ردکردن این
چطور میتوانیم از همسر خود در هنگ کنگ برای مهاجرت کانادایی حمایت کنید

تاریخ انتشار

مروری بر فرایند اسپانسرشیپ همسری و شریک زندگی برای مردم هنگ‌کنگ و کانادایی هایی که آنها را دوست دارند.

تعهدنامه ای را امضا می کنید که تایید می کند از نظر مالی مسئول خود، شریک زندگیتان و تمام فرزندان وابسته تان هستید اگر وابستگان شما دیگر کمک‌های اجتماعی را دریافت کنند شما باید تمام مبلغ پرداخت شده در طول دوران گذشته را پرداخت کنید.

اگر یک کانادایی هستید و می خواهید از همسر یا شریک زندگی خود از هنگ‌کنگ برای رسیدن به مهاجرت کانادایی حمایت کنید اولین گام این است که بررسی کنید که آیا شرایط لازم را دارا می باشید یا خیر . به عنوان یک اسپانسر شما یک شهروند کانادایی بوده یا اقامت دائم داشته باشید و یا از ملیت های اولیه  باشید و بالای ۱۸ سال داشته باشید. علاوه بر این باید یک شرایط خاص می‌تواند شما را  در فرایند اسپانسر شدن رد صلاحیت کند. با تخلفات کیفری خشونت آمیز، و یا در صورتی که نتوانید وام مهاجرتی را پرداخت کنید ، در حال ورشکست شدن باشید یا اگر در طی سه سال گذشته اسپانسر همسر قبلی خود بوده اید این امکان وجود  دارد که برای این برنامه مهاجرتی رد صلاحیت شوید. این ها تنها برخی از فاکتورهایی هستند که صلاحیت شما را برای اسپانسر شدن تحت تاثیر قرار می ‌دهند.

اگر قرار است تحت اسپانسر یک فرد کانادایی باشید،  شما نیز باید برای تحت  این روند واجد شرایط باشید، به این معنا که باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشید سوابق کیفری شما بررسی شده باشد و بررسی های پزشکی برای شما انجام شده باشد. اداره مهاجرت کانادا به دنبال این است که بررسی کند آیا رابطه شما واقعی است یا خیر.

نمایش خبر  چطور امور مالی خود را به عنوان یک مهاجر تازه وارد مدیریت کنید

اسپانسرشیپ داخل کشور و خارج از کشور برای تابعان هنگ کنگ

اگر در هنگ کنگ زندگی می کنید در حالی که شما و پارتنر کانادایی شما تحت فرآیند اسپانسرشیپی قرار دارید می توانید خود را متقاضی برون ‌مرزی در نظر بگیرید. این امکان وجود دارد که پارتنر کانادایی شما در کل دوره فرایند رسیدگی به درخواست شما همراه با شما در در هنگ کنگ اقامت داشته باشد. در ماه فوریه اداره مهاجرت کانادا یک مجوز کار باز را برای مردم هنگ کنگ راه ‌اندازی کرد که این افراد از یک موسسه آموزش عالیفارغ التحصیل شده بودند. در بحبوحه محدودیت های سفر ویروس کرونا مردم هنگ کنگ که خارج از کانادا هستند، برای ورود به کشور نیاز به معاف شدن از محدودیت های سفر دارند. همسر یا شریک زندگی یک فرد کانادایی معاف از محدودیت های سفر است اما هنوز باید از ضوابط سلامت عمومی تبعیت کنند.

چه اسناد و مدارکی را از هنگ کنگ نیاز دارید؟

اداره مهاجرت کانادا مرتباً قوانین و راهنمایی ها را تغییر می ‌دهد. دستور العمل ها برای تابعان خارجی به وضعیت اقامت شما وابسته است، از کجا درخواست خود را ارائه می دهید و شاید به سوابق سفر شما به پارتنر کانادایی تان مربوط باشد. دولت یک راهنمای درخواست با اطلاعات خاص و به روز فراهم می‌ کند. برای افرادبا تابعیت هنگ کنگ که در آن کشور زندگی می‌کنند. در حال حاضر دستورا لعمل‌های خاصی مربوط به مدارک مورد نیاز در وب سایت اداره مهاجرت کانادا در دسترس است در زمان نوشتن این مقاله اداره مهاجرت کانادا از مردم متولد چین پس از سال ۱۹۹۶ خواست تا یک نسخه رسمی از مجوز مدرک تولد خود را ارائه دهند. اگر جزو این گروه سنی با این شرایط تولد هستید و امکان ارائه این مدرک را ندارید باید دلیل عدم ارائه این مدرک را توضیح دهید.

نمایش خبر  مواردی که باید در مورد برنامه های مهاجرتی جدید کانادا بدانید

دارندگان پاسپورت هنگ‌کنگ باید ثبت خانواده « هوکو» و همچنین وضعیت تعهل برای کودکان ۱۶ ساله و بالاتر را ارائه دهند.

اگر در هنگ کنگ از همسر خود جدا شده اید باید یک مجوز در این باره ارائه دهید.

پس از ثبت درخواست چه اتفاقی می‌افتد؟

فرآیند زمانی شروع می شود که اداره مهاجرت کانادا درخواست کامل شما را دریافت کند. اگر اداره مهاجرت مشخص کند که درخواست شما ناقص است آن را باز پس می فرست.  اداره مهاجرت کانادا ۱۲ ماه برای رسیدگی به این نوع از درخواست ها در نظر می ‌گیرد. در ماه مارس سال ۲۰۲۱ کانادا ظرفیت رسیدگی به دسته اسپانسرشیپ  خانواده را افزایش داد تا بتواند بر استاندار یک ساله خود پا بر جا بماند. در طول این دوره رسیدگی به درخواست ها، اداره مهاجرت کانادا از همسران خارجی مدارک مربوط به بیومتریک و مدارک پزشکی را درخواست کرد. آنها برای ارسال ۳۰ روز کاری زمان در اختیار دارند و ممکن است اداره مهاجرت کانادا درخواست اطلاعات دیگری و مصاحبه حضوری را نیز بدهد.

می‌توانید وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین دنبال کنید، تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در مورد درخواست شما تصمیم گیری کند. اداره مهاجرت کانادا دستور العمل ها در مورد گام های نهایی که همسر شریک زندگی خارجی شما باید برای رسیدن به اقامت دائم بردارد تصمیم گیری خواهد کرد.

آخرین گام ورود به کشور است و پس از آن می ‌توانید به صورت رسمی مقیم دائمی کشور شوید.