ردکردن این
ویزیتور ها زمان بیشتری برای درخواست مجوز کار در کانادا دارند

تاریخ انتشار

اداره مهاجرت کانادا ضوابط موقتی جدیدی را عنوان کرده است که به دارندگان ویزای ویزیتوری دارای پیشنهاد شغلی امکان اقامت در کانادا و آغاز کار پیش از تایید مجوز کارشان را می دهد.

کانادا ضوابط مرتبط به ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ را به نحوی تعمیم می‌دهد که به مقیمان دائمی دارای پیشنهاد شغلی امکان درخواست مجوز کار بدون ترک کشور را می‌دهد.

اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا در ابتدا بین  آگوست ۲۰۲۰ و ۳۱ مارس ۲۰۲۱ ضوابط مربوطه را مطرح کرد. اتباع خارجی دارای وضعیت موقت در کانادا اکنون می‌ توانند از این سیاست های موقتی تا پایان ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ قهرمان شوند.

ضوابط صلاحیت سنجی به نحوی اصلاح شده اند که به هر ویزیتوری دارای پیشنهاد شغلی معتبر امکان درخواست برای مجوز کار مختص کارفرما را می دهد و تاریخ ورود آنها به کشور در این مورد مطرح نیست.

قبلاً، ویزیتور ها معمولاً پیش از ورود به کانادا نیاز به مجوز کار اولیه داشتند. اگر در زمان درخواست با وضعیت ویزیتوری در کشور حضور داشتند مجوز کار آنها تایید می شد و نیاز به ترک کانادا و بازگشت مجدد برای فعال‌سازی آن نداشتند.

از روز پنجشنبه، یکم آوریل، هر فردی که قصد درخواست از طریق این روند را دارد باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن وضعیت اقامتی معتبر در کانادا به عنوان یک ویزیتور در روز درخواست
  • اقامت در کانادا با وضعیت معتبر
  • داشتن پیشنهاد شغلی

ثبت درخواست درون کانادا پیش از ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ برای یک مجوز کار مختص کارفرما که تحت حمایت ارزیابی تأثیر بازار کار یا شغل معاف از ارزیابی تاثیر بازار و کار است.

نمایش خبر  آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

برآورده کردن تمام ضوابط صلاحیت سنجی استاندارد مانند بررسی های کیفری و پزشکی

سیاست های موقتی نیز به متقاضیانی که در ۱۲ ماه گذشته دارای مجوز کار معتبر بوده اند، این امکان را می دهد تا پیش از تایید کامل درخواست مجوز کار خود برای کارفرمایان خود کار کنند. به منظور آغاز کار پیش از تایید نهایی متقاضیان باید گام‌های لازم برای نحوه گرفتن مجوز کار در زمانی که در انتظار تایید مجوز خود هستند را دنبال کنند اولین گام پس از درخواست ارتباط برقرار کردن با اداره مهاجرت کانادا از طریق وب سایت این سازمان است دستورالعمل های بیشتر را می توانید در وبسایت دولتی مشاهده کنید تمدید مجوز به نفع آن دسته از ویزیتورهای هست که می توانند در طول دوران ویروس کرونا با وجود محدودیت های صفر وارد کشور شوند زیرا از ماه مارس ۲۰۲۰ مرزهای کانادا به روی ویزیتورها بسته شده است مگر آنکه بنا بر دلایل دیگر مانند پیوستن به اعضای خانواده خود از محدودیت ها معاف باشند .

از آغاز به کار این سیاست جدید، بیش از هزار نفر دارای وضعیت ویزیتوری برای مجوز کار درخواست کرده‌ اند.