ردکردن این
چطور در طول شیوع اولین شغلم در کانادا را به دست آوردم

تاریخ انتشار

داستان یک تازه وارد به کانادا در مورد نحوه پیدا کردن شغل در دوران بحران کرونا.

من در نهایت شغل رویاها یم را در کانادا پیدا کردم اما مسیر من عجیب و غیر عادی بود.

مهاجرت به یک کشور جدید گام بزرگی در زندگی هر فردی محسوب می‌شود. اما اگر این روند به درستی انجام شود می‌ تواند به شادی برای تمام عمر او تبدیل شود. یک زندگی بهتر و شانس زندگی بر اساس رویاهای اش را به او هدیه دهد.  پس از کارکردن برای بیش از هفت سال در هندوستان تصمیم گرفم برای کشف فرهنگ غربی به کانادا مهاجرت کنم. گرچه کمی در مورد پیدا کردن شغل در زمینه تحصیلی خودم نگران بودم هنوز اطمینان داشتم که دیر یا زود می توانم شغل مورد نظر را در کانادا به دست آورم.

من یک حسابدار با تجربه کاری در بخش مشاوره در دو شرکت بزرگ کانادا هستم. می دانستم که با پروفایل قوی وارد کانادا می شوند حتی پس از دریافت تاییدیه اقامت دائم خود در هندوستان طرفیع شغل گرفتم. ولی به نحوی برنامه  ‌ریزی کردم که در ماه مارس ۲۰۲۰ وارد کانادا شوم، همه چیز به نحوی پیش می رفت که تصور می کردم به رویای خود رسیده ام اما فکر می کردم این مقصد برای من چه چیزهایی کنار گذاشته است.

 

این رویا به یک کابوس تبدیل شد

من شغلم را ترک کردم و برای ۱۸ مارس ۲۰۲۰ پرواز خود را رزرو کردم. و در این حین دنیا به سوی تعطیلی های شیوع ویروس کرونا رفت. کمی بعد از آن، دولت کانادا مرزها را بست و در همان روز نباید پرواز ها از هند خارج می شدند. دولت گفت شهروندان کانادایی و تابعان دائمی مجاز به سفر هستند، اما هیچ توضیحی برای افراد در موقعیت من داده نشد. قطعاً از نظر رسمی یک تابع دائمی نبودند و تنها تاییدیه اقامت دائم داشتم.

ماه مارس ۲۰۲۰ یک دوره آشفته و به هم ریخته بود. به نظر می ‌آمد که سفرها بسیار پرخطر باشند و هیچ توضیحی از سوی دولت کانادا در مورد دارندگان تاییدیه اقامت دائم ارائه نشد. من تصمیم گرفتم پرواز را به تاخیر بیاندازم. مانند هر فرد دیگری آرزو داشتم که این یک مشکل کوتاه مدت باشد و به زودی بتوانم امکان سفر به کانادا را داشته باشم. حدود یک هفته بعد دولت کانادا از معافیت ها برای دارندگان تاییدیه ویزا مانند من خبر داد اما پس از آن هندوستان از ضوابط سخت‌ گیرانه تعطیلی ‌ها اطلاع‌ رسانی کرد پرواز های بین المللی کنسل شدند و من امکان خروج از کشور را نداشتند و تنها جایی که می توانستم بروم فروشگاه و سوپرمارکت بود.

نمایش خبر  اکسپرس انتری: کانادا در دراو تاریخی روز یکشنبه خود از ۲۷۳۳۲ متقاضی مهاجرتی دعوت می‌کند

در ماه ژوئن، تعطیلی ها همچنان برقرار بود و پرواز های بین المللی به شدت محدود شده بودند، من یکی از هزاران تابع دائمی تایید شده در دنیا بودم که نمی توانست پیش از انقضای تاییدیه اقامت دائم خود به کانادا سفر کند. در ابتدا باور داشتم که اداره مهاجرت کانادا از تمام ما حمایت می کند اما این واقعیت نداشت.

اداره مهاجرت کانادا ماه های زیادی را صرف تمدید این محدودیت ها کرد و هرگز هیچ زمان مشخصی برای بازگشت به روال قبل مطرح نکرد. و در شرایطی بودم که هیچ شغلی نداشتم و هیچ اطمینانی برای تمدید تاییدیه اقامت دائم من وجود نداشت و زندگی و مانند یک کابوس بود. روزها و هفته ها می گذشتند اما اتفاقی نمی افتاد. تمام آن نا امیدی و شرایط دردناک بود که من تجربه می‌کردم.

آن هشت ماه مرا به شدت از لحاظ روحی احساسی فیزیکی و مالی تحت تاثیر قرار داد. من در ماه آوریل یک فرصت شغلی کانادایی را از دست دادم بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دلار را صرف خرید بلیط هواپیما کردن و آن را کاملا از دست داده و نمی توانستم برای هیچ شغل کانادایی درخواست هم زیرا هنوز مقیم دائم کشور نبودم و هیچ شماره بیمه اجتماعی حساب بانکی نداشتم.

علاوه بر آن می‌تواند به شغل قبلی خود بازگردند و از آن جایی که دولت کانادا هیچ زمان مشخصی را تایید کرده بود نمی توانستم در هندوستان نیز مشغول به کار شوم.

خوشبختانه یا متاسفانه من تنها فردی نبودم که در این شرایط بودند پانزده تابع ‌دائمی در انتظار یک خبر خوب بودند و متاسفانه بسیاری از آنها در این شرایط گیر افتاده بودند.

 

اولین ماه‌ ها در کانادا

من توانستم در ماه نوامبر تاییدیه اقامت دائم خود را دریافت کنم‌. بدون صرف وقت به فرودگاه رفتم اما برای پروازم دچار مشکل بودم ، زیرا هواپیمایی هندوستان به خاطر اینکه یک نسخه رنگی از نامه تمدید خود نداشتم مرا رد کردند.  حتی پس از بررسی ‌های مدارک مهاجرتی من از سوار کردن من به هواپیما خود داری کردند. پس از چند روز پر استرس در نهایت توانستند به کانادا راه یابم.

نمایش خبر  کانادا 7300 درخواست مهاجرتی بیشتر نسبت به میزان مورد نظر برای روند فارغ التحصیل بین المللی پذیرفت

اولین ماه های من در تورنتو بسیار دشوار بود، اما به همان اندازه نیز هیجان انگیز بود. در ماه نوامبر وارد کشور شدم و فوراً وارد دوران قرنطینه شدم و علاوه بر آن در همان زمان به دنبال شغل گشتم.

من اولین مصاحبه خود را در اوایل ماه ژانویه انجام دادم. مصاحبه من واقعا خوب بود و به اندازه کافی اطمینان داشتم که می‌ توانم یک پیشنهاد شغلی متناسب با پروفایل خود دریافت کنم . اما آن مصاحبه آغاز رد شدن های بسیار من در بسیاری از مصاحبه های دیگر بود. بازخورد شرکت این بود که من به اندازه کافی برای پیوستن به آن گروه کاری خوب هستم،  اما آنها این فرصت شغلی را به حالت تعویق در آورده اند. پس از یک سال بیکاری و زندگی با پس انداز خود در شهر گرانی مانند تورنتو در شرایط نفس گیری بودم. میخواستم همه این فرآیند را تمام کنم اما می دانستم تا زمانی که نفس میکشم هیچ چیزی تمام نمی شود .

در نهایت یک سال تمام زندگی من به حالت تعلیق در آمد. من برای یک شغل مشاور در مازاراس، یک شرکت خدمات حرفه ‌ای جهانی، درخواست دادم. من مصاحبه را انجام دادم و نامه پیشنهاد شغلی خود را در همان هفته دریافت کردم. آن یک شغل رویایی بود و این شانس خوبی برای من بود تا بتوانم عضوی از یک شرکت رو به رشد باشم که با بیش از ۹۰ کشور در سرتاسر دنیا کار می کند.

 

پیشنهادات من به عنوان یک تازه مهاجر برای یافتن شغلی در کانادا

 

۱. رزومه یک اصل مهم

تجربه شما نقش مهمی بازی می‌کند، اما نحوه ی ارائه آن در رزومه شما مهمتر از آن است. از این رو یک رزومه به سبک کانادایی اولین گام مهم برای جلب توجه مدیرانی است که قصد استخدام نیروی کار دارند. تمرکز بر موارد مهم و ویژگی‌های مهم رزومه شما شخصی سازی آن فرصت شغلی و نوشتن آن به سبک کانادایی بسیار مهم است. با افراد مطلوب در زمینه مورد نظر ارتباطا حاصل کنید.

نمایش خبر  در پی اعلام برنامه های جدید مهاجرتی کانادا وبسایت های آیلتس و CELPIP با مشکل روبرو شدند

۲. مستقیم از طریق وب سایت شرکت درخواست دهید

اکثر مهاجرانی که مندر  جستجوی شغلم با آنها تماس گرفتم،  گفتند که آنها اول درخواست‌ هایی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند که مستقیماً در وبسایت شرکت ثبت شده باشد. این برای من نیز صادق بود . در میان تمام تماس ‌های مصاحبه که من دریافت کرده بودم اکثر آنها از طریق درخواست ‌ها مستقیم بودند.

 

۳. شناسایی استراتژیک شرکت ها، استخدام کنندگان و افرادی که شما باید با آنها تماس حاصل کنید

تماس با افراد مورد نظر از زمینه کاری شما کمک می کند تا دیدگاه های مدیران استخدام کننده و افراد متخصص کانادایی در این زمینه را بشناسید ارتباط بده کردن با آنها کمک می کند تا بهتر بتوانید از پروفایل خود آگاهی پیدا کرده و نقاط ضعف خود را در آن زمینه بشناسید.

۴. صبر مهم است

حفظ روحیه در طول این دوره بسیار مهم است اینکه در یک مصاحبه رد شوید بسیار ناراحت کننده است مخصوصاً وقتی برای ماها شغلی نداشته باشد اما تلاش کنید تا صبر را در خود تقویت کنید .

 

۵. زمان ورود به کشور و جستجوی شغل به شدت مهم هستند

تقریباً هیچ فرصت شغلی از نوامبر تا شامی وجود نداشت طبق اطلاعات من این به خاطر چرخه تجارت های کانادایی بود که در دوران تعطیلات زمستانی کند شده بود و همین طور تاثیر شروع ویروس کرونا نیز مهم بود. در ماه‌های فوریه و مارس تماس‌های از چند مصاحبه دریافت کردم. از آنجایی که من شغل حال حاضر را پذیرفتم فرصت های شغلی جدید بسیاری را رد کردم.

 

۶. در نهایت رویاپردازی کنید و هیچگاه تسلیم نشوید

به عنوان یک نتیجه کلی قوی باشید و همیشه به خودتان باور داشته باشید. تصمیم گیری برای مهاجرت به هر کشوری یک گام بسیار مهم و بزرگ است. ممکن است دشواری هایی نیز در این مسیر با شما همراه باشد اما مهم است که تسلیم نشوید و امید خود را از دست ندهید . هیچ چیزی نمی ‌تواند مانع رسیدن شما به رویاهای تان شود. تا زمانی که بتوانید به هدفتان برسید قدم بردارید. زمانی که به هدفتان رسیدید از موفقیت خود لذت ببرید و یک رویای جدید بسازید.