ردکردن این
مهاجرت کانادایی: گامی برای کمک به مقیمان دائمی تایید شده

تاریخ انتشار

به گفته کریستین نورماندین، عضو نظامی فدرال ” هیچ توجیه سلامتی ای برای  محدودیت های سفر موجود که به دارندگان تاییدیه اقامت دائم اعمال شده است وجود ندارد.”

یکی از اعضای کانادایی پارلمان از دولت فدرال می‌خواهد تا موضوع اتباع خارجی دارای تاییدیه اقامت دائم که امکان ورود به کشور ندارند را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

کریستین نورماندین، منتقد مهاجرتی بلاک کبکویز، در نامه‌ ای به وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، نگرانی ها و مشکلات در رابطه با موقعیت دشواری که متقاضیانی تایید شده برای اقامت دائم با آنها روبرو هستند را مطرح می کند. این دسته از اتباع خارجی که توانستند تاییدیه اقامت دائم را بگیرند از محدودیت های سفر معاف نیستند و نمی ‌توانند فرآیند مهاجرت خود را تکمیل کنند زیرا امکان ورود به کشور برای آنها فراهم نیست.

بلاک کبکویز یکی از حذب های فدرال با آرای پارلمان کانادا است، هر حزب یک عضو پارلمان را برای نقد و بررسی سیاست های حزب اداره کننده منتصب می کند.

همانطور که قبلا خبر اداره مهاجرت گزارش داد با زمان مهاجرت، پناهجویی و تابعیت کانادا هزاران تابع دائمی جدید را در شرایطی قرار داده است که نمی توانند درخواست مهاجرتی خود را با ورود به خاک کانادا تکمیل کنند. اینها افرادی هستند که فرایند اقامت دائم را به طور کامل به انجام رسانده اند و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا قرار گرفتند و از این رو تاییدیه اقامت دائم را دریافت کرده اند. فرایند تایید شامل گذراندن آزمایش های پزشکی بررسی های امنیتی و سوء سابقه فدرال است. تحت شرایط عادی این افراد پس ورود به کانادا به طور رسمی اقامت دائم دست می‌یابند .

نمایش خبر  کانادا قوانین عدم پذیرش با دلایل پزشکی را آسان می کند

محدودیت های سفری که در حال حاضر برقرار هستند به اتباع خارجی دارای تاییدیه اقامت دائم ، که آن را قبل از ۱۸ مارس گرفته‌اند، امکان ورود به کشور را نمی دهد. مگر آنکه تحت شرایط دیگر از محدودیت ها معاف باشند یا تابع ایالات متحده باشند.

او در این نامه عنوان می کند که این شرایط ناعادلانه است. هیچ توجیه منطقی از نظر سلامت برای این موضوع وجود ندارد . به خصوص از آنجایی که دارندگان اقامت دائم همواره تایید کرده‌اند که قصد پیروی و اجرای قرنطینه اجباری را خواهند داشت.

طبق نوشته او بسیاری از افراد ترس از انقضای تاییدیه قامت دائم خود دارند و تصور می‌کنند که باید کل فرایند خود را از ابتدا آغاز کنند و تمام هزینه های بررسی مختلف را بپردازند، که برای یک خانواده هزینه بر است. او در نامه‌اش به واقعیت اشاره دارد که هنوز هیچ برنامه روشنی توسط دولت کانادا برای برخورد محل شرایط فراهم شده است.

هرچند این بیانیه که اخیرا منتشر شده است اداره مهاجرت کانادا مشخص کرده است که متقاضیان تایید شده در نهایت می‌تواند به کانادا ورود پیدا کند، اما تنها این اتفاق زمانی خواهد افتاد که محدودیت های سفر برداشته شوند دولت کانادا عنوان کرده است که این افراد نیازی به آغاز مجدد فرآیند خود نخواهند داشت.

 

یک موقعیت توجیه ناپذیر برای دپارتمان مهاجرتی.

طبق نامه او این می‌ تواند یک موقعیت توجیه ناپذیر برای دفاتر مهاجرتی باشد.

علیرغم اینکه محدودیت های موجود برای دارندگان تاییدیه اقامت دائم به زودی برداشته می شود، می دانیم که با پذیرش های جدید جبران زمان از دست رفته وقتی مرزها در نهایت باز شوند دشوار خواهد بود که منجر به تاخیر پذیرش فایل های به تعویق انداخته شده خواهد بود.

نمایش خبر  انتاریو سیستم توضیح علاقمندی را برای ۵ روند مهاجرتی معرفی می کند

ما هنوز درگیر این مسئله هستیم که اگر این موضوع به انجام مجدد آزمایش ها و بررسی های کیفری منجر شود، مسئولیت و بار کاری بیشتری را بر دوش مسئولان مهاجرتی قرار خواهد داد.

برای آماده سازی نورماندین پیشنهاد می‌کند که تمام افرادی که تاییدیه اقامت دائم آنها پس از ۱۸ مرز ۲۰۲۰ تایید شده است، از محدودیت های سفر به کانادا معاف هستند و اعتبار تمام تاییدیه ها از تاریخ انقضای آنها تا ۱۲ ماه تمدید خواهد شد.

دارندگان تاییدیه اقامت دائم که برای آنها دستور برداشته شدن محدودیت های سفر را می دهیم معمولاً نیروهای کار متخصص و سرمایه گذاران مهاجرتی هستند که از آنها خواسته می شود تا از طریق نیروی کار برای جبران وضعیت اقتصادی و مشارکت داشته باشند.

او با این جمله نامه ی خود را به اتمام می رساند « ما بر این باوریم که این موقعیت پیغام های اشتباهی به مهاجران ارسال می کند» .