ردکردن این
راه اندازی پروژه کنترل وضعیت ویروس کرونا در بزرگترین فرودگاه کانادا

تاریخ انتشار

آزمایش بررسی وضعیت ویروس کرونا اکنون در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو برای مسافران بین المللی برقرار است.

انتاریو در حال حاضر آزمایش ویروس کرونا را رایگان و به صورت داوطلبانه برای آن دسته از مسافران بین المللی ارائه می دهد که برای حداقل 14 روز در استان اقامت خواهند داشت.

این اطلاعیه توسط نخست وزیر داگا فورد؛ در فرودگاه پیرسون مطرح شد.

پروژه پایلوت معرفی شده توسط دولت انتاریو در 6 ژانویه آغاز شد و هدف آن شناسایی سریع و توقف انتشار ویروس کرونا است.

هر هفته بیش از 60000 مسافر بین المللی به فرودگاه بین المللی پیرسون می رسند، که بخش زیادی از آن دانشجویان بین المللی، نیروهای کار موقت و تابعان دائمی هستند که به کانادا مهاجرت می کنند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی دولت انتاریو، این پروژه مبتلایان به ویروس کرونا را در مراحل اولیه شناسایی می کند و آنها را پیگیری می کند و گام مهمی برای حفاظت از مرزها است.

افرادی که شروط صلاحیت سنجی را دارند می توانند برای برنامه آزمایش آزمایش یا ثبت نام برای شرکت در این پروژه پیش ثبت نام را انجام دهند. افرادی که تصمیم می گیرند در این پروژه شرکت داشته باشند آزمایشPCR رایگانی که خودشان ارائه می دهند را انجام خواهند داد و توسط یک مرکز ارائه خدمات سلامتی مورد نظارت قرار می گیرند.  این نظارت می تواند توسط یک فرد یا ویدئو باشد. آزمایشاتی که توسط خود فرد انجام می شوند به روشی آسان و در محلی که در فرودگاه تعبیه شده است انجام می شوند.

نمایش خبر  فهرست منتشرشده کانادا از هتل ‌های مجاز دولت برای قرنطینه

نتایج آزمایش در طی 48 ساعت در سیستم اطلاعات ازمایش انتاریو و واحد های سلامت در دسترس خواهد بود. این آزمایشات مسافران را از قرنطینه اجباری معاف نمی کند.

شایان ذکر است که تمام مسافران بین المللی که به کانادا می رسند یا قصد بازگشت از آنجا را دارند باید 14 روز در قرنطینه اجباری باشند، و این قرنطینه اجباری به منفی یا مثبت بودن آزمایششان ارتباطی ندارد.

این  برنامه به ضوابط جدید دولت کانادایی که در 7 ژانویه اعمال شد اضافه می شود و مسافرانی که به کانادا وارد می شوند را ملزم می کند تا اثبات کنند که در سه روز قبل از سفر و رسیدن به کانادا آزمایششان منفی شده است. مسافران ملزم هستند تا با استفاده از ابزارها و روش های موجود در فرودگاه نظارت وضعیت خود را سازمان دهی کنند.

استان انتاریو عنوان کرده است که با دولت فدرال کار خواهد کرد تا برای افراذی که آزمایش کوید آنها منفی شده است قرنطینه اجباری را تغییر دهند.

یک پروژه پایلوت کنترل وضعیت مشابه برای ویروس کرونا در ماه نوامبر در فرودگاه کلگری در آلبرتا راه اندازی شده بود.

طبق گزارش اداره سلامت آلبرتا، پروژه پایلوت موفق بوده است و علارغم ضوابط نظراتی جدید اعلام شده ی دولت فدرال کانادا در هفته های اخیر ادامه خواهد دشت.

مرزهای کانادا حداقل تا 21 ژانویه 2021، با چند معافیت به روی اکثر اتباع خارجی بسته خواهند بود.