ردکردن این
کبک فرایند رسیدگی به درخواست های CAQ دانشجویان بین المللی را از سر می‌گیرد

تاریخ انتشار

MIFI درخواست های دانشجویان از ۱۰ موسسه آموزشی تعیین شده را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزیر مهاجرت،فرانسوی سازی و یکپارچگی کبک رسیدگی به درخواست های CAQ را از سر خواهد گرفت.

در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰، MIFI یک دستور وزارتی را صادر کرد که رسیدگی به درخواست های مجوز پذیرش کبک برای دانشجویان بین المللی که در ۱۰ کالج خصوصی حضور داشتند را متوقف می‌کرد. افرادی که می‌خواهند در کبک تحصیل کنند معمولاً باید یک مجوز تحصیل و CAQ داشته باشند.

MIFI مشخص کرد که نظر عمومی در جهت به تعلیق در آوردن دریافت یا رسیدگی به درخواست ‌های ارائه شده به دانشجویان بین المللی پذیرفته شده یا ثبت ‌نام شده در یکی از ده موسسه آموزشی مورد تایید وزارت تحصیلات عالی بود.

تعدادی از موسسات آموزشی تعیین شده، عمده ترین کالج های کانادا، تحت تاثیر این تصمیم‌گیری قرار گرفتند.

موسسات آموزشی تعیین شده مورد تایید دولت کبک می تواانند دانشگاه بین المللی را پذیرش کنند.

دادگاه عالی در یک تصمیم گیری در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که عدم اعتماد وزیر به این برنامه ها غیر منطقی نیست اما این تعلیق برای دانشجویانی که برنامه‌ریزی کرده اند تا در این زمستان در کبک تحصیل کنند مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر این، MIFI دستور گرفته است تا رسیدگی به این درخواست ها و تجدید نظر در مورد آنها را از سر بگیرد.

تصمیم گیری دادگاه به این معنا است که هزاران دانشجو که نمی توانند مجوز تحصیل به دست بیاورند و اکنون می توانند تحصیلات خود را در ماه‌های پیش رو در کبک به انجام برسانند.

نمایش خبر  کبک از 90 نیروی کار خارجی برای درخواست انتخاب دائمی دعوت می کند

هر دانشجوی خارجی که می خواهد در کبک تحصیل کند ابتدا باید برنامه تحصیلی و موسسه آموزشی تعیین شده خود را انتخاب کرده و سپس به دنبال پذیرش برنامه تحصیلی منتخب خود باشد. زمانی که نامه پذیرش دریافت می کنند دانشجو باید برای CAQ درخواست دهد که برای تحصیلات بیش از شش ماه ضروری می باشد.