ردکردن این
کانادا 7300 درخواست مهاجرتی بیشتر نسبت به میزان مورد نظر برای روند فارغ التحصیل بین المللی پذیرفت

تاریخ انتشار

بخاطر خطای فنی، اداره مهاجرت کانادا 7300 درخواست اضافی برای روند فارغ التحصیلی روند های جدید اقامت موقت به اقامت دائم را پذیرفت.

طی 25 ساعت پس از شروع پذیرش درخواست تحت 6 مسیر مهاجرتی جدید، دسته فرعی فارغ التحصیلان بین المللی به سقف 40.000 درخواست رسید. اما مشخص شد که اداره مهاجرت بیش از 7300 پرونده بیشتر از ظرفیت ای ن دسته فرعی دریافت کرده است.

در واقع، زمانی که دو متقاضی وارد پورتال پذیرش شده و درخواست خود را دقیقاً همزمان ارسال می‌کنند، سیستم گاهی اوقات آن را به عنوان یک درخواست در نظر می‌گیرد. بدین ترتیب، 7307 درخواست اضافی در سیستم ثبت شده است. اما این خطای فنی به نفع متقاضیان بود، زیرا کانادا قصد دارد درخواست‌ های جدید را علاوه بر 40.000 پرونده قبلی مورد رسیدگی قرار دهد. هرچند برخی از افراد این تصمیم را عادلانه نمی دانند.

در هر صورت، این خطای فنی در دست بررسی است تا اتفاق مشابه برای سایردسته های فرعی رخ ندهد.

6 مسیر مهاجرتی جدید که در روز 6 می سال جاری راه اندازی شد، برای نیروی کار مهم، فارغ التحصیلان بین المللی، و فرانسوی زبانانی مناسب است که به عنوان مقیم موقت در کانادا حضور داشته، و قصد دریافت اقامت دائم را دارند. از این رو، این مسیرها تحت عنوان  تبدیل اقامت موقت به دائم شناخته می‌شوند. پذیرش درخواست تا روز 5 نوامبر (یا تا تکمیل ظرفیت دسته های فرعی) ادامه خواهد یافت.

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا قصد دارد حدود 90،000 مقیم دائم تحت این دسته های فرعی در کشور بپذیرد. تمرکز بر ارائه مسیر اقامت دائم به متقاضیان در کانادا، بدلیل محدودیت‌ های کرونایی برای متقاضیان مهاجرت در خارج از کشور می‌باشد.

نمایش خبر  وقتی که خارج از کانادا کارت PR شما منقضی شد چه اقدامی باید انجام دهید

میزان پذیرش درخواست‌ ها دردسته های مهاجرتی جدید، به شرح زیر است:

  • نیروی کار در کانادا – دسته فرعی A برای نیروی کار حیاتی در بخش مراقبت‌های بهداشتی (20،000 درخواست)
  • نیروی کار در کانادا – دسته فرعی B برای نیروی کار حیاتی در سایر بخش‌ها (تکمیل ظرفیت)
  • فارغ التحصیلان بین الملل (40،000 درخواست) (تکمیل ظرفیت)
  • نیروی کار در کانادا – دسته فرعی A برای نیروی کار حیاتی فرانسه‌زبان در بخش مراقبت‌های بهداشتی  (بدون سقف پذیرش)
  • نیروی کار در کانادا – دسته فرعی B برای نیروی کار حیاتی فرانسه‌زبان در سایر بخش‌ها (بدون سقف پذیرش)
  • فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان (بدون سقف پذیرش)

 

مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت کانادا، ماه گذشته از روش جدید “مجوز کار باز”  خبر داد که برای نیروی کار مهم و فارغ التحصیلان بین الملل در کانادا در نظر گرفته شده است. از تاریخ 26 جولای 2021، نیروی کار مهم و فارغ التحصیلان بین المللی که تحت 6 روند مهاجرتی جدید، درخواست داده اند، می توانند مجوز کار بگیرند و تا زمان تصمیم نهایی اداره مهاجرت در مورد پرونده خود، در کانادا مشغول به کار شوند.