ردکردن این
چرا در کانادا تحصیل کنیم؟

تاریخ انتشار

توضیحی در مورد گزینه های مهاجرت کانادایی پس از دوران فارغ التحصیلی.

جای تعجب ندارد که کانادا به خاطر تعداد بالای دانشجویان بین المللی، با سیستم تحصیلی در سطح جهانی، فرهنگ دوستانه، گزینه‌های یادگیری انگلیسی و فرانسوی و هزینه های مطلوب زندگی در کل دنیا در رده سوم قرار دارد.

در واقع بسیاری از کانادایی های جدید از طریق تحصیلات دانشگاهی راه خود برای رسیدن به شهروندی کانادا را آغاز می کنند.  چیزی که در ابتدا به عنوان یک ماجراجویی آغاز می‌شود در انتها به عشق به کانادا منجر می شود.

با تشویق طرح های مهاجرتی که از دانشجویان بین المللی حمایت می کند، کانادا می تواند اعضای پربازده و تحصیلکرده جامعه که می‌ توانند با تحصیلات خود به بهترین نحو به کشور کمک کنند، و در بهترین شرکت ها مشغول به کار شوند، را در کشور جذب کند. دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد چرا در سال گذشته برای بیشتر دانشجویان بین المللی، یعنی بیش از ششصد و چهل و دو هزار دانشجو که در رده دانشگاهی مشغول به تحصیل بودند، کانادا در رتبه سوم در دنیا قرار داشت. سه عامل مهم برای این رقم شامل موارد زیر بود: سیستم دسته جهانی دانشگاهها و کالج ها، یک محیط پذیرنده و هزینه‌های زندگی و شهریه نسبتاً خوب در مقایسه با ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا.

 

کار و تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا بسیار ارزشمند است. فارغ التحصیلان بین المللی می توانند برای برنامه های مهاجرتی و مجوزهای کار که منجر به اقامت دائم می شود واجد شرایط شناخته شوند.در حالیکه تحصیل تمام وقت در کانادا به یک مجوز تحصیلی معتبر نیاز دارد دانشجویان می توانند برای ۲۰ ساعت در هفته در طول سال تحصیلی خود، و بطور تمام وقت در تعطیلات تحصیلی کار کنند. پس از تکمیل یک برنامه تحصیلی دانشگاهی فارغ ‌التحصیلان می‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند. این مجوزها که برای حداقل ۸ ماه و حداکثر سه سال معتبر هستند به آنها اجازه می‌ دهند تا آزادی کامل برای کار قانونی در کانادا را داشته باشند. دارندگان مجوز های کار پس از فارغ التحصیلی می توانند تصمیم به کار تمام وقت یا پاره وقت بگیرند . علاوه بر این آنها می‌توانند برای خودشان یا یک کارفرما نیز کار کنند. و شاید مهم ترین مورد این باشد که آنها از ارزیابی تأثیر بازار کار معاف هستند. این معافیت به این معناست که کارفرما نیازی به این ندارد که در اولین مرحله اثبات کند که هیچ شهروند کانادایی یا مقیم دائمی برای آن منصب شغلی وجود نداشته است.

نمایش خبر  چطور میتوانیم از همسر خود در هنگ کنگ برای مهاجرت کانادایی حمایت کنید

 

مسیر های رسیدن به اقامت دائم

دانشجو بودن در یک موسسه دانشگاهی در کانادا برای رسیدن به اقامت دائم در کانادا نیز ارزشمند محسوب می شود. هر یک از ده استان کانادا حداقل یک روند مهاجرتی دارند که مختص پذیرش تابعان دائمی خارجی است  که اخیراً در موسسات کانادایی تحصیل کرده اند.  بسیاری از استان‌ها بیش از یک روند دارند، منیتوبا دارای سه روند و بریتیش کلمبیا ۴ روند مهاجرتی از این طریق را برگزار می کند. بسیاری از روند ها بسیار گسترده هستند. در حالیکه روندهای دیگر فقط فارغ‌ التحصیلان آموزش دیده در حوزه های خاصی را مورد توجه قرار می دهند، مانند علوم طبیعی یا علوم کاربردی.روش هایی برای کار آفرینی نیز وجود دارد. برخی از برنامه های مهاجرتی برای سطوح خاص تحصیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری طراحی می‌شوند.

