ردکردن این
نیوبرانزویک متعهد شد با وجود ویروس کرونا مهاجران بیشتری را در کشور بپذیرد

تاریخ انتشار

در سال ۲۰۲۰ نیوبرانزویک ۲۰۲۰ گزینش صادر کرد، که با سال ۲۰۱۹ قابل مقایسه بود.  اما تعداد مهاجران چشمگیر نبود. تعداد متقاضیان مهاجرتی که توسط استان نیوبرانزویک مهاجرت در سال ۲۰۲۰ در کانادا گزینش شدند مشابه سال قبل بود.

علی ‌رغم چالش ‌های مهاجرتی که به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد نیوبرانزویک در سال ۲۰۲۰ از طریق برنامه ‌های کاندیدای استانی خود ۲۰۲۰ گزینش صادر کرد.

گر چه تعداد گزینش ها مستقیماً کاهش نیافت تنها ۲۷۴۰ تابع دائمی جدید از ۳۱ نوامبر ۲۰۲۰ وارد نیوبرانزویک شدند. در سال ۲۰۱۹ این رقم یک رکورد ۶ هزار تایی بود. طبق اخبار منتشر شده از سوی شورای چندفرهنگی نیوبرانزویک (NBMC) این افت درنتیجه محدودیت های سفر به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین تاخیرها در رسیدگی به درخواست ها از سوی اداره مهاجرت کانادا روی داد.

رئیس NBMC عنوان کرد تعداد مهاجرت ها نشان دهنده این است که به نیاز کارفرمایان توجه می شود.

به گفته لاکواس به رسانه ها ” بخش ‌های زیادی را می شناسیم که تاثیرات شیوع آنها را از بین برده است. به طور خاص صنعت گردشگری و شرکت های کوچک اما بخش های دیگر پا برجا باقی مانده اند و نیازهای بازار کار همچنان پابرجا هستند. کارفرمایان و نهاد های متخصص در زمینه اقامت به سختی کار کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که ورود تازه واردان به کشور و استان با برنامه های قرنطینه و پروتکل های ایمنی همراه است تا بتوانند از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند. حتی شاهد جوامعی بودیم که با جمع آوری غذا، اسباب بازی و بازی برای خوش آمدگویی به خانواده هایی که در طول دوران قرنطینه وارد کشور می‌شوند در پی حمایت از تازه واردان در کشور بودند.

نمایش خبر  ویزیتور ها زمان بیشتری برای درخواست مجوز کار در کانادا دارند

نیوبرانزویک همچنان روی اهداف مهاجرتی خود یعنی پذیرش سالانه ۷۵۰۰ تازه وارد تا سال ۲۰۲۴ کار می‌ کند. از آنجا که کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فارسی است، این استان در تلاش است تا مهاجران فرانسوی زبان بیشتری را در استان جذب کند. امید دارند تا سال ۲۰۲۴ یک سوم از مهاجران جدید که به استان وارد می‌شوند فرانسوی ‌زبان باشند.

به گفته گینت گاتریو, مدیر اجرایی NBMC «سال گذشته سال پر چالشی برای همه ما بود اما می دانیم که کارفرمایان در استان نیوبرانزویک هنوز به دنبال جذب نیروهای کار هستند، و برای رشد و توسعه اقتصاد پس از دوران شیوع ویروس کرونا اقدامات بسیاری وجود دارد که باید در آن سو قدم برداریم.

 

برای مهاجرت به نیوبرانزویک به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

اگر می خواهید به نیوبرانزویک مهاجرت کنید دو روند مهاجرتی برای شما مطرح است:

  • برنامه کاندیدای استانی نیوبرانزویک
  • برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک

NBPNO به چهار روند تقسیم می شود.

  • روند بازار کار اکسپرس انتری برای آن دسته از متقاضیانی است که در حال حاضر در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا هستند. برای شروع از طریق این روند، باید یک توضیح علاقمندی ثبت کنید. شروط زبان و تجربه کاری را برآورده کنید، و سرمایه مالی کافی برای ورود و اقامت در کانادا را در اختیار داشته باشید.
  • روند نیروی کار با حمایت کارفرما. برای آن دسته از نیروهای کار است که از یک کارفرما در استان پیشنهاد شغل تمام وقت دائمی دریافت کرده اند آنها نیز باید ضوابط زبان تحصیلات و شروط دیگر را برای پذیرش صلاحیت برآورده کنند.
  • روندکارآفرینی فارغ‌التحصیلی برای آن دسته از متقاضیان فارغ التحصیل از یکی از دانشگاه های نیوبرانزویک است که می خواهند شغل خود را در این استان مدیریت را راه‌ اندازی کنند.
  • روند کارآفرینی برای آن دسته از اتباع خارجی است که می خواهند تجارت خود را در نیوبرانزویک آغاز کنند. متقاضیان باید ضوابط زبان، تحصیلات و شروط دیگر را برای پذیرش صلاحیت برآورده کنند.
نمایش خبر  چطور امور مالی خود را به عنوان یک مهاجر تازه وارد مدیریت کنید

نیوبرانزویک یکی از استان های آتلانتیک است. چهار استان دیگر نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد هستند.

کارفرمایان از این چهار استان می‌توانند از پایلوت مهاجرتی آتلانتیک برای استخدام نیروهای کار خارجی جهت پر کردن فرصت های شغلی خالی در این استان‌ ها استفاده کنند.

این بدان معناست که برای صلاحیت سنجی تحت این پایلوت متقاضیان نیاز به یک پیشنهاد شغلی دارند. آنها نیازی به ارزیابی تأثیر بازار کار ندارند، این مدرکی است که اثبات می‌کند هیچ شهروند یا تابع دائمی کانادایی برای این فرصت شغلی خالی وجود ندارد.

زمانی که یک نامزد پیشنهاد شغلی را دریافت می‌کند به یک سازمان ارائه دهنده خدمات اقامتی مرتبط می شوند تا برای تهیه برنامه اقامتی آنها کمک کند.