ردکردن این
ثبت آنلاین درخواست‌ های برنامه تجربه کبک

تاریخ انتشار

از ۲۶ ژانویه دیگر درخواست های کاغذی مورد قبول نخواهند بود.

درخواست ها برای برنامه تجربه کبک از ۱۲ ژانویه از طریق پلتفرم آریما قابل ثبت خواهد بود.

متقاضیان برنامه تجربه کبک می توانند درخواست خود را ثبت کرده، دستمزدهای مربوطه را پرداخت کنند و از طریق پلتفرم اسناد مورد نیاز را دانلود کنند.

کبک قبلاً به متقاضیان اعلام کرده است که درخواست های کاغذی تا ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱ قابل قبول خواهد بود و پس از آن تاریخ ثبت درخواست های آنلاین برنامه تجربه کبک از طریق فرآیند آنلاین اجباری است. وزیر مهاجرت کبک دیگر درخواست های کاغذی را نمی‌پذیرد.

در حالی که متقاضیان برنامه دانشجوی خارجی کبک می توانستند از بهار ۲۰۲۰ درخواستهای خود را ثبت کنند، فرایند اجباری ثبت آنلاین درخواست ها از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای آنها نیز برقرار خواهد بود.

وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده است که ثبت اسناد مورد نیاز تحت پروژه پایلوت مهاجرت دائمی جدید پس از راه اندازی باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

در هفته‌های پیش رو، انتظار می‌رود این استان سه برنامه مهاجرت دائمی جدید را برای نیروهای کار در بخش سلامت کامپیوتر و فرآوری غذا ارائه دهد.

 

آریما چیست؟

آریما یک پلتفرم آنلاین است که MIFI از آن استفاده می‌کند. اساساً کبک آریما را برای ثبت علاقه مندی تابعان خارجی بوجود آورد که تمایل داشتند از طریق برنامه نیروی کار متخصص کبک به کبک مهاجرت کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در پرتال آریما ازسوی افراد خارجی، طبق فاکتورهایی مانند تحصیلات, تسلط بر زبان و تجربه کاری پروفایل های ثبت شده را ارزیابی می شود. افراد واجد شرایط برای درخواست مجوز انتخاب کبک دعوت می شوند.

نمایش خبر  کبک 517 متقاضی را در دراو آریما دعوت می کند

پلتفرم جدید در سال ۲۰۱۹ برای سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی به درخواست های مهاجرتی و همراه با کردن مهاجرت با نیازهای بازار کار راه اندازی شد. پیش از این تغییر سیستم مهاجرتی کبک بر اساس اولویت با اولین ثبت نام کنندگان بود.

در طی دو سال گذشته استان کبک این پلتفرم را توسعه داده از تا برنامه‌ها و عملکرد های جدید دیگر را نیز در بر بگیرد

پرتال آریما در حال حاضر تنها برای متقاضیان دسته تجربه کبک در دسترس هستند اما تابان خارجی که به دنبال سکونت موقت و دائمی در کبک هستند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

 

سطوح مهاجرتی در کبک

انتظار می‌رود که کبک در سال ۲۰۲۱ پذیرای۴۷۵۰۰ مهاجر باشد. اهداف جدید استان نسبت  اهداف سال ۲۰۲۰کمی بیشتر  است، در سال ۲۰۲۰ این رقم ۴۴۵۰۰ بود. با این وجود کبک کمی از هدف تعیین شده خود عقب تر بود.

این استان فرانسوی برنامه‌ریزی می‌کند تا کاهش مهاجرت در سال ۲۰۲۰ بخاطر شیوع ویروس کرونا، بین ۱۳ هزار تا ۱۸ هزار مهاجر را جبران کند.

اکثر مهاجرانی که که در سال ۲۰۲۱ می پذیرد از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی استان ورود پیدا خواهد کرد.