ردکردن این
افت امتیاز اکسپرس انتری به ۴۱۷ با دعوت اداره مهاجرت کانادا از ۶ هزار متقاضی

تاریخ انتشار

کانادا درست قبل از آخر هفته گذشته یک دراو شگفت‌ انگیز برگزار کرد. این دراو دومین دراو بزرگ تاریخ اکسپرس انتری بود.

کانادا یک دراو اکسپرس انتری جدید برگزار کرد و از متقاضیانی که حداقل امتیاز ۴۱۷ داشتند دعوت به عمل آورد. اداره مهاجرت کانادا ۶ هزار متقاضی دسته تجربه کانادایی برای درخواست اقامت دائم در دور جدید دعوت نامه ها دعوت کرد. اداره مهاجرت کانادا در مقایسه با دراو دسته تجربه کانادایی که قبلاً برگزار شد هزار دعوت نامه بیشتر صادر کرد، و همچنین شرط امتیاز ۱۵ امتیاز کمتر از امتیاز گذشته بود.

این دراو در روز جمعه برگزار شد، درست قبل از آخر هفته. در کانادا دراو های اکسپرس انتری معمولاً در طول هفته انجام می شوند تا به متقاضیان مهاجرت و نمایندگان آنها زمان بیشتری بدهند تا درخواست های آماده دائم خود را آماده کنند.

این دراو دومین دراو بزرگ تاریخ اکسپرس انتری نیز بود. ۳ دراو بزرگ همگی در چند ماه گذشته روی دادند درست زمانی که اداره مهاجرت کانادا به خاطر اختلالات پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت اهداف مهاجرتی خود را گسترده تر کند. رکورد قبل ۵۰۰۰ دعوت نامه اقامت دائم بود، پیش از آن در تاریخ ۱۳ فوریه اکسپرس انتری از ۲۷۳۳۲ متقاضی دعوت کرده بود.

در این دراو متقاضیانی که حداقل امتیاز ۴۱۷ داشتن در صورتی دعوت شدند که پیش از ۱ مارس در ساعت ۱۹ و ۵۳ دقیقه  در اکسپرس انتری پروفایل ساخته بودند.

به گفته وکیل ارشد دیوین کوهن « اداره مهاجرت کانادا تمام وقت در سال ۲۰۲۱ کار خواهد کرد این دراو نشان می‌دهد که کانادا تا چه حد بر پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال جاری متعهد است.

 

یک هفته شلوغ در مهاجرت کانادایی

این هفته برای مهاجرت کانادایی پر از رویداد بود. اداره مهاجرت کانادا در روز چهارشنبه  دراو اکسپرس انتری برگزار کرد. اداره مهاجرت کانادا از این طریق از ۲۶۶ متقاضی برنامه کاندیدای استانی برای درخواست اقامت دائم دعوت به عمل آورد.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: دومین امتیاز کم CRS در دراو جدید CEC

اداره مهاجرت کانادا در همان روز بزرگترین اطلاعیه خود را منتشر کرده . مهاجرت کانادا شش روند اقامت دائم جدید را معرفی کرد که در ماه می راه‌ اندازی می‌شود. هدف از این روند های جدید ارائه ۹۰ هزار ظرفیت اقامت دائم اضافی برای مقیمان موقتی است که در حال حاضر در کانادا حضور دارند. اینها شامل نیروهای کار خارجی موقت در مشاغل ضروری در کانادا، فارغ التحصیلان اخیر بین المللی و فرانسوی زبان است این روندها در ترکیب با دراو های اکسپرس انتری و اقدامات دیگر مانند برنامه‌ های کاندیدای استانی قصد کمک به کانادا برای پذیرش ۴۰۱ هزار و مهاجر در سال ۲۰۲۱ را دارند.

برنامه کاندیدای استانی نیز هفته شلوغی دلشت و در  استان‌ های بریتیش کلمبیا آلبرتا، اونتاریو و جزیره پرنس ادوارد دراو هایی برگزار شد.

 

دراوهای اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱

کانادا تا این لحظه از سال ۲۰۲۱ از ۵۵۳۹۰ متقاضی اکسپرس انتری برای درخواست اقامت دائم دعوت به عمل آورده است، که تقریباً دو برابر تعداد دعوت شده در سال گذشته است. این به خاطر دراو سیزدهم فوریه است که از طریق آن اداره مهاجرت کانادا از ۲۷۳۳۲ متقاضی دعوت کرد که تمام آنها در پول دسته تجربه کانادایی واجد شرایط بودند.

کانادا پذیرش از طریق اکسپرس انتری خود را افزایش می دهد تا بتواند به اهداف مهاجرتی سال ۲۰۲۱ خود دست یابد. پاییز سال گذشته دولت فدرال کانادا متعهد شد تا در سال جاری ۴۰۱ هزار تازه وارد را در کشور جذب کند که حدود یک چهارم از این میزان از طریق سیستم اکسپرس انتری هستند.

