ردکردن این
کانادا اکنون درخواست های شهروندی را می پذیرد

تاریخ انتشار

این زیرساخت جدید تا اطلاع ثانوی در حال حاضر تنها برای افراد مجرد قابل استفاده استو این پورتال در ادامه در سال جاری به روی خانواده ها باز خواهد شد.

مقیمان دائمی کانادایی می توانند برای شهروندی آنلاین درخواست خود را ارائه دهند.

اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC) در روز 11 آگوست، پورتال آنلاین جدید را برای مقیمان دائم راه اندازی کرد که به آنها اجازه می‌دهد درخواست‌ های شهروندی خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

در حال حاضر، این پورتال تنها برای متقاضیان مجرد بالای 18 سال در دسترس است. اعضای خانواده، نمایندگان، و افرادی که در کانادا حضور ندارند، واجد شرایط برای درخواست در این روش نیستند.

اداره مهاجرت کانادا قصد دارد در ادامه سال جاری، استفاده از این پورتال آنلاین را برای اعضای خانواده و فرزندان وابسته زیر 18 سال، فراهم کند. در سال 2022، این پورتال در اختیار نمایندگان و برخی افراد خاص که خارج از کانادا اقامت دارند، قرار خواهد گرفت.

متقاضیانی که قبل از تاریخ مذکور، درخواست کاغذی خود را ارسال کرده اند، نباید برای درخواست آنلاین اقدام کنند.

افراد مجردی که مقیم دائم کانادا هستند، هم اکنون می‌توانند مدارک موردنیاز و رسید پرداخت هزینه شهروندی را در پورتال آنلاین جدید، بارگذاری کرده و برای دریافت پرینت تأییدیه درخواست خود، اقدام کنند.

 

مدرن سازی سیستم مهاجرت کانادا

به گفته آقای مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت، دورنمایی که کانادا برای سیستم مهاجرتی در نظر دارد این است که فرایند ارسال درخواست بطور کل به صورت آنلاین و بدون حضور انجام شود.

از ماه مارس سال 2020، کانادا همچنین آزمون‌ های شهروندی و مراسم خوشامدگویی از شهروندان جدید را به صورت آنلاین انجام داده است.

نمایش خبر  ابزار جدید می‌تواند به مهاجران کمک کند تا در مورد محل زندگی خود در کانادا تصمیم گیری کنند

به علاوه، تعدادی از برنامه‌ های مهاجرتی کانادا از تاریخ 1 آپریل سال جاری، به پروسه آنلاین تغییر یافتند. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • برنامه های کاندیدای استانی (PNP) مجزا از اکسپرس انتری
  • پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی
  • پایلوت کشاورزی-غذایی
  • پایلوت مهاجرت آتلانتیک
  • برنامه سرمایه گذاران منتخب کبک
  • برنامه کارآفرینان کبک
  • برنامه خود اشتغالان کبک

علاوه بر موارد ذکر شده کانادا قصد دارد طی پنج سال آینده، حدود  430 میلیون دلار به ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای دریافت و پردازش تمامی درخواست‌ های مهاجرتی اختصاص دهد.