ردکردن این
چطور از شریک زندگی خود برای مهاجرت به کبک حمایت کنیم

تاریخ انتشار

مروری بر فرایند اسپانسرشیپ همسری در کبک

یک شهروندی کانادایی یا اقامت دائم ممکن است از همسر یا شریک زندگی خود برای مهاجرت به کبک  حمایت کند.

از زمانی که کبک برای مهاجرت به استان، اختیارات مضاعفی بدست آورده است گام دیگری ددر جهت رسیدگی به فرایند درخواست ها برداشته است. این بدان معناست که افرادی که می خواهند برای مهاجرت به کبک بروند باید از طریق فرایندی اقدام کنند که در باتدا نیازمند ارائه درخواست در سطح فدرال، نزد اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا و سپس در سطح استانی نزد وزارت مهاجرت، فرانسوی سازی و یکپارچگی (MIFI) است.

اولین گام پس از تصمیم برای حمایت از شریک زندگی خود برای مهاجرت به کانادا تکمیل درخواست اقامت دائم و اسپانسرشیپی نزد دولت کانادا است.

این شامل ارسال فرم های تکمیل شده خاص، اسناد حمایتی و دستمزدهای مورود نیاز به اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا است: علاوه براین، باید دستمزد شخص تحت حمایت برای اقامت دائم را نیز همراه با اسناد حمایتی و دستمزد های مربوطه ارسال کنید.

زمانی که درخواستتان تایید می شود، باید برای  تعهد نزد MIFI یک درخواست ثبت کنید. این تعهد یک قرارداد است شما را بعنوان یک اسپانسر به همسر یا شریک زندگیتان و دولت کبک متعهد می کند.  فرم های مخصوصی را دانلود خواهید کرد و پس از پر کردن آنها را به اسناد حمایتی و دستمزدهای مربوطه ضمیمه خواهید کرد.

اگر درخواستتان مورد تایید MIFI قرار گیرد، مسقیما به دفتر اداره مهاجرت ارسال می شود که اقامت دائم فراد تحت حمایت شما را مورد رسیدگی قرار می دهند. افرادی که شما حمایت می کنید باید شرایط امنیت، سوابق قضایی و سلامت مناسب را داشته باشند تا اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا به آنها اقامت دائم را ارائه کند.

نمایش خبر  کبک از 90 نیروی کار خارجی برای درخواست انتخاب دائمی دعوت می کند

در کبک، فردی که از او حمایت کرده اید می تواند از بسیاری از خدمات ارائه شده از سوی MIFI ( مانند بخش های اطلاعات، دوره های فرانسه، کمک از طرف افسر مهاجرتی) بهره مند شود و به خدمات ارائه شده سازمان هایی که یکپارچگی مهاجران را آسان می کنند دسترسی خواهد داشت.

براساس زمان های رسیدگی به پرونده ها، اداره مهاجرت برای رسیدگی به درخواست های اسپانسرشیپ همسری 12 ماه زمان صرف می کند، که شامل دو تا سه ماه دوره انتظار است که در طول آن دوره درخواست اسپانسرشیپ مورد بازبینی قرار می گیرد.

 

اطلاعات مورد نیاز

هر فردی که می خواهد از همسر یا شریک زندگی خود حمایت کند باید واجد شرایط بودن آنها را تضمین کند. به طور خاص، آنها باید شهروندان کانادایی، ملت های اول یا تابعان دائمی بالای 18 سال باشند.

در مورد باقی کانادا هیچ حداقلی برای اسپانسرشیپ همسری برای حمایت از یکی از والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ، فرزند وابسته، جهت اثبات منابع مالی کافی برای طول مدت تعهد وجود ندارد. با این وجود باید به اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا و MIFI ثابت کنید که می توانید از خودتان، اشخاص تحت حمایت خود و هر فرزند وابسته دیگری حمایت کنید.

برای اثبات اینکه قصد زندگی یا بازگشت به کبک را دارید و همینطور توانایی مالی برای انجام اینکار را دارید می توانید:

  • گواهی بانکی نشان دهید مبنی بر اینکه سرمایه کافی برای حمایت از خودتان را دارید؛
  • نامه ای ارائه دهید که توضیح گام های لازم برای شما و همسر شما را ارائه می دهد تا بتوانید به سرعت شغلی پیدا کنید و اطلاعات مربوط به تجربه و مدارک، اشاره ویژه به پیشنهاد شغلی خود در کبک را عنوان کنید.
نمایش خبر  کبک فرایند رسیدگی به درخواست های CAQ دانشجویان بین المللی را از سر می‌گیرد

به یاد داشته باشید که تا جای ممکن اطلاعات دقیق و منسجمی ارائه دهید.

حتی اگر تمام شرایط بالا را برآورده کنید، چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است مانع حماتی شما از همسر یا شریک زندگی اتان شود. اگر جرم خشونت آمیزی مرتکب شده اید، نمی توانید اسپانسر شوید. اگر هنوز از نظر مالی برای هسمر یا شریک زندگی خود مسئول شناخته نمی شوید و هنوز در تعهد سه ساله خود هستید یا اگر اعلام ورشکستگی کرده اید.

در حالیکه این فاکتورها ممکن است نقش مهمی در توانایی شما برای اسپانسر شدن بازی کنند ، شرایطی نیز وجود دارند که شریک زندگی شما باید آنها را برآورده کند، مانند سن بالای 18 سال و داشتن مدارک پزشکی و امنیت و عدم سو سابقه.

در نهایتف به یاد داشته باشید که تمام فرم های استفاده شده دولت کبک تنها به زبان فرانسوی هستند، بنابراین اگر به زبان فرانسه مسلط نیستید برای پر کردن فرم ها کمک بگیرید.