از آغاز سال ۲۰۲۱ کانادا  سیزده دراو برگزار کرده است که تمام آنها متقاضیان برنامه کاندیدا استانی و دسته تجربه کانادایی را در بر دارد.

نمایش خبر  کانادا تمکن مالی برای سال ۲۰۲۱ اکسپرس  انتری  را به روز رسانی می کند

دراو های مختص برنامه کاندیدای استانی امتیاز بالاتری دارند زیرا با گرفتن گزینش استانی ۶۰۰ امتیاز به امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی اضافه می شود. این دراو ها شرط حداقل امتیاز پایین تری دارند زیرا با متقاضیان دسته های دیگر رقابت نمی کنند. بنابراین متقاضیان با امتیازات بالاتر در یک دور صدور دعوت نامه دعوت خواهند شد.

اداره مهاجرت کانادا متقاضیانی را در اولویت قرار می‌ دهد که در حال حاضر در کشور حضور دارند و محدودیت های سفر به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شامل حال آنها نمی شود. دفاتر مهاجرتی جزئیاتی را به خبر اداره مهاجرت ارائه داده است مبنی بر این گزارش حدود ۹۵ درصد از متقاضیان دسته تجربه کانادایی در آن زمان در کانادا حضور داشتند که بیشترین سهم به برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری تعلق داشت. بیش از ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط دسته تجربه کانادایی در این پول حضور داشتند.

تمام متقاضیان برنامه کاندیدای استانی برای حداقل یکی از برنامه‌ های تحت مدیریت اکسپرس انتری واجد شرایط هستند. این متقاضیان به استان یا یک منطقه نشان داده‌ اند که ارتباط و تجربه کافی برای برآورده کردن نیازهای بازار کار آن منطقه مورد نظر را دارند، و از آنجا خواستند تا آنها را گزینش کند. برنامه کاندیدای استانی کمترین تعداد متقاضیان در پول را داشت و این تعداد برابر با ۱۰۴ متقاضی بود اما حدود ۶۹ درصد از آنها در کانادا حضور داشتند.

گرچه بیش از ۱۴۱ هزار متقاضی کار تخصصی فدرال در پول بودند حدود ۹۵ درصد آنها خارج از کانادا بودند تقریبا و ۵۵ درصد از متقاضیان دسته متخصص فدرال در کانادا بودند

 

سیستم اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست کانادا برای سه برنامه مهاجرتی فدرال است: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.

نمایش خبر  منیتوبا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از ۲۰۷ متقاضی دعوت می‌کند

متقاضیان در این برنامه ها مانند برخی از برنامه ‌های کاندیدای استانی بر اساس سیستم جامع رتبه بندی یک امتیاز دریافت می کنند. این امتیازات بر اساس فاکتورهای سرمایه انسانی به متقاضیان داده می شود. این فاکتورهای سرمایه انسانی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، تسلط بر زبان انگلیسی و فرانسوی است.

ممکن است این امتیازات به یک فرد یا به یک زوج داده شود. ‌ آنها به پیشنهاد شغلی نیازی ندارند، اما داشتن پیشنهاد شغلی امتیازات اضافی با خود به همراه دارد. آنها نیاز به کار یا تحصیل در کانادا ندارند گرچه در طول دوران شیوع ویروس کرونا اداره مهاجرت کانادا آن دسته از متقاضیانی که در حال حاضر در کانادا هستند را مورد اولویت قرار داده است.

متقاضیان با بالاترین امتیازات یک دعوت نامه درخواست برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. زمانی که یک درخواست ثبت می‌ شود اداره مهاجرت کانادا تصمیم‌ گیری نهایی را انجام خواهد داد و تاییدیه اقامت دائم را در صورت پذیرش درخواست برای متقاضی ارسال خواهد کرد. گام نهایی برای مقیمان دائمی تایید شده اقامت در کانادا و درخواست برای یک کارت اقامت دائم است. در این مرحله این افراد از نظر رسمی تابع دائمی کانادایی محسوب می‌ شوند و ممکن است در نهایت برای شهروندی کانادا درخواست خود را ارائه دهند.

 

چه کسی دعوت می شود

در ادامه یک نمونه فرضی از فردی را می‌بینید که ممکن است این دراو دعوت شده باشد:

سحر 38 سال دارد و دارای مدرک کارشناسی است و به عنوان یک مشاور مدیریتی خارج از کانادا برای شش سال در حال کار بوده است و دارای یک سال تجربه کار در کند و سطح زبان پیشرفته است امتیاز او ۴۴۵ بود و با توجه به صلاحیت او در دسته تجربه کانادایی توانست دعوت نامه درخواست را دریافت کند.