ردکردن این
کانادا در ماه ژانویه ۲۰۲۱ از ۲۵ هزار مهاجر دعوت کرد

تاریخ انتشار

کانادا تاکنون در مسیر دستیابی به هدف بلند پروازانه خود، یعنی پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در کشور، می باشد.

میزان مهاجرت کانادا در حال جبران است.

اطلاعات منتشر شده از سوی اداره مهاجرت کانادا نشان می دهد که کانادا در ماه ژانویه ۲۰۲۱ پذیرای ۲۴۶۶۵ مقیم دائمی جدید بود. در مقایسه با دوران قبل از شروع ویروس کرونا این میزان قابل توجه است. در واقع ماه ژانویه مهمترین ماه برای مهاجرت کانادایی از فوریه سال ۲۰۲۰ بوده است.

پیش از دوران شیوع ویروس کرونا، کانادا  هر ماه بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار مهاجر جدید را در کشور می پذیرفت.

مهاجرت کانادایی به شدت تحت تاثیر فصل می باشد. تازه واردانی که به کشور می آیند در فصل بهار و تابستان به تعداد بیشتری هستند. این بدان دلیل است که فصل ‌های گرم تر فرایند اقامت و سکونت آنها را ساده تر می کند. علاوه بر این، خانواده هایی که به دنبال اقامت در کانادا هستند به راحتی می ‌توانند در پایان تعطیلات تابستانی به این مهم دست یابند. زیرا مدارس و کار در کانادا در ماه سپتامبر آغاز به کار می کنند.

این وضعیت عادی امور به خاطر محدودیت های سفر اعمال شده از ۱۸ مارس ۲۰۲۰ برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با وقفه روبرو شد. از آن پس سطوح مهاجرتی به شدت ضعیف شده است و کانادا نتوانسته است تا ماه ژانویه از میزان پذیرش ۲۰ هزار مهاجر در هر ماه پیشی بگیرد.

تنها ۱۸۴۳۷۰ مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ وارد کشور شدند و از هدف اداره مهاجرت کانادا، که ۱۴۱ هزار مهاجر بود، کمتر است. این ضعیف ترین سال برای مهاجرت کانادایی از سال ۱۹۹۸ محسوب می‌شود. برای جبران این کمبود وزیر مهاجرت کانادا مارک مندیچینو، اعلام کرد که کانادا تمایل دارد در سال ۲۰۲۱  تعداد۴۰۱ هزار تابع دائمی جدید را در کشور بپذیرد. اگر کانادا به این مهم دست یابد این میزان به بالاترین نرخ در تاریخ مهاجرت کانادا خواهد رسید که برابر با ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۱۹۱۳ است.

نمایش خبر  دراو برنامه کاندیدای استانی آلبرتا: CRS تا ۳۰۱ امتیاز افت داشت

شیوع قوی در این سال ها حاکی از این است که کانادا موقعیت خوبی برای رسیدن به هدف مهاجرتی بلندپروازانه خود تا پایان سال جاری دارد. اگر الگوهای پذیرش فصلی مهاجر به صورت عادی در بیاید می توانیم انتظار داشته باشیم که مهاجرت در نهایت تا پایان فصل تابستان از پذیرش ماهانه ۳۵ هزار مهاجر فراتر رود. علاوه بر این، در پایان سال به خاطر دراو های تاریخی اخیر اکسپرس انتری که در ۱۳ فوریه توسط اداره مهاجرت کانادا برگزار شد، می توانیم شاهد اوج گرفتن تعداد مقیمان دائمی در کشور باشیم. معمولاً تحت سیستم اکسپرس و فرایند های عادی پذیرش  و ورود افراد به کشور ۹ ماه زمان لازم است. انتظار می رود این اوج در ماه‌ های نوامبر یا دسامبر باشد. در ماه های اخیر مندیچینو و اداره مهاجرت کانادا  درمورد ایجاد تغییراتی موقتی در استراتژی  صحبت هایی کرده‌اند. اداره مهاجرت کانادا قصد دارد تغییراتی ایجاد کند، همچنانکه بسیاری از افراد ساکن کانادا در حال حاضر با برآورده کردن شرایط می ‌توانند به اقامت دائم دست یابند و از این رو اداره مهاجرت کانادا می تواند به هدف ۴۰۱ هزار پذیرش در سال جاری دست یابد.

