابت نمی کنند. بنابراین متقاضیان با امتیازات بالاتر در یک دور مشخص دعوت می‌شوند.

اداره مهاجرت کانادا متقاضیانی که در حال حاضر در کشور هستند را در اولویت رسیدگی به درخواست ها قرار می دهد. دپارتمان مهاجرتی جزئیات پول اکسپرس انتری را در تاریخ ۷ آوریل به خبر اداره مهاجرت ارائه داده است. حدود ۹۵ درصد از متقاضیان دسته تجربه کانادایی تا آن لحظه در کانادا حضور داشتند که بیشترین میزان برای برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری بود. این می‌تواندبه آن دلیل باشد که تجربه کار کانادایی یکی از شروط مهم صلاحیت سنجی برای دسته تجربه کانادایی است. در پول بیش از ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط برای دسته تجربه کانادایی وجود داشت.

متقاضیان اکسپرس انتری می‌توانند برای بیش از یک برنامه تخصصی فدرال واجد شرایط شوند. تمام متقاضیان برنامه کاندیدای استانی برای یکی از برنامه‌ های تغییرات اکسپرس انتری واجد شرایط شناخته می شوند. این متقاضیان به استان یا منطقه اثبات کرده اند که ارتباط و تجربی موفقیت آمیزی در در بازار کاری که آنها را برگزیده است داشته اند.

نمایش خبر  آلبرتا از متقاضیان اکسپرس انتری با حداقل امتیاز 301 دعوت می کند

برنامه کاندیدای استانی کمترین تعداد متقاضیان در پول را را داشت یعنی وجود ۶۹ درصد از آنها در کانادا بودند. گرچه بیش از ۱۴۱ هزار متقاضی نیروی کار متخصص فدرال در پول وجود داشت حدود ۹۵ درصد از آنها خارج از کانادا بودند. تقریباً ۵۵ درصد از متقاضیان مشاغل تخصصی فدرال از میان ۶۶۹ متقاضی در کانادا بودند.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌ آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا در دراو تاریخی روز یکشنبه خود از ۲۷۳۳۲ متقاضی مهاجرتی دعوت می‌کند

 

 

چه کسی دعوت می شود

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینیم که ممکن است در آب اکسپرس انتری دعوت شده باشد:

یوسف: ۳۱ سال دارد و دارای مدرک کارشناسی و سطح پیشرفته زبان انگلیسی است. او به عنوان یک مهندس نرم افزار برای پنج سال کار کرده است و هرگز در کانادا کار را تحسین کرده است او با امتیاز ۴۳۰ وارد پول اکسپرس انتری شد. یوسف توانست از طریق اولویت های سرمایه انسانی انتاریو نامه علاقمندی را دریافت کند و سپس برای گزینش استانی درخواست دهد. امتیاز او به ۱۰۳۰ افزایش یافت و توانست در این دراو پذیرفته شود.