ردکردن این
هزاران تابع خارجی به هسمران کانادایی خود پیوستند

تاریخ انتشار

تعهد کانادا برای حفظ خانواده ها کنار یکدیگر.

بسیاری از کانادایی که بخاطر شیوع ویروس کرونا از هم جدا شده بودند، به همسران خود در کانادا می پیوندند.

شیوع باعث کند شدن فرایند رسیدگی به درخواست های مهاجرت به کانادا شده است. در سپتامبر، دولت فدرال اعلام کرد که سرعت رسیدگی به درخواست های اسپانسرشیپ همسری را سرعت می بخشد.  برای رسیدن به این هدف، اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا مسئولیت کارکنان برای اسپانسرشیپ تا 66 درصد افزایش یافت، و قصد آن این بود که هر ماه از ماه اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۰ به ۶ هزار درخواست رسیدگی کند آنها را نهایی کند.

کانادا در این فرآیند پیشرفت قابل توجهی داشت. همانطور که در استار تورنتو گزارش داده شد، ۱۵۹۹۹ پرونده در کل این دوره نهایی شدند- ۱۴۸۱۶ درخواست تایید شدند، ۸۳۷ مورد رد شدند و ۳۴۶ مورد بازپس گرفته شدند.

دو سوم از درخواست‌ها از سوی افراد خارج از کانادا بودند.

علیرغم تحولات مثبت روی داده، زمان های رسیدگی به درخواست ها باید بهتر شود. پیش از دوران شیوع ویروس کرونا متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها حدود ۱۲ ماه بود. با این وجود، زمان‌های رسیدگی ۱۷ ماه برای درخواست های خارجی و ۱۵ ماه برای درخواست های داخلی در حال حاضر مطرح هستند.

اداره مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا به دنبال این است که با بکارگیری تکنولوژی های جدید از طریق اقداماتی مانند پروژه‌های اجرا شده برای دیجیتالی ساختن رسیدگی به درخواست های کاغذی این موضوع را مورد حل و فصل قرار کند. دپارتمان مهاجرتی نیز مصاحبه‌ های راه دوری با متقاضیان انجام می دهد. این اقدامات با هدف سرعت بخشیدن، اولویت دادن و نهایی کردن درخواست های بیشتری است که کانادا برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

نمایش خبر  انتخابات 2021: حذب های کانادا در مورد مهاجرت چه نظری دارند

 

چطور برای آوردن همسر خود به کانادا از او حمایت کنید

اولین گام لازم این است که متوجه شوید آیا برای حمایت از همسر شریک زندگی یا پارتنر خود و آوردن آنها به کانادا شرایط لازم را دارید یا خیر. شما باید یک شهروند کانادایی، ملیت اول یا مقیم دائم برای واجد شرایط شدن باشید. همچنین باید بالای ۱۸ سال بوده و اثبات کنید که نیاز به دریافت کمک های اجتماعی به هر دلیلی غیر از ناتوانی نیستید.

علاوه بر این، باید بتوانید اثبات کنید که یک برنامه مالی منسجم دارید به نحوی که به شما این امکان را می دهد تا نیازهای اولیه پارتنر خود را برآورده کنید. اگر خارج از کانادا هستید باید اثبات کنید که برنامه ریزی کرده اید تا برای زندگی با فرد مورد نظر خود به کانادا باز خواهید گشت.

همسر شما باید به طور قانونی با شما ازدواج کرده باشد و بالای ۱۸ سال باشد. شریکان زندگی باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند و برای حداقل ۱۲ ماه پی درپی با شما زندگی کرده باشند. پارتنرها باید ۱۸ ساله باشند و یک رابطه ۱۲ ماه با شما داشته باشند خارج از کانادا باشند و امکان زندگی با شما ما در کشور خود یا ازدواج به خاطر موانع مهم را نداشته باشند. این دلایل می‌توانند ممنوعیت ازدواج با همجنس در کشور محل زندگی آنها باشد.

وقتی مشخص شد که شرایط لازم را دارید باید دو درخواست مختلف را ثبت کنید: اولین درخواست اسپانسرشیپی و دومین مورد درخواست اقامت دائم است.

برای شروع می توانید بسته درخواست را از وبسایت اداره مهاجرت دانلود کنید. گام‌های بعدی پرداخت دستمزدهای رسیدگی به پرونده ها و نهایی کردن پرونده شما از سوی اداره مهاجرت خواهد بود.

نمایش خبر  سیستم مهاجرتی کانادا: متعادل سازی چالش ها و تداوم