ردکردن این
نرخ بیکاری ماه ژانویه به بالاترین سطح خود از آگوست سال ۲۰۲۰ رسید

تاریخ انتشار

جوانان بسیاری که دارای شغل نیمه وقت بودند شغل خود را از دست دادند.

محدودیت های جدیدتر ویروس کرونا در سرتاسر کانادا باعث کاهش فرصت های شغلی در ماه ژانویه شد.

اداره آمار کانادا نیرو های کار کانادایی را در طول دهم تا شانزدهم ژانویهمورد بررسی قرار داد. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به زمان اوج خود در حال کاهش است. اونتاریو تجارت های خرده ‌فروشی غیرضروری را بسته بود. کبک نیز خرده فروشی های غیر ضروری راتعطیل کرده بود و در تاریخ ۱۴ ژانویه ۱ ساعت خاموشی تعیین کرد که ساعات کاری برخی از کارها را تحت تاثیر قرار داده بود.

آلبرتا و منیتوبا مکان های تفریحی خدمات شخصی و رستوران ها را بست برای شغل های خرده فروشی نیز محدودیت‌ هایی قائل شد.

برخی از محدودیت ها در استان های آتلانتیک کاهش یافته بودند. جزیره پرنس ادوارد رستوران های حضوری و تسهیلات فرهنگی و تفریحی را بازگشایی کرد. محدودیت ها در مورد رستوران های حضوری درهالفیاکس، نوا اسکوشیا چند روز پیش از تحقیقات نیروی کار اداره آمار کانادا کاهش یافته اند.

از دست رفتن مشاغل در شغل های نیمه وقت بسیار مشهود بود. به طور عمده در بخش های تجارت های خرده فروشی انتاریو و کبک دیده می‌ شدند. در ماه ژانویه اشتغال به ۲۱۳ هزار شغل جدید در حالی که در ماه دسامبر این رقم ۵۳ هزار شغل بیشتر بوده است.

علاوه بر این، در ماه ژانویه نسبت به ماه آپریل، در پی اولین تعطیلی های کانادا، افراد بیشتری بودند که از منزل کار می‌کردند.

نرخ بیکاری ۹.۴ درصد بود که از ماه آگوست وقتی که این نرخ ۱۰.۲ درصد بود در بیشترین میزان خود است.

نمایش خبر  کانادا یکبار دیگر محدودیت های سفر را تمدید می کند

از دست رفتن مشاغل در انتاریو و کبک بسیار چشمگیر است. اشتغال نیز در نیوفاندلند و لابرادور کاهش داشته است، اما در آلبرتا، منیتوبا و نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد افزایش دیده می شد. نرخ اشتغال در بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان و نیوبرانزویک ثابت باقی ماند.

صنایعی که تحت تاثیر ضوابط سلامت عمومی قرار گرفتن بیش از همه تحت تاثیر کاهش مشاغل قرار گرفتند. خدمات مربوط به مسکن و غذا بیشترین ضربه را خوردند. خرده فروشی ها، تفریحات، فرهنگ و اطلاعات نیز مشمول کاهش شاغل شدند.

اشتغال در زمینه ساخت و ساز با وجود افزایش این صنعت در کبک و آلبرتا افزایش یافت.

تعداد افرادی که در زمینه های کمک های اجتماعی و سلامت کار می کردند به وضعیت خود در دوران پیش از ویروس کرونا رسید و افزایش داشت. این مورد پس از دو ماه از تغییر در سطوح اشتغال رخ داد. اختلالات به وجود آمده در تعداد مهاجرت ها تا حدی به خاطر واکسیناسیون است. در ماه ژانویه مهاجران تازه وارد ۱.۳ درصد از کمک پرستارها و خدمات بیمارستانها و ۴۲.۲ ۸ درصد از پزشکان متخصص در کانادا را تشکیل دادند.

از دست دادن شغل در ماه ژانویه در میان جوانان بین ۱۵ تا ۱۹ سال نسبت به افراد بین سنین ۲۰ تا ۲۴ سال دوبرابر بود. زنان بین سنین ۲۵ تا ۵۴ سال نسبت به مردان در این سن بیشتر شاهد از دست دادن شغلشان بودند.

نرخ اشتغال برای مهاجران اخیر به طور ثابت افزایش داشت زیرا تعداد مهاجران کمتری در طول دوران شیوع ویروس کرونا به کشور می آمدند. نرخ اشتغال برای مهاجرانی که در ۵ سال گذشته به کشور رسیدن تا ۵۷.۵ درصد کاهش داشت. برای افرادی که در کانادا به دنیا آمدن سرعت اشتغال کمی بیشتر بود اما نرخ ۵.۷ درصد باقی ماند.

نمایش خبر  تابعان موقت می توانند هویت های جنسی خود را در اسناد مهاجرت کانادایی تغییر دهند