ردکردن این
بریتیش کلمبیا در دراو پایلوت فنی ۹۵ نفر را دعوت می کند، پایلوت مهاجرت کارآفرینی تمدید می یابد

تاریخ انتشار

بریتیش کلمبیا تا لین لحظه از سال ۲۰۲۱ از ۲۵۳۵ متقاضی مهاجرتی برای درخواست گزینش استانی دعوت کرده است.

بریتیش کلمبیا در ۲۳ مارس، ۹۵ دعوت نامه برای درخواست گزینش استان جهت رسیدن به اقامت دائم صادر کرد.  این استان از طریق برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا تحت دسته ‌های اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا و مهاجرت های تخصصی یک دراو پایلوت فنی برگزار کرد. متقاضیان دعوت شده از دسته های فرعی فارغ التحصیل بین المللی و نیروی کار متخصص بودند و حداقل امتیاز استانی ۸۰ نیاز داشتند.

پایلوت فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا یک روند مهاجرتی سریع برای نیرو های کار مورد نیاز در حوزه فنی و دانشجویان بین ‌المللی است. این روند مهاجرتی از طریق رودهای مهاجرت استانی موجود در ورزش کلمبیا کار می کند. بریتیش کلمبیا از تمدید پایلوت منطقه مهاجرت کارافرینی تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ نیز خبر داد.

 

پایلوت فنی چیست؟

سوالات فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا یک روند مهاجرتی سریع برای افرادی است که دارای تخصص فنی هستند و به دنبال رسیدن به اقامت دائم کانادا هستن.  متقاضیان باید در یکی از روند های مهاجرت استانی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کنند و دارای پیشنهاد شغلی معتبر ۱۲ ماهه در یکی از ۲۹ شغل مورد نیاز در پایگاه فنی باشند علیرغم روندهای برنامه کاندیدای استانی دیگر بریتیش کلمبیا که نیازمند پیشنهاد شغل دائمی است، پایلوت فنی باید پیشنهاد شغلی حداقل یک ساله داشته باشد که ۱۲۰ روز از زمان آن باقی مانده باشد این پیشنهاد شغلی باید تمام وقت باشد و از یک کارفرمای قابل قبول در استان باشد پیشنهاد شغلی بیش از یک سال نیز تحت این برنامه قابل قبول هستند دعوت نامه ها از طریق کارت فنی استان به صورت هفتگی به متقاضیان بالاترین امتیازات که شرایط را برآورده کند تعلق می یابد.

نمایش خبر  بریتیش کلمبیا در دراو جدید برنامه کاندیدای استانی خود از 373 متقاضی دعوت می کند

 

چطور برای پایلوت فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا درخواست دهم؟

به این دلیل که پایلوت یک روند جداگانه یا دسته ای از برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا نیست، افرادی که می خواهند درخواست دهند در ابتدا از طریق پورتال آنلاین استانی، سیستم ثبت نام مهاجرت تخصصی (SIRS) یک پروفایل می سازند و تحت یکی از دسته های موجود ثبت نام می کنند.

SIRS  یک سیستم امتیاز دهی است که به برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا متقاضیانی را در اولویت قرار می دهد که برای کمک به رشد اقتصادی استان کمک کننده هستند.

متقاضیان مورد ارزیابی قرار می گیرند، و امتیازی به آنها تعلق می گیرد که تعیین می کند آیا آنها در دور بعدی صدور دعوت نامه ها دعوت نامه ی درخواست را دریافت می کنند یا خیر. امتیاز ها براساس چندین فاکتور مانند سطح تحصیلات، تعداد سال های تجربه کاری و داشتن پیشنهاد شغلی داده می شوند.

واجد شرایط بودن برای پایلوت فنی براساس پیشنهاد شغلی ثبت نام کننده یا شغل است.

این پروژه پایلوت در می 2017 راه اندازی شد، پس از یک تحقیق از بازار کار  که مشخص کرد بزرگترین موضوعی که در بخش فنی بریتیش کلمبیا مطرح است دسترسی به استعداد ها بود. بنابراین، پایلوت فنی با آسان تر کردن آن برای نیروهای کار که دارای مهارت های مورد نیاز برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا بودند با برای حمایت از رشد بخش فنی  ایجاد شد.

این پایلوت چندین بار تمدید شد که آخرین دور تمدید آن در ژوئن 2021 بود.

پایلوت منطقه ای مهاجرتی کارآفرینی چیست؟

پایلوت منطقه ایی- مهاجرتی کارآفرینی، در اوایل 2019 راه اندازی شد. این پایلوت به بریتیش کلمبیا امکان مشارکت با جوامع منطقه ایی کمتر از 75000 نفر را یم دهد تا کارآفرینانی را در کشور بپذیرند که می خواهند تجارت جدیدی را بیاندازند.

نمایش خبر  پایلوت فنی برنامه کاندیدای استانی بریتیش کلمبیا به یک برنامه دائمی تبدیل می شود

جوامع باید 30 کیلومتر دورتر از مرکزی با جمعیتی بیش از 75000 نفر باشند تا بتوانند در پایلوت ثبت نام کنند .

تمام کار آفرینان علاقمند باید جوامعی که می خواهند تجارت خود را در آنجا راه بیاندازند را بررسی کنند و باید پیش از ثبت نام برای پایلوتنامه معرفی از آن انجمن را داشته باشند.

متقاضیان موفق یک مجوز کار موقت دریافت می کنند. سپس ممکن است استان پس از تعیین اینکه آیا تجارت تمام ضوابط مطرح شده در توافق نامه اجرایی را برآورده کرده است یا خیر،  برای اقامت دائم گزینشی را صادر کند.

اطلاعیه دولت بیان می کند که این تمدید به جوامع کمک می کند تا کارآفرینان جدیدی را در مناطقشان بپذیرند، و برای حمایت از جبران وضعیت اقتصادی در موقعیت خوبی قرار بگیرند.

65 جامعه در فاز اولیه پایلوت ثبت نام کرده اند. استان نیز انتظار دارد جوامع بسیاری کارآفرینان را پس از برداشته شدن محدودیت های سفر بین المللی در کشور بپذیرند.