علاوه بر نظر های عمومی ارائه شده توسط مندچینو، تعدادی از اقدامات انجام شده از سوی اداره مهاجرت کانادا نشان می دهد که دولت کانادا به این تغییرات موقتی در استراتژی خود متعهد است. در حالیکه اداره مهاجرت کانادا از متقاضیان در سرتاسر دنیا، مانند متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص دعوت می کرد، تا پایان سال ۲۰۲۰ برای اقامت دائم درخواست دهند و در حال حاضر اداره مهاجرت بر دعوت از متقاضیان متمرکز است که در حال حاضر در کانادا حضور دارند، از آغاز سال جاری دراو های اکسپرس انتری تنها متقاضیان دسته تجربه کانادایی و برنامه کاندیدای استانی متمرکز بوده است.  در تاریخ ۱۳ فوریه اداره مهاجرت کانادا بزرگترین دراو اکسپرس انتری خود را برگزار کرد و از طریق آن از ۲۷ هزار و ۳۳۲ متقاضی مهاجرتی در دسته تجربه کانادایی دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند این دراو نسبت به دراوهای گذشته شش برابر بزرگتر بود.

نمایش خبر  وبینار : چطور در کانادا شغل پیدا کنم، وبینار توسط کاناداویزا و اسکوشیابانک ارائه می شود

اکسپرس انتری راه اصلی کانادا برای پذیرش نیرو های کار متخصص برای مهاجرت به این کشور است. به طور کلی بیش از نیمی از دعوت شدگان تحت روند اکسپرس انتری، تحت برنامه نیروی کار متخصص فدرال هستند؛ درحالی که متقاضیان برنامه کاندیدای استانی و دسته تجربه کانادایی در اقلیت می باشند. از آغاز دوران شیوع ویروس کرونا این وضعیت معکوس شده است به طوری که در ۱۳ فوریه تمام متقاضیان دسته تجربه کانادایی دعوت شدند.

با در نظر گرفتن ماهیت رو به رشد محدودیت های سفر انتظار می‌رود که اکثر افرادی که به‌طور رسمی مقیم دائمی می ‌شوند، افرادی باشند که در کل دوران شیوع ویروس کرونا در کشور حضور داشته اند. کانادا جمعیت زیادی از نیروهای کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی را دارد که از ۱۰۰ روش مختلف مهاجرت نیروی کار متخصص کانادا بهره مند می شوند. این برنامه ها مناسب افرادی هستند که دارای تجربی تخصصی هستند و آن دسته از افرادی که دارای تحصیلات و تجربه کار کانادا می باشند از امتیازات بیشتری بهره مند خواهند شد.

تحقیقات اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که تجربه کانادایی نشانگر موفقیت مهاجران در بازار کار است. با نظر به آینده، اداره مهاجرت ‌کانادا عنوان کرده است که همچنان با بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا، نیرو های کار متخصص بیشتری را در کشور خواهد پذیرفت. در حال حاضر بسیاری از نیروهای کار متخصص که تاییدیه مهاجرت از کانادا دریافت را کرده‌اند، به خاطر محدودیت های سفر امکان ورود به کشور را ندارند. در حالی که همچنان پیش بینی آینده کار ساده ای نیست، تحولات اخیر این امید را به همراه داشته است که بدترین شیوع را پشت سر گذاشته ایم .تعداد مبتلایان روزانه از ماه ژانویه در کانادا کاهش یافته است. ایالات متحده هر روز بیش از ۲ میلیون دوز واکسن تزریق می کنند. همچنین نرخ جهانی تزریق واکسن نیز رو به افزایش است. این موارد نشان می ‌دهند که روند های مثبتی در پیش خواهد بود و کانادا همچنان در موقعیت بهتری است و انتظار می‌رود که محدودیت های سفر در سال جدید کاهش یابند.

نمایش خبر  تحقیقات نشان می دهند که کانادا چگونه پیامدهای اقتصادی برای مهاجران را بهبود می بخشد