ردکردن این
کانادا 100 میلیون دلار برای حمایت از بهم پیوستن تازه واردان در دوران شیوع صرف می کند.

تاریخ انتشار

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا اخیرا اعلام کرد که بودجه 100 میلیون دلاری به افزایش خدمات اسکان و استقرار تازه واردان در دوران کرونا اختصاص داده است.

این بودجه طی سه سال آینده، آسان شده و با هدف ارائه خدمات مسکن به مهاجران طی دوران کووید19 و پس از آن در نظر گرفته شده است.

این بودجه توسط برنامه بهبود خدمات ارائه شده توسط اداره مهاجرت، تأمین خواهد شد. به طور معمول، زیرساخت‌ ها و پروژه‌ های جدیدی که ارائه دهندگان خدمات اسکان و استقرار، در زمینه‌هایی مانند اطلاع رسانی، آموزش زبان، افزایش مهارت، اشتغال، و ارتباطات اجتماعی ارائه می‌ دهند، توسط برنامه SDI در کانادا پشتیبانی می‌ شود.

در حال حاضر، اداره مهاجرت قصد دارد بودجه 78 پروژه مربوط به اسکان تازه واردان را با استفاده از برنامه SDI تأمین کند.

به گفته آقای مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، خدمات اسکان و استقرار نقش اساسی در سیستم مهاجرت کانادا ایفا می‌کند، زیرا خدمات و تجهیزات لازم برای مسکن، آموزش زبان، و کاریابی را در اختیار تازه واردان قرار می‌ دهد. با توجه به اینکه ادغام مهاجران در دوران کرونا، چالش برانگیزتر شده، برنامه SDI در پی بهبود زیرساخت‌ های فعلی و ارتقاء آنها به سیستم‌ های مدرن‌ تر است.

بدین ترتیب، تازه واردان قادرند طی دوران ویروس کرونا و حتی پس از آن نیز، از خدمات مناسب بهره مند شوند. این خدمات که توسط دولت کانادا ارائه می‌ شود برای مهاجران گروه اقتصادی، گروه خانواده، گروه پناهندگان، و همچنین افراد تحت حمایت در نظر گرفته شده است. تازه واردان با استفاده از زیرساخت‌ های موردنیاز، در بازار کار و جامعه کانادا بهتر ادغام شده، و در نتیجه به رشد اقتصادی این کشور کمک خواهند کرد.

نمایش خبر  آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

بر اساس نتایج به دست آمده در سال 2021، اکثر مهاجرانی که از تسهیلات اسکان و استقرار بهره مند شده اند، اظهار داشتند که این خدمات مطابق با نیازهای آنها بوده و باعث بهبود مهارت‌ های آنان شده است. به علاوه، تازه واردان از این خدمات برای افزایش اطلاعات خود در مورد زندگی و فرهنگ کانادایی استفاده کرده اند. تمامی این موارد، باعث ادغام سریع‌ تر آنها در جوامع محلی خود شده است.

طبق گزارش IRCC، از تاریخ 1 آوریل سال 2015 تا 31 مارس سال 2019، بیش از یک میلیون تازه وارد خدمات اسکان و استقرار در کانادا را دریافت کردند.

دولت کانادا همچنین قصد دارد حدود 430 میلیون دلار برای نوسازی زیرساخت‌های بخش فناوری اطلاعات با هدف جایگزینی «سیستم مدیریت پرونده جهانی» GCMS در نظر بگیرد. به علاوه، طی سه سال آینده، حدود 110 میلیون دلار را به برنامه نیروی کار موقت خارجی اختصاص خواهد داد.

بر اساس «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال‌های 2021 تا 2023، کانادا به دنبال استقبال از 401000 مهاجر جدید در هر سال است. این بلندپروازانه‌ترین طرح ظرفیت مهاجر در تاریخ کانادا است. شایان ذکر است که اداره مهاجرت کانادا سالانه تقریباً 2 میلیارد دلار صرف کمک‌های مربوط به اسکان و استقرار مهاجران می‌کند، که بالاترین میزان در جهان است.