دانشجویان بین المللی که می‌ خواهند از طریق سیستم اکسپرس انتری مهاجرت کنند، می‌توانند از مزیت داشتن تجربه کار کانادایی بهره‌ مند باشند. اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست امتیاز محور برای ۳ برنامه مهاجرتی اقتصادی دائمی فدرال در کانادا محسوب می‌شود: برنامه نیروی کار متخصص فدرال, برنامه تجارت های تخصصی فدرال و دسته تجربه کانادایی.  متقاضیان می توانند از طریق درخواست مهاجرتی برای داشتن تجربه کار تخصصی در کانادا و امتیازات بیشتری را از آن خود کنند.

 

چرا دانشجویان بین المللی متقاضیان عالی برای مهاجرت به کانادا محسوب می شوند؟

دلایل خوبی وجود دارد که نشان می دهد چرا دولت های استانی و فدرال باید گزینش دانشجویان بین المللی را در اولویت کار خود قرار دهند. دانشجویان بین المللی که از موسسات کانادایی فارغ التحصیل شده اند، معمولاً شرایط و ویژگی هایی دارند که کانادا برای مهاجرت اقتصادی آنها را ارزشمند می شمارد. این ویژگی ها شامل یک تجربه کار یا تحصیل کانادایی، حضور در دوره های آموزشی رده بالا و جوان بودن آنها است.  تحصیل در کانادا نیز مهارت های خوبی در زمینه زبان انگلیسی یا فرانسوی برای آنها به همراه خواهد داشت و مورد مهم دیگری برای رسیدن به اقامت دائم و موفقیت در کانادا منصوب می شود.

نمایش خبر  کانادا در ماه مارس ۳۰۳ هزار شغل اضافه می ‌کند

چنین افرادی، معمولاً علاوه بر تحصیل یا تجربه کار جهان در کانادا،  ویژگی های ارزشمند دیگری نیز دارند که کانادا در مقوله ی مهاجرت های اقتصادی آنها را مورد توجه بسیار قرار می‌دهد مانند: تحصیلات عالی,  تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی. تحقیقات نشان داده است که هر یک از این عوامل به ارتقای یکپارچگی مهاجرت و موفقیت شان در کانادا کمک شایانی می‌کند.

 

پذیرش پیوسته دانشجویان بین المللی

پذیرش دانشجویان بین المللی قطعاً یکی از اولویتهای کانادا محسوب می‌شود و این سال کمک کرده است تا راه حل های نوآورانه برای کاهش تشریفات اداری پیدا شود.

دولت فدرال از موسسات تحصیلات عالی دعوت کرده است تا برنامه های قرنطینه ای پذیرش دانشجویان بین المللی ارائه دهند اگر دولت برنامه موسسات آموزشی را تایید کند آنها می‌توانند دانشجویان بین المللی جدیدی را در کشور پذیرش کنند دولت فدرال قوانینی در رابطه با وضعیت اقامت دانشجویی بین المللی که در حال حاضر نمی توانند در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشند وضع کرده است. برای مثال تحصیل آنلاین یا از راه دور معمولاً نمی تواند آنها را برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط کند اما دولت فدرال این قانون را تغییر داد تا آنها بتوانند پس از اتمام تحصیلات خود برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی واجد شرایط شناخته شوند.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا نیز سختگیری ها درمورد فرجه های زمانی برای درخواست های مجوز کار پس از فارغ التحصیلی و تمدید آن ها را کاهش داده است، اما کانادا همچنان به پذیرش دانشجویان متعهد است.

نمایش خبر  تابعان دائمی موقت تا تابستان 2021 برای حفظ وضعیت اقامتی خود زمان دارند

 

نتیجه

چه یک فارغ التحصیل منیتوبا با یک پیشنهاد شغلی در استان باشید، یک دانشجوی فارغ التحصیل دکترا در انتاریو باشید که به دنبال اقامت دائم در استان است، یا یک کارآفرین فارغ التحصیل بین‌المللی باشید که قصد دارد در نوا اسکوشیا تجارت خود را برپا کند، تحصیل در کانادا نه تنها آغاز یک تجربه تحصیلی هیجان انگیز و ارزشمند است، بلکه راهی برای آغاز مسیر زندگی شما در کانادا نیز محسوب می‌شود.