ردکردن این
چطور برای مهاجرت کانادایی همسرتان از لبنان حمایت کنید

تاریخ انتشار

اگر همسر یا شریک زندگی شما در حال حاضر در لبنان زندگی می کند در اینجا می توانید از فرآیند اسپانسرشیپ کانادایی مطلع شوید.

اگر در کانادا هستید و همسر یا شریک زندگی شما در لبنان ساکن است اولین گام برای حمایت از آنها جهت رسیدن به کانادا و مهاجرت کانادایی بررسی شرایط صلاحیت سنجی آنها است.

به عنوان یک اسپانسر باید یک شهروند، تابع دائمی کانادا و یا ملیت اول و بالای ۱۸ سال باشید. علاوه بر این باید یک تعهد نامه را نیز امضا کنید که تایید می‌ کند، می توانید از نظر مالی خود، شریک زندگی یا فرزندان وابسته خود را تامین کنید. اگر وابستگان شما همچنان کمک های اجتماعی دریافت می کنند باید آنچه که در طول این سال ها دریافت کرده اند را باز پرداخت کنید.

شرایط خاصی وجود دارد که می تواند شما را برای اسپانسر شدن رد صلاحیت کند. علاوه بر تخلفات کیفری خشونت‌ آمیز اگر نتوانید یک وام مهاجرتی را پرداخت کنید، درحال ورشکستگی هستید، یا اگر در طی سه سال قبل از درخواست جدید، همسر قبلی خود را تحت حمایت داشتید پرونده شما پذیرفته نخواهد شد. اینها بخشی از فاکتورهای هستند که می‌توانند صلاحیت سنجی شما برای حمایت از همسر و شریک زندگی تان را تحت تأثیر قرار دهند.

همسر و شریک زندگی شما نیز باید صلاحیت لازم برای تحت حمایت قرار گرفتن را داشته باشد آنها باید بالای ۱۸ سال باشند و بررسی های پزشکی و سوء سابقه را گذرانده باشند.  از شما خواسته می شود تا به اداره مهاجرت کانادا نشان دهید که رابطه شما واقعی بوده و  تنها برای رسیدن به اقامت دائم کانادا ازدواج نکرده‌اید.

نمایش خبر  کانادا محدودیت های مرزی را تا 21 جولای تمدید می کند: وزیر امنیت عمومی

اسپانسرشیپ از داخل کشور و خارج از کشور

اگر همسر یا شریک زندگی شما در لبنان زندگی می کند و شما در حال تکمیل درخواست هستید پرونده شما به عنوان متقاضیان خارج از کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در کل دوره فرآیند این امکان برای شما وجود دارد که با همسر خود زندگی کنید اما باید نشان دهید که قصد دارید پس از تایید درخواست اقامت دائم به کانادا نقل مکان کنید.

اگر همسر یا شریک زندگی شما در حال حاضر با شما در کانادا زندگی می کند پرونده شما به عنوان متقاضی داخل کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تحت این فرآیند همسر یا شریک زندگی شما مجاز به داشتن مجوز کار باز است.

 

چه مدارکی مورد نیاز است؟

اداره مهاجرت کانادا به طور منظم قوانین را تغییر می دهد و بسته به وضعیت اقامت همسر شما در لبنان، و اینکه شما از کجا درخواست خود را ارائه دهید، این شرایط می تواند متغیر باشند. اگر شما و شریک زندگی تان خارج از لبنان کار یا زندگی کرده‌اید ممکن است مدارک متفاوتی بسته به این شرایط نیاز داشته باشید. دولت در طی این فرآیند فهرستی از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست را به شما ارائه خواهد داد.

اگر همسر و شریک زندگی شمال شهروند لبنانی است که در حال حاضر در لبنان زندگی می کند، در حال حاضر دستور العمل ‌های خاصی در فهرست اسناد و مدارک در وب سایت اداره مهاجرت کانادا قابل مشاهده است.

در زمان نوشتن این مقاله اداره مهاجرت کانادا درخواست داده است تا فهرستی از تمام مسافرت هایی که شما و اعضای خانواده تان خارج از کشور محل اقامتتان در ۱۰ سال گذشته داشته‌ اید تهیه کنید. علاوه بر این اگر فردی در این درخواست اسپانسر شیپ دارای منصب رسمی دولتی یا رتبه بالا می باشد از شما می خواهند با جزئیات خدمت نظامی ایشان را نیز عنوان کنید.

نمایش خبر  مهاجرت در دور دوران شیوع ویروس کرونا و پس از آن اقتصاد کبک و انتاریو حمایت می کند

 

پس از ثبت درخواست چه می شود؟

رسیدگی به درخواست زمانی آغاز می شود که اداره مهاجرت کانادا درخواست کامل شما را دریافت کند. اگر دپارتمان مهاجرتی مشخص کند که درخواست شما ناقص هست درخواست شما باز پس فرستاده می شود.  زمانی که درخواست تکمیل شده دریافت می شود اداره مهاجرت کانادا ۱۲ ماه زمان دارد تا درخواست های اسپانسرشیپی همسری را مورد رسیدگی قرار دهد. این زمان شامل دو تا سه ماه دوره انتظار در زمانی می باشد که آن ها تکمیل بودن درخواست شما را بررسی می‌کنند. کانادا در ماه مارس ۲۰۲۱ ظرفیت رسیدگی به پرونده های اسپانسر شده خانواده را افزایش داد تا بتواند به برآورده کردن استاندارد ۱۲ ماهه ی رسیدگی به پرونده‌ها از این دست کمک کند.

در طول دوره رسیدگی به پرونده های اداره مهاجرت کانادا ممکن است از همسر شما بخواهد تا بیومتریک خود را ثبت کنند آنها سی روز کاری برای ارسال پاسخ زمان در اختیار دارند. ممکن است در هر زمانی که نیاز باشد اداره مهاجرت کانادا اطلاعات تکمیلی بیشتری را بخواهد و یا ممکن است درخواست مصاحبه حضوری دهد. همسر شما ۳۰ روزه کاری برای انجام یک آزمایش پزشکی زمان در اختیار دارد.

در این حین وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین پیگیری و به روز رسانی کنید. تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در مورد درخواست شما تصمیم گیری کند آن ها دستورالعمل ها در مورد گام های نهایی مورد نیاز که باید توسط شما یا همسرتان برای رسیدن به اقامت دائم برداشته شود را برای شما ارسال خواهند کرد. برای مصاحبه جهت ورود به کشور آنها باید به فرودگاه بروند اداره مهاجرت کانادا دستورالعمل ها در مورد مدارک مورد نیاز که باید همراه با خود داشته باشند محل و زمان مصاحبه را به آنها اطلاع خواهد داد زمانی که فرایند رسیدن به کشور انجام شود همسر یا شریک زندگی شما به طور رسمی مقیم دائمی کشور خواهد بود.

نمایش خبر  امکان مهاجرت به بریتیش کلمبیا برای آن دسته از فارغ التحصیلان بین المللی که بصورت آنلاین تحصیل کردند