ردکردن این
کانادا در ماه مارس ۳۰۳ هزار شغل اضافه می ‌کند

تاریخ انتشار

تحقیق نیروی کار از سوی اداره آمار کانادا نشان می‌ دهد که رشد سریع اقتصادی در ماه مارس پدید آمده است اما این رشد دائمی نخواهد بود.

اقتصاد کانادا حتی به رشد پیش از دوران شیوع ویروس کرونا در ماه مارس بسیار نزدیک است.

اداره آمار کانادا شرایط بازار کار در طول یک هفته از ماه مارس یعنی چهاردهم تا بیستم ماه مارس را مورد بررسی قرار داد. این درست زمانی بود که سومین موج ویروس کرونا آغاز شد.  ضوابط سلامت عمومی در چند استان از محدودیت کمتری برخوردار بودند دستورات مربوط به قرنطینه در منزل برای تمام مناطق آنتاریو برداشته شده بودند گرچه خدمات مراقبت شخصی و سرگرمی همچنین رستوران های حضوری در چند منطقه مانند تورنتو بسته ماندند.

تعداد افراد به کار گرفته شده در ماه مارس تنها یک و نیم درصد کمتر از ماه فوریه ۲۰۲۰ بود، که ماه قبل از شیوع ویروس کرونا بود، گرچه بیکاری تا ۳۲ درصد بالا رفت.

با بیشترین افزایش در اونتاریو، آلبرتا، و کبک می توان شاهد افزایش مشاغل در سرتاسر استان ها بود. بسیاری از مشاغل در صنایع تحت تاثیر ویروس کرونا مانند خرده فروشی، خدمات غذا و اقامتگاه ها جبران شدند. استخدام در بخش اطلاعات فرهنگ و خدمات سرگرمی برای اولین بار از ماه سپتامبر افزایش داشت.

 

افزایش اشتغال در صنایع با بیشترین تعداد مهاجران

مهاجران به ‌طور بدی تحت تاثیر شوخی ویروس کرونا قرار گرفته اند. از طرفی به خاطر این که بسیاری از مهاجران در صنایعی استخدام می شوند که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و محدودیت های مربوط به آن قرار گرفته اند با این وجود برخی از این صنایع آسیب دیده شاهد بازگشت کمی بوده‌اند

نمایش خبر  دیپورت مقیم دائم کانادایی به خاطر جرایم جدی

طبق اطلاعات توافق ۲۰۱۶،  صنعت خرده فروشی ۴۵۰,۰۰۰ مهاجرم استخدام میکند کاهش مشاغل در ماه ژانویه در ماه مارچ به طور کامل مجدداً جبران شد.

۲۱ هزار فرد دیگر شاغل در خدمات غذا و مسکن نیز بودند که افزایش بیش از ۲ درصد را در پی داشت این صنعت حدود ۳۴۶ هزار مهاجر استخدام می کند.

صنعت ساخت و ساز که بیش از ۲۳۸ مهاجر را استخدام میکند بیشترین تاثیر جبران مشاغل از دست رفته را در بخش تولید کالا داشت.

همچنین در صنایع مهاجر محور مانند کمک های اجتماعی و مراقبت و سلامت رشد زیادی وجود داشت که حدود ۵۲۳ هزار مهاجر استخدام شدند و در بخش خدمات آموزشی بیش از ۲۶۴ هزار کار مهاجرتی وجود داشت این دستاوردهای جدید همگی به افزایش اشتغال ملی در ماه آخر کمک کردند.

 

نرخ اشتغال برای بسیاری از مهاجران تازه وارد پایدار باقی می ماند

محدودیت های سفر کانادا تعداد تازه واردان به کانادا را چهار محدودیت کرده است در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۸۴ هزار تا زواران توانستند به اقامت دائم دست یابند اداره آمار کانادا مهاجران اخیر را از میان افرادی انتخاب کرده است که برای این کشور بوده اند. از آنجایی که تعداد مهاجران اخیر کم است و نرخ جمعیت به سرعت کاهش یافته است نرخ اشتغال برای این گروه ثابت باقی مانده است. در ۳ ماه منتهی به ماه مارس نرخ اشتغال برای تمام مهاجران اخیر حدود ۶۵ درصد بود ،که دارای تغییر کمی از ۳ ماهه منتهی به ماه فوریه سال ۲۰۲۰ است.

 

کانادا می تواند مجدداً در ماه آوریل اشتغال به دست آمده را از دست دهد

همچنان که کانادا وارد موج سوم ویروس کرونا می ‌شود، بسیاری از استان ها  ضوابط سلامت عمومی را اجرا کردند که اشتغال را تحت تاثیر قرار می دهد. در اونتاریو بسیاری از  مشاغل غیر ضروری تا ماه آینده بسته هستند. محدودیت ها در کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا نیز بیشتر تحت تاثیر تعطیلی های مربوط به ویروس کرونا  احتمالاً در ماه آوریل در تحقیقات نیروی کار قابل مشاهده خواهد بود، که انتظار می ‌رود در هفتم می منتشر شود.

نمایش خبر  شورای تجاری برای بودجه بندی مهاجران متخصص دیدار می کنند