ردکردن این
ممکن است نیرو های کار ضروری بیشتری امکان عبور از مرز را داشته باشند

تاریخ انتشار

کانادا به دنبال آن است که دسته های بیشتری از نیروهای کار ضروری بتوانند از ایالات متحده به کانادا بیایند.

دولت فدرال کانادایی به دنبال فرصت های شغلی بیشتری به عنوان کار ضروری است تا بتواند شرایط سفر از مرز کانادا و ایالات متحده را در طول دوران شیوع ویروس کرونا آسان کند.

به گفته گارنیو « ما به طور خاص در مورد گروه های مختلفی صحبت می‌کنیم که ظرفیت بالقوه برای در نظر گرفته شدن به عنوان یک نیروی کار ضروری را دارا می باشند و باید برای اهداف خاص از مرزها عبور کنند».

به عنوان مثال، وزیر گفت تکنسین ها در صنعت اتومبیل می توانند به عنوان نیروی کار ضروری در نظر گرفته شوند.

 

محدودیت های سفر اقتصاد را دچار مشکل می کند

گارنیو عنوان کرد که روند انتقال کالاها در این مرز به خاطر محدودیت های سفر کند شده است . به گفته او این موقعیت به تدریج در حال تغییر است و ما به نیازهای جبران وضعیت اقتصادی خود بسیار حساس هستیم.

هر روز میلیون ها دلار کالا هنوز بین کانادا و ایالات متحده در حال عبور و مرور هستند. حدود سه چهارم از صادرات کانادا به ایالات متحده می رود.

از آنجایی که حمل و نقل کالا ضروری در نظر گرفته می شود تعرفه گمرکی تنها حدود ۸ درصد در مقایسه با دوران قبل از شروع ویروس کرونا کاهش یافته است. این میزان طبق گزارش آمار مسافران از مرزهای کانادایی ارائه می‌شود. این میزان به شدت از ۹۲ درصد افت در مسافران زمینی غیر تجاری کمتر است. از آغاز یک آوریل بیش از ۱۰۳ هزار راننده کامیون تجاری از مرز ایالات متحده و کانادا عبور کردند در همان هفته در سال ۲۰۱۹ این تعداد نزدیک به ۱۱۲ هزار بود.

نمایش خبر  حقوق دوجانبه و مسئولیت ‌های مهاجران نسبت به کانادا

در حال حاضر مشخص نیست که مرز کانادا و ایالات متحده چه زمانی به طور رسمی باز خواهد شد.

به گفته او مهمترین فاکتور برای در نظر گرفتن پیش از بازگشایی مرز ها ایمنی و سلامت کانادایی ها است اما کانادا باید در نظر داشته باشد که وضعیت اقتصادی خود را چگونه می تواند جبران کند.

 

چه کسی از محدودیت های سفر معاف است؟

۱۸ مارس ۲۰۲۰ کانادا و ایالات متحده بر سر محدودیت های سفر غیرضروری بین این دو منطقه در آمریکای شمالی توافق کردند. این محدودیت های سفر در ابتدا انتظار می‌ رود تا پایان ۲۱ آوریل ۲۰۲۰ برقرار باشند اما به تدریج هر ماه پس از آن تمدید شدند و تنها افراد مشخصی از این محدودیت های سفر معاف هستند و مجاز به عبور از مرز برای ورود به کانادا هستند. آنها شامل شهروندان کانادایی و تابع آن دائمی این کشور هستند و همین طور اعضای خانواده شهروندان کانادایی و تابع آن دائمی نیز مجاز به عبور و مرور می باشند. نیروهای کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی که در یک دانشگاه دارای برنامه آمادگی ویروس کرونا حضور می یابند.

افرادی که از محدودیت های سفر معاف هستند همچنان باید موارد زیر را برآورده کنند:

  • اثبات آزمایش منفی ویروس کرونا پیش از سفر
  • آزمایش منفی ویروس کرونا به محض رسیدن
  • اقامت سه روزه در هتل تا زمانی که نتایج آزمایش را دریافت کنند
  • قرنطینه ۱۴ روزه شامل ۳ روز قیامت در هتل

 

نیروهای کار ضروری در حال حاضر از قوانین قرنطینه معاف هستند

افرادی که از مرزها عبور می‌کنند از شروط قرنطینه اجباری معاف هستند.

نمایش خبر  آزمایش منفی ویروس کرونا مورد نیاز برای مسافرانی که از مرز زمینی کانادا- ایالات متحده عبور می کنند

این می‌ تواند شامل پزشکان حوزه سلامت، دانشجویان در زمینه‌های پزشکی، نیروهای کار در بخش حمل و نقل، تجارت و برخی از تکنسین ها یا متخصصان ارائه دهندگان خدمات اورژانس و موارد مشابه دیگر باشد. افرادی که کالاهای ضروری را حمل و نقل می کنند در یک منطقه ترانزیت زندگی می کنند و بطور منظم برای کار از مرزها عبور می‌کنند و یا در کانادا خدمات پزشکی دریافت می کنند نیز معاف خواهند بود.