ردکردن این
نخست وزیر سابق می‌خواهد جمعیت کانادا تا ۱۰۰ میلیون رشد کند

تاریخ انتشار

اقدامات برایان مولرونی برای ایجاد یک آینده نوید بخش برای کانادا از طریق مهاجرت.

نخست وزیر سابق، برایان مولرونی ، پیامی برای کانادایی ها دلرد « ما به مردم بیشتر این در کشور نیاز داریم»

او به عنوان یک نخست وزیر در دوره کاری خود مهاجرت را سه برابر کرد و اعلام کرد که کانادا تا سال ۲۱۰۰ صد میلیون جمعیت خواهد داشت. هفته گذشته او در مجمعی به میزبانی سازمان اقدامات قرن و جهانی، سازمانی که مسئول برنامه‌ ریزی آینده کانادا است سخنرانی کرد.

نخست وزیر سابق ایده‌ هایی را مطرح کرد، که در زمان صحبت در مورد آنها در دستور کار اقدامات قرن وجود داشتند چ، تا بتواند از آن طریق رشد جمعیت کانادا را سرعت بخشند. نرخ تولد کانادا برای افزایش جمعیت کانادا کافی نیست. بدون مهاجرت این نرخ تولد پایین همراه با نیروی کار سالخورده فشار مالی زیادی بر جمعیت در سن کار وارد می کند. این تأثیرات در این دهه به خوبی حس می شود، چنانکه ۹ میلیون فرزند متولد دوران پس از جنگ جهانی دوم به سن بازنشستگی می‌رسند.

برای مقابله با این چالش های آماری کانادا به سطوح بالای مهاجرتی روی آورده است. در سال ۲۰۱۹ مهاجرت مسئول بیش از ۸۰ درصد رشد جمعیت کانادا بود در سال جاری کانادا برنامه ریزی کرده است تا بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ پذیرای ۱.۲ میلیون مهاجر در کشور باشد. با این وجود،  سازمان اقدامات قرن از انجام نیازهای بیشتر خبر می دهد.

طبق گزارشی که این سازمان ارائه داده است این رویکرد تجاری برای رشد جمعیت آن جنبش اقتصادی ای که کانادایی های آینده انتظار دارند را به وجود نخواهد آورد.

نمایش خبر  کانادا یکبار دیگر محدودیت های سفر را تمدید می کند

 

چرا ۱۰۰میلیون؟

سازمان اقدامات قرن تصویری از دنیا در سال ۲۱۰۰ ارائه می دهد رشد جهانی تا ۱۱.۲ میلیارد نفر رشد کرده است که بیشترین جمعیت در آفریقا و آسیا بوده‌اند ایالات متحده در میان ۱۰ کشور رشد سریع با جمعیت ۴۵۰ میلیون نفر خواهد بود.

در این تصویرسازی انجام شده در مورد آینده جمعیت کانادا چهل و هشتمین کشور پرجمعیت دنیا می ‌شود در حالیکه در زمان حال حاضر در رتبه ۳۸ قرار دارد. نرخ باروری هنوز نزدیک سطح تولد ۲.۱ کودک به ازای هر زن نیست. نرخ مهاجرت تغییر نکرده است و این یک کانادا با جمعیت پیر و سالخورده دارد. و رشد اقتصادی کمتر از ۵۰ سال گذشته خود یعنی حدود نصف آن خواهد بود.

گزینه دیگر کانادا با ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت است در این شرایط این کشور بیست و هفتمین کشور پرجمعیت دنیا می‌شود و اقتصاد رشد پیدا می کند و رشد () سالانه به ۲.۶ درصد می‌ رسد

کانادا یک جمعیت جوان تر دارد که به معنای نیروی کار بیشتر و مالیات دهندگان بیشتر است. وقتی جمعیت مالیات دهنده بیشتری وجود دارد سرمایه کافی برای رسیدگی به برنامه های اجتماعی و زیر ساختارها در اختیار خواهد بود. کارفرمایان بازار داخلی بزرگی از استعدادهای جهانی را به سوی نوآوری پیش خواهند برد تجارت ها، دسترسی به بازارهای بین المللی و سرمایه‌های آن را ارتقا خواهند داد. سازمان اقدامات قرن پیش بینی می کند که شهرهای پرجمعیت امکان دسترسی به مسکن های محیط زیست دوست و زیر ساختارهای حمل و نقل بهتر را به وجود می‌ آورند.  بخش فرهنگی پویا و موفق خواهد بود و همچنین کانادا ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که به کشور این امکان را می دهد تا از نظر جهانی بسیار تاثیر گذار باشد.

نمایش خبر  بهبود میزان حفظ مهاجر در آتلانتیک توسط پایلوت مهاجرتی این منطقه

 

۵۰۰ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۶

سازمان اقدامات قرن ‌پیش بینی می‌کند که هدف ۱۰۰ میلیون جمعیت در کانادا تا سال ۲۱۰۰ سختگیرانه و نشدنی نیست. اهداف مهاجرتی تقریباً طبق برنامه‌ ریزی ها یعنی یک درصد از جمعیت هستند. تا سال ۲۰۲۶ سازمان اقدامات قرن عنوان می‌کند که کانادا باید اهداف مهاجرتی سالانه را تا ۱.۲۵ درصد از جمعیت خود در هر سال برساند این می تواند به پانصد هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۶ منجر شود.

کانادا در حال حاضر برنامه ریزی می‌کند تا در سال ۲۰۲۱  به تعداد ۴۰۱ هزار مهاجر جدید را در کشور بپذیرد ، و همین طور تا سال ۲۰۲۳ ۴۲۱ هزار مهاجر را در کشور بپذیرد. علاوه بر این، سازمان اقدامات قرن پاسخگوی ۴۵۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۴ و ۴۷۵ مهاجرت دیگر در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

گام بعدی به گفته مولرونی یک کاغذ سفید است

در جلسه هفته گذشته او از سیاست ملی جدید خبر داد که جمعیت کانادا را تا پایان این قرن سه برابر می‌کند. مولرونی از آغاز این طرح با یک کاغذ سفید برای ارائه ایده ها در یک بحث سیاسی جدی صحبت کرد. در قانون کانادا یک برگه سفید پیشنهادی است که ممکن است سیاست ها را به طور جدی تغییر دهد . و این در صورتی است که بتواند تایید دولت و مردم را بگیرد.

یکی از مهمترین مدارک و اسناد در سوابق مهاجرتی کانادا برگه سفید ۱۹۶۶ بود. این سند روند را برای یک رویکرد امتیاز محور برای پذیرش مهاجران جدید در کشور را هموار کرد.  پیش از آن کانادا بر اساس یک سیستم طبقه بندی شده مهاجران را مورد ارزیابی قرار می‌داد که در آنجا مهاجران از کشورهای فدرال و ایالات متحده در الویت قرار داشتند. مدتی بعد، پس از نگرش ها در مورد حقوق انسانی که در این روند نادیده گرفته شده بودند کانادا این سیاست مهاجرتی تبعیض ‌آمیز را کنار گذاشت. ایده های ارائه شده در برگه سفید یک سال بعد وارد عمل شد.

نمایش خبر  PGP ۲۰۲۰: کانادا فرایند ارسال دعو‌ت نامه ها را تکمیل می کند

تا به امروز کانادا یک رویکرد سیستم امتیاز بندی برای مهاجرت را از طریق برنامه ‌های دسته اقتصادی خود برگزار می کند. سیستم اکسپرس انتری برجسته ترین و مهمترین نمونه از این دست برنامه ها محسوب می شود.

نظر عمومی فاکتور اصلی در تایید یا رد تغییرات سیاسی ارائه شده در یک برگه سفید است. اگر این ایده مطرح شود یک برگه سفید در رشد جمعیت بحث در مورد موضوعاتی مانند ارزش مهاجرت در کانادا نحوه برنامه ‌ریزی برای افزایش مهاجرت و چگونگی تقویت سیستم مهاجرتی باز خواهد